از هر 7 شبکه خانگی متصل به اینترنت در امریکا یک شبکه آلوده به بدافزار است.

شرکت امنیتی کایندسایت kindsight که با سرویس دهندگان اینترنتی در امریکا کار می کند در تحقیق جدید خود نشان داده از هر 7 شبکه خانگی در بین مشتریانش ، یک شبکه آلوده به انواع بد افزار است.
بر این اساس در فصل سوم سال 2012 ، نیمی از آلودگی ها مربوط به ماشینهای ناخواسته ارسال اسپم و یا تروجان های بانکی بوده است. این تهدیدات از طریق کلیک های تبلیغاتی روی شبکه های خانگی نفوذ پیدا کرده است.
لابراتوار امنیتی کایندسایت همچنین تایید کرده که رفتار ارسال کنندگان اسپم نیز زیر ذره بین قرار گرفته شده و دیده شده که 13 درصد از ماشینها و شبکه ها آلوده هستند که در مقایسه با مدت مشابه فصل قبل از آن (فصل دوم) تنها یک درصد کاهش را نشان می دهد.
مشتریانی که شبکه شان به تروجان و اسپم آلوده شده معمولا بعد از رفتن در سایتهای مظنون، دچار بدافزار شده اند. وب سایتهای موسوم به Drive-by attack توسط حمله کنندگان با هدف سرقت اطلاعات کاربران درست می شود.
کلیکهای تقلبی 260 ترابایت ترافیک ایجاده کرده و 140 میلیون صفحه تبلیغی در فضای وب ایجاد می کند که کلیک روی آنها یعنی آلوده شدن!
بوت نت موسوم به ZeroAccess بدترین بدافزار بوده که حدود 2 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان را آلوده کرده که از این میان 685 هزار کامپیوتر متعلق به امریکایی ها است. این بدافزار روزانه 900 هزار دلار هرینه برای تبلیغ کنندگان ایجاد می کند.
بوت نت و بدافزار بعدی TDSS/Alureon   یا TDL-4 است  که رتبه دوم را در فصل سوم سال 2012 بعنوان آلوده کننده به خود اختصاص داده است.
کمپانی کایندلایت همچنین سرویسهای موبایل را نیز مانیتور می کند و به همین خاطر در تحقیق و بررسی خود نشان داده که میزان آلودگی موبایلهای دارنده آندروید فقط سه درصد بوده است.اغلب آلودگی موبایلها نیز مربوط به اپلیکیشن Trojanised است که جنبه تبلیغاتی داشته و بوسیله اس ام اس اطلاعات بانکی موبایل آلوده را به حمله کننده ارسال می کند.
 
56501
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 255457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =