۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳

ایرنا نوشت:

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: 70 میلیون لیتر بنزین 100 تومانی در كارت های سوخت خودروها باقی مانده است.

حسین هاشمی با اشاره به اینكه برخی كارت های سوخت دریك سال گذشته به هیچ وجه استفاده نشده،افزود: با دو نرخی شدن بنزین سهمیه ای و تبدیل بنزین 100 تومانی به 400 تومانی سهمیه باقی مانده در كارت ها تعیین تكلیف می شود.

به گفته وی، پیش از این بیش یك میلیارد لیتر بنزین 100 تومانی در كارت های سوخت موجود بود.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور با اشاره به تناسب نرخ سبد سوخت حمل و نقل تصریح كرد: نرخ همه حامل های انرژی باید متناسب با یكدیگر باشد و هم اكنون قیمت سی ان جی نسبت به قیمت بنزین 60 درصد است.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: سهیمه بنزین 100 تومانی حق مردم است و به هیچ وجه سوخت نمی شود.

هاشمی افزود: بنزین 100 تومانی از پایان اردیبهشت تبدیل به سهمیه بنزین 400 تومانی خواهد شد.

وی همچنین احتمال داد میزان سهمیه 100 تومانی از پایان اردیبهشت ماه به 2برابر تبدیل شود و درعین حال گفت : البته درمورد این موضوع هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: سهمیه بنزین 100 تومانی باقی مانده در كارت های سوخت، در صورتی كه تا پایان اردیبهشت ماه مصرف نشود تبدیل به بنزین 400 تومانی خواهد شد.

هاشمی با تاكید بر اینكه این سهمیه به هیچ وجه ازبین نمی رود ، گفت: در صورتی كه یك مالك هنوز در كارت سوخت خود سهمیه بنزین 100 تومانی دارد باید تا پایان اردیبهشت این سهمیه را مصرف كند چرا كه پس از آن باید با نرخ هر لیتر 400 تومان از این سهمیه استفاده كند.

وی ادامه داد: چندین سال از زمان اجرای سهمیه بندی سوخت می گذرد و میزان قابل توجهی از سهمیه 100 تومانی در كارت ها وجود دارد كه ظرف دو سال اخیر استفاده نشده است.

سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تصریح كرد: پس ماه جاری(اردیبهشت ) بنزین از سه نرخی تبدیل به دونرخی شده و تنها بنزین های 400 و 700 تومانی در جایگاه ها عرضه می شود.

/3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 210608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    117 6
    نمیدانم چرا این مدیران دولتی اینقدر علاقه مند هستند که هر روز صبح را با اعلام یک خبر ناخوشایند شروع کرده و بر روی اعصاب مردم سوهان بکشند ، اینکه به یکباره اعلام کنند فلان سهمیه تا فلان تاریخ بیشتر اعتبار ندارد و قیمتش چهار برابر میشود ، اولا بی انصافی محض است در حق آنانی که صرفه جوئی کرده و بیشتر ا ز وسائل عمومی استفاده کرده اند ، ثانیا گرانفروشی علنی است توسط دولت ، و ثالثا از نظر روانی جو گرانی و تورم موجود را تشدید مینماید . واقعا چرا یکروز یک خبر خوشحال کننده از فراوانی و ارزانی به مردم نمیدهند ، آخر کشور ما که کشور فقیری نیست
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      29 5
      من به دلیل بیماری حاد مدت زیادی نمی توانم رانندگی کنم و بنزینم مانده بود کلی هم هزینه آژانس برای رفتن به این دکتر و بیمارستان و ... دادم الان که می توانم کمی رانندگی کنم ، بنزینم را دارند میخورند !! عدالت پروی در خون دلت ماست - سانسور نکن
  • شریف JP ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    122 4
    این یعنی تشویق به مصرف! یعنی من که مدتها صرفه جویی کردم و با وسیله عمومی تردد کردم کسی پاسدار حق من نیست...این یعنی عدالت محوری! یادم میماند که آب و گاز و برق را بیشتر مصرف کنم و بخود و خانواده ام سخت نگیرم..شاید سال دیگر نتوانم با این قیمتها مصرف کنم!
  • حمید رضا IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    38 10
    دستشون درد نکنه متشکر . . .
  • بدون نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    88 8
    سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور با کدام مجوز شرعی سهمیه 100 تومانی مردم را تبدیل به 400 تومانی می کند؟ این حق الناس است.
    • یوسف عکاس IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      43 41
      عزیزم شما که از حق الناس حرف میزنی بنزین 100 تومانی فقط در کارت سوخت مدیران و کارمندانی مانده که با ماشین دولتی به هرجا که دوست دارن میرن و مال بیت المال استفاده می کنند ............. سهمیه بنزین 3 روزه تموم میشه عزیز باید آزاد بزنی .
    • محمد IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      30 3
      نه برادر من کی گفته ؟ من خودم ی کارمند ساده هستم.از صبح که بیرون میام تا شب با وسایل نقلیه عمومی میرم تا بنزینم رو نگه دارم و اگه بشه سالی ی بار با زن و بچم بریم مسافرت.حالا که بنزین 100 تومنی دارم یکهو میاد میگه میشه چهارصد ؟؟!!!! آخه با کدوم مجوز ؟؟؟ چرا حق ما رو دارن راحت می خورن ؟؟؟ من که راضی نیستم.این حق الناس هست.از گلوشون پایین نره
    • رضا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
      22 2
      اين چه حرفيه برادر اگه بيخودي استفاده نكني ميتوني پس انداز كني ولي عيبش همينه كه مسئول مربوطه صبح از خواب پا ميشه تصميم ميگيره حاله آدماي صرفه جو رو بگيره و مطمئن باش اين كارشون به جو بي اعتمادي دامن ميزنه
  • گل آقا IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    70 2
    بهتر نیست بجای اینکه بگوییم مردم در گذشته نچندان دور بنزین لیتری 50 تومان بهر میزان دلخواه در کشوری نفت خیز بهر میزانی داشتن، حالا بگویی که مردم چی ندارن؟ نان برای خوردن ندارن! پولی برای اخرید قلام ضروری ندارن! حتی جرات به خرید رفتن ندارن! ...........ندارن!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    71 7
    اگه هر روز هم 60 لیتر مجاز مصرف بشه که تو این مهلت تموم نمیشه، پس بگید می خواهید سهمیه مردم رو از بین ببرید. کدوم قانون و عرف و شرع به شما اجازه میده که مردم رو از سهمیه شون محروم کنید؟
  • احمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    16 2
    حداقل دولت اعلام می کرد هر کی بنزین 100 تومانی داره دولت پولشو می ده و بعد می سوزه این خیلی عادلانه تر بود
  • سهیل IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    26 0
    من اگر سمتی در این دولت داشتم واقعا روزی 100 دفعه ار این مردم تشکر می کردم که تا این حد انعطاف پذیر هستند و هر قانون من د رآوردی که این دولت تصویب می کند را می پذبرند. شاید عده ی بگویند چاره ای ندارند ولی مطمئن باشید اگر کشور دیگه ای بود مردم حداقل کاری که می کردند پرداخت نکردن قبض ها و مالیات ها شون بود.
  • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    19 1
    اين يعني 21 ميليارد تومان ناقابل تو جيب مبارك دولت ! اونم از حلقوم ملت !!
  • بدون نام LU ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    32 1
    من هنوز بخاطر صرفه جوئی 600 لیتر بنزین 100 تومانی دارم.آقای هاشمی به من بگن تو این دوهفته من چجوری اینمقدار رو بسوزونم.مگر اینکه همه اش رو بگیرم بریزم رو خودم آتیش بزنم تا از دست استرس های هر روزه از طرف مسئولین راحت بشم.
  • بدون نام ایرانی IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    26 1
    به چه حقی این سهمیه مردم رو دست درازی میکنن؟یه شخصی دوست داشته در مصرف بنزینش صرفه جوئی کنه حالا باید بره تمام بنزیناشو مصرف کنه؟همینه که میگن به این دولت نمیشه اعتماد کرد"حتما فردا و پس فردا پس اندازهای پولی مردم رو هم میان برمیدارن و میگن میخواستن مردم خرجش کنن؟
  • مریم IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    22 2
    خدا گواه است ما نه کارمند دولتیم که از ماشین دولتی استفاده کنیم و نه ... هم من و هم همسرم که مغازه کوچکی دارد در طول هفته برای تردد وحتی خرید پیاده روی می کنیم چون اولا محل کار همسرم به خانه نزدیک است ثانیا شهرمان کوچک است فقط پایان هفته کمی با ماشینمان به گردش می رویم آنقدر هم پولدار نیستیم که به سفر برویم و الان 3 سال است مسافرت نکرده ایم حالا حق ما این است که حقمان را به زور از ما بگیرند!!!! باشد قیامتی هم هست.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    15 1
    خوشحالید بابا! قانون، عرف، شرع؟؟؟!
  • بدون نام IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    22 2
    فقط یک مثال از این تعدادی که بنزین 100 تومانی دارند اون بازنشسته که با اون سنش تی هوای گرم تابستان و سرد زمستان ماشینش رو نبرده تا بتونه از این بنزین استفاده کنه و خونوادش رو سفری ببره. الحق بی انصافی و ظلم هم حدی داره...
  • بدون نام IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    21 0
    "سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت كشور گفت: «سهیمه بنزین 100 تومانی حق مردم است و به هیچ وجه سوخت نمی شود.»"؟؟!! اصلا می خواهید این حق مردم یعنی بنزین 100 تومانی را 2000 تومان عرضه کنید ولی آن را نسوزانید که حق مردم ضایع نشود. هر روز یک مسخره بازی جدید آن هم از نوع تولید ملی!!!!!!
  • مهدی IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    21 1
    این یه جور خیانت در امانته ، با اونهایی که بنزینشون اصلا مصرف نکردند کاری ندارم ولی من که همیشه صرفه جویی میکردم پیش بقیه بگم هنوز 100 تومنی دارم. امیدوارم اگر قراره معادل سازی بشه به ازای هر یک لیتر 4 لیتر 400 تومنی اضافه بشه. من که لیترهای دقیق باقی مونده را یاداشت کردم. یادم باشه اخرین باری باشه که اول به بانک ملی و بعد دولت اعتماد کنم.
  • مهدی IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    15 1
    دوستان یه وقت سرتون کلاه نره ، بعد از معادلسازی یادتون باشه بنزین لیتر 400 تومنی که از قبل تو کارتتون بوده ولی چون لیتری 100 تومنی داشتید نشون داده نمیشده ، نیز به کارتتون اضافه باید بشه یوقت هپولی نشه خورده بشه.
  • مهدی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    12 2
    دوستان یه وقت سرتون کلاه نره ، بعد از معادلسازی یادتون باشه بنزین لیتر 400 تومنی که از قبل تو کارتتون بوده ولی چون لیتری 100 تومنی داشتید نشون داده نمیشده ، نیز به کارتتون اضافه باید بشه یوقت هپولی نشه خورده بشه. بازای هر یک لیتر 100 تومنی باید 4 لیتر 400 تومنی سهمیه 400 تومنی که از قبل بدهکار بودیم بهمون داده بشه مگرنه خیانت بزرگی میشه به اونایی که صرفه جویی کردند و کمتر مصرف کردند.
  • شیدا IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    16 2
    این اظهارات فقط بیانگر سطح درک حضرات خدمتگزار است . بعله .
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    13 2
    بعنی واقعا ما کشور نفت خیزیم وضع ما اینه تو اروپا چه خبره؟؟؟؟؟؟
  • دهاتی IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    10 1
    پیشنهاد : دولت برای اینکه حق و ناحق نشود لیتر پانصد تومن از کلیه دارندگان بنزین خریداری نماید تا مسءله بصورت کامل حل شود و اگر کسی در آینده نیز بنزین سرفه جویی کرد باز هم دولت صد تومن زیر قیمت بخرد این دوتا نفع برای دولت دارد یک مردم را به صرفه جویی سوق میدهد دو دولت بدون زحمت بنزینی را که برای خودش بیشتر از هفتصد تومن هزینه دارد را پانصر تومن میخرد و از این طریق کلی سود عاید دولت میشود والسلام
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    13 2
    خیر دوست عزیز نظر شما اشتباه است من یک کارمند ساده در یک شرکت خصوصی هستم و هنوز 250 لیتر دیگر از بنزینم باقی مانده چون از کارت بنزین پدر و مادرم استفاده میکردم و محل کارم با منزل 3 دقیقه پای پیاده فاصله دارد.مسافرت هم از نظر مالی و زمانی نتوانستم بروم.حالا باید به چوب آقایان بسوزم.هر باک بنزین از این به بعد برای من 31500 تومان هزینه خواهد داشت یعنی من باید 20 در صد حقوقم را بدهم برای بنزین آیا این انصاف است؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    19 3
    بله اين يعني هيچ برنامه اي وجود نداره اين يعني كسي كه بنزينشو مصرف كرد يا آزاد فروخت الان هيچ مشكلي نداره و من نادان كه همه بهم كفتن اعتماد نكن حالا زانوي غم بغل كردم چون هنوز نهصد ليتر دارم و ميخواستم تابستون ايرانگردي كنم حالا ميفهمم كه گر نخواهي شوي رسوا همرنگ جماعت شو يعني چي
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۳
    16 3
    بااین کار اعتماد مردم نسبت به خودتون را سلب کردید این کار حق الناس است این کار حق این مردم خوب نیست بارها گفتید تا لیتر آخرش سوخت نمیشه حالا به یکباره 100تومن میشه 400تومن به کدام مجوز یکی بگه چرا با مردم این ناحقی را میکنید
  • بدون نام US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    1 1
    قیمت سوخت در امریکا 1000 تومان است انوقت قیمت ماشین اینجا از ایران کمتر است و تازه ماشین هیوندای سوار می شوند با مصرف کم آیا مسوولان این حرف ها رو مد نظر دارند؟ به مردم فشار وارد نکنید
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    0 1
    این یعنی که کسانی هستند که از کارتهایشان استفاده نمیکنند یا لازم ندارند یا چند ماشین در یک خانواده است
    • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
      0 0
      خوب به فرض که چند تا ماشین دارن، چند ماشین داشتن که جرم نیست، یکی برای مادر که به بدبختی های خرید و مدرسه بچه ها و قسط و کارهای روزمره برسه ، یکی هم برای پدر بدبخت که به مسافرکشی برسه.