در حال حاضر برخی با عرضه بنزین 650 تومانی در 10 متری جایگاه های بنزین سعی در کسب درآمد دارند.

آذرجزایری: این امر در شرایطی است که هر لیتر بنزین آزاد در حال حاضر 700 تومان در هر لیتر بفروش می رسد و اکثر رانندگان خودروهای شخصی مدعی این مساله هستند که سهمیه بنزین 400 تومانی آنها در بهترین شرایط در نیمه اول هرماه به پایان می رسد و ناچارا از بنزین آزاد استفاده می کنند.

 


براین اساس اگر یک مصرف کننده از بنزین 650 تومانی به جای 700 تومانی برای دریافت 30 لیتر بنزین بهره ببرد در عین حال 1500 تومان سود می برد. از سویی دیگر اگرچه این رقم چندان صرفه اقتصادی برای مصرف کننده در برندارد اما می تواند در عین حال حوادث ناگواری را رقم بزند.
چراکه فروش بنزین در 10 متری جایگاه ها می تواند با کوچکترین اشتباهی تا چند کیلومتر بعد از جایگاه را به آتش بکشد. درعین حال این امکان وجود دارد که این دبه ها توسط مصرف کنندگانی خریداری شود که برای ذخیره در منزل از آن بهره ببرند که این خود خطری جدی تلقی می شود.
این امر در شرایطی است که فروش بنزین به صورت دبه ای در جایگاه های بنزین ممنوع شده و همچنان مشخص نیست این بنزین ها از کجا در اختیار این سودجویان قرار می گیرد.
از سویی دیگر، گفته می شود مسوولیت بیرون از جایگاه ها برعهده نیروی انتظامی است.اما گفته می شود به عنوان مثال بساط فروش بنزین 650 تومانی در جایگاه موجود در شرق تهران بارها توسط نیروی انتظامی مصادره شده اما با اینحال سودجویان هربار با دادن تعهد آزاد و به فعالیت خود ادامه می دهند.

 


این درحالی است که گفته می شود هیچ قانون جدی برای مبارزه با سودجویان فروش بنزین وجود دارد و این خلاء قانونی دلیلی بر افزایش این مشکلات است.
به گفته سودجویان،مصرف کنندگانی که سهمیه اضافی دارند سعی می کنند بنزین خود را به این سودجویان بفروشند و از این طریق سود کنند. دراین بین تنها خودروهای عمومی چون تاکسی ها و وانت بارها در هرماه سهمیه خاصی دریافت می کنند که هرماهه در صورت عدم استفاده از میزان سهمیه موجود در کارت،باطل می شود.


 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 209902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    13 3
    پمپ بنزین میدان رسالت تقاطع امام علی همیشه یه نفر هست داره میفروشه، پراید 141 هم داره! فکر کنم این عکس اون باشه! مامورای جایگاه چند بار دعوا کردن باهاش که اینجا نفروش هم خطر داره هم برای ما مسئولیت داره، اما حدود یکساله من هر وقت میرم بنزین بزنم همونجاست
  • حسین IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    72 7
    ادرسش کجاست ما هم بریم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بدون نام IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
      76 8
      بنزین خودشه دوس داره بفروشه
  • ب IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۹
    من برادر خانمم وانت دارد پسر عمه ام هم سواری خطی هر ماه دو سوم سهمیه بنزین خود را میفروشند و ازگازاستفاده میکنند یعنی واقعا نمیشه فهمید اینهمه سهمیه اضافه هست و باید قطع شود
    • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      72 5
      دوست عزيز اگر سهميه ايندو فاميل شما هم كه قطع شود باز هم به شما چيزي اضافه نميشود .پس بجاي زير اب زني ، بهتره كه روابط فاميلي خودتان را با ايندو بزرگوار افزايش داده و در اين ميان يه چند ليتري هم بنزين فاميلي بدست بياوريد
    • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      12 3
      هميشه به جاي سازندگي دنبال تخريب هستيم دوست من فكر نمي كني كه خيلي ها هم از تمام سهميشون استفاده مي كنن و واقعا ً بهش نياز دارن؟؟؟؟؟ مطمئنا ً فكر نمي كني و بقول دوستمون فكر زير آّ ب زني هستي نكنه فكر كردي اگه به اونا ندن ميدن به شما؟؟
    • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
      10 1
      "لايك" به ناشناس..خيلي تميز گفتي
  • بدون نام IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    13 2
    یک جرقه فقط یک جرقه برای یم فاجعه در کنار خودرو این فرد کافی است. کارمان به کجا رسیده است!!!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    26 2
    انشاءاله بنزین گران نشود واقیعتش تو همین400 تومان هم موندیم.
  • امیر IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    25 1
    توی خود جایگاه هم بارها برای خود من با کارت بنزین 400 تومانی بنزین 700 تومنی زدن!
  • حسين ساوه شور IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    2 0
    كسايي كه دنبال آدرس هستن بيان رباط كريم و ساوه، هر چقدر دلشون مي خواد بنزين 650 تومني بزنن. عكس بالا هم براي همون جاست.
  • مقیمی IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۰
    1 0
    تاکسیها و وانت بارها چون هیچ نظارتی مستقیمی بر فعالیتشان نیست ممکن است بنزین اضافه خود را بفروشند ولی رانندگان نیمه وقت و کم کار آژانسها اگر هم بنزین اضافه بیاورند باید بنزین را به همکارانی که تمام وقت کار میکنند بدهند . مدیر آژانس و بازرسان اتحادیه و بازرسان وزارت صنعت ومعدن نظارت عجیب و غریبی دارند. به عبارتی از این کارها توی آژانس نمیشه کرد .