مهر نوشت:

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضع مجلس نسبت به عملکرد دولت در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت که دولت اگر پول دارد، هر قدر می خواهد بپردازد، مشکل این است که برای تامین یارانه های نقدی می‌خواهند بنزین 2 هزار تومان شود، گاز دو برابر و گازوئیل 3 برابر شود.
علی لاریجانی در حاشیه بازدید از شعبه اخذ رای مستقر در مسجد حضرت رسول (ص) نازی آباد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه مهمترین دغدغه مجلس نهم با توجه به شرایط فعلی کشور چه باید باشد، گفت: اگر نمایندگان می خواهند پاسخگوی محبت مردم باشند باید وقت بگذارند.

وی افزود: مسائل اصلی مردم گرانی و اشتغال است و نمایندگان باید روی آن تمرکز کنند و از قیل و قال سیاسی بپرهیزند. اینگونه دعواها فایده ای برای کشور ندارد، من بارها این مسئله را گفته ام قوای سه گانه نیز باید به آن توجه داشته باشند که در شرایط فعلی که ما دشمن خارجی داریم، در داخل بلاوجه نزاع نکنند.

رئیس مجلس گفت: برخی از مسائلی که این روزها مطرح می شود از جنس بحث کارشناسی نیست. در انتخابات دیدم برخی بداخلاقی کردند که البته این خوب نیست. انتظار مردم این است کاندیداها و احزاب سیاسی با آراستگی عمل کنند و انتخابات در فضای معقول و منطقی برگزار شود.

قصد دولت افزایش قیمت بنزین تا 2000 تومان است

لاریجانی در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس مخالف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها است، گفت: مسئله یارانه‌ها فقط مسئله پرداخت پول نیست دولت اگر پول دارد، هر قدر می خواهد بپردازد ما مشکلی نداریم. مشکل این است که می خواهند از طریق تغییر قیمت حامل های انرژی این کار انجام شود یعنی بنزین 2 هزار تومان شود، گاز دو برابر شود و گازوئیل 3 برابر شود. خوب قطعا مجلس روی این موضوع حساس است که تبدیل به اوج گرانی در کشور نشود.

نماینده قم خاطر نشان کرد: حساسیت ما این است، بنابراین مسئله اصلی این نیست که قانون هدفمندی اجرا نشود زیرا اصلش کار درستی است. مرحله دوم و سوم نیز باید اجرا شود. سئوال این است که آیا از مرحله اول می خواهیم به مرحله آخر برسیم یا در این میان 3 - 2 مرحله دیگر هم داشته باشیم که با آرامش این کار انجام شود.

لاریجانی خاطر نشان کرد تصور ما این است که شرایط اقتصادی فعلی به گونه ای است که اگر قرار است پولی به مردم پرداخت شود باید پاسخگوی این شرایط باشد. یعنی آنقدر گرانی نشود که پولی که در جیب مردم می رود با آن قابل قیاس نباشد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه ها باید اجرا شود تصریح کرد: اما نباید اجرا به گونه ای باشد که گرانی ایجاد کند یا فشار روی مردم وارد شود اجرای هدفمندی یارانه ها باید به گونه ای باشد که اصلاح مسیر باشد نه فشار بر مردم.

مهمترین مشکل مردم معیشت و بیکاری است

رئیس قوه مقننه در پاسخ به این سئوال که آیا مجلس نهم برای تسهیل امور مردم قوانینی را به تصویب خواهد رساند، گفت: نمایندگان مجلس نهم با انرژی جدیدی وارد می شوند و در آن افراد کاردان و قوی حضور دارند، انتظار است تصویب قوانین متناسب با شرایط امروز باشد.

وی افزود: مهمترین مشکلی که امروز وجود دارد وضعیت معیشت مردم و بیکاری است و ثقل کار مجلس باید توجه به وضع اقتصادی، تسهیل فضای کسب و کار و رونق بخشی به کار و توجه به کشاورزی و دامداران باشد.

استراتژی مجلس نهم باید چند وجهی باشد

لاریجانی گفت: در بعد خارجی هم مجلس باید سنگر قوی باشد که از حقوق ملت صیانت کند لذا استراتژی مجلس نهم باید چند وجهی باشد. هم در بین الملل و هم در منطقه باید شرایط عزتمندی و سرافرازی ملت را فراهم کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خوب است استراتژی مجلس نهم در بعد سیاست داخلی به سمت ایجاد وحدت و همگرایی بین قوا، سیاسیون و جریانات دینی باشد.

وی ادامه داد: از نظر فرهنگی نیز باید آثار فاخر فرهنگی و هنری ارائه شود و مجلس در مسائل فرهنگی کار ویژه ای انجام دهد.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 211070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملکوتی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    38 3
    باسلام .با استناد به تئوری اقتصاد کلان و نظریه مقداری پول پیشنهاد میدهم بجای افزایش میزان یارانه در فاز بعدی .دولت در راستای اجرای مرحله دوم طرح تحول اگر مبلغ 455000ریال را خذف کرده وپرداخت نکند.دارای فواید زیر خواهد بود.کاهش حجم نفدینگی و کاهش تورم.افزایش توان دولت در پرداختهای پروژه های عمرانی .عملا اجرای مرحله دوم طرح.اینجانب مطمئن هستم اکثریت اقتصادانان این پیشنهاد رو بنفع قشر محروم میدانند.{ادله علمی و منطقی قابل ارائه میباشد}ملکوتی کارشناس اقتصادی
  • بدون نام ES ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    54 2
    چه خبره آخه بنزین بشه 2000 تومن میدونین چه افتضاحی به بار میاد واسه اقتصاد کشور؟؟؟!! خدا کنه اینجوری نشه دق میکنه آدم با این کار والاا
    • محمد IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      5 0
      هیچی نمیشه همونطوری که وقتی 100 تومن شد 700 تومن برادر من!
  • علی GB ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    52 2
    به نظر شما فرق ایران نفتی با بنزین 2000 تومنی و ترکیه بدون نفت با بنزین 2000 تومنی ترک چیست؟؟ خواهشا یه نگاه به قیمت های بنزین کشورهای دیگر بیاندازید.
  • بدون نام US ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    6 127
    چرا دولت تخریب می کنید این ها شایعه هست دولت هیچ وقت دنبال بنزین 2000 نبوده شما احمدی نژاد مظلوم گیر اوردید درود بر بهترین رئیس جمهور تاریخ ایران دکتر محمود احمدی نژاد
  • بدون نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    74 2
    یکی ترمز دولت رو بکشه ! بخدا مردم راضی نیستند . . اگه ما نخوایم باید به کی بگیم
  • بدون نام US ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    72 2
    با این افزایش قیمتها فقط یک سری ثروتمندها و مسولین مملکتی میتونن زندگی کنند مردم برن بمیرن . شما که جرات نوشتن هیچی را ندارین برین بپرسید وقتی بنزین 700 تومان شد در شهرهای شمالی مناطق کوهستانی چندین هزار نفر نتونستن بچه های خودشونو بفرستن مدرسه بعد این عدالته . به آن خدایی که می پرستید !!!! برین تحقیق کنید ببینید درسته یا نه ؟ ظلم به چه میگن ؟!!
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    62 1
    دست شما درد نکنه. میخواین تو این سال آخری بترکونید دیگهالبته قشر آسیب پذیر و طبقه متوسط رو.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    50 1
    یا علی همون بهتر که فاز دوم اجرا نشد
  • بدون نام IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    54 1
    با این تصمیم قیمت مواد غذایی و... به قله اورست می رسد
  • بدون نام A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    51 1
    قیمت جهانیه هر لیتر بنزین 0.68 دلاره که اگه اونو در 1226 تومان ضرب کنیم میشه 833 تومان .
  • حسين اهوازي IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    39 1
    طرح بنزين 2000 توماني هم خجالت آور است چه رسد به اجراي آن. آقايان، با اينكار فاصله طبقاتي بيشتر خواهد شد و اگر فاز دوم هدفمندي در راستاي اصلاح و راحتي و رضايت مردم است بهتر است نظر مردم را هم بپرسيد. جواب حضور گسترده مردم در تمامي صحنه ها اين نيست.
  • بدون نام US ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    10 17
    البته تا 3سال دیگه میتونند 2000 کنند سالی 20درصد
  • مهرشاد IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    62 3
    اين سياست دولت و مجلس هست كه همچين موضوعى رو مطرح كردن و براى اين كارشون دليل دارن و دليليلش اينه كه اگه فردا پس فردا قيمت بنزين شد ١٠٠٠ تومان مردم پيش خودشون بگن باز خدا رو شكر نشد ٢٠٠٠ هزار تومان! اين يه سياست موفق تو افزايش قيمت محصولات هست كه مقدارى از جو منفى نارضايتى مردم مى كاهد و اطمينان داشته باشيد بنزين حالا حالاها ٢٠٠٠ تومان نميشه.
  • عسگر IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    49 1
    اگه بنزین بشه 2000 تومن کنترل تورم افسارگسیخته غیر ممکن و سطح زندگی مردم مثل کشورهای قحطی زده افریقایی میشه.جالبه که مجلس مخالف نیست و میگه اینکار کم کم باید انجام بشه!!!!!
    • بدون نام DE ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
      79 1
      مطمئن باشید که نه بنزین 2000 تومان خواهد شد و نه گازوئیل 300 درصد افزایش!!! اینا برا اینه که وقتی بنزین شد 1000 یا 1200 بگیم به به چقدر ارزون خدارو شکر که 2000 نشد (همون به مرگ بگیر تا به تب راضی بشه هست) افزایش 300 درصدی گازوئیل یعنی تعطیلی و فلج شدن مملکت، پس الان میگن 300 درصد تا وقتی 100 درصد شد هم بگن دولت لطف کرده هم اینکه مجلس نذاشت این اتفاق بیفتد.
  • بدون نام IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    21 0
    اقای نریمان سری به روستاهای بابل بزنید خوب است و نمایندگان بعدی جاده کیاکلا مال قبل از پهلوی جاده بابلکنار به جاده مرگ معروف کمبود و استفاده چاه هاا برای کشاورزی هزینه زیاد کشاورزی بیچاره بابلی ها که کمبود امکانات غرق هستند و جایی برای عنوان کردن ندارند
    • بدون نام IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      1 1
      خدا رو شكر شمالي ها خوب بلدن اب معدني٣٠٠ تومني رو ٥٠٠ بدن به مردم بعد هم بگن تهراني هستن ديگه در رفاه غرق هستن حقوق يك سال من كارمند رو تو دو هفته عيد در ميارن
  • بی نام PL ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    47 0
    حالا که همه حامل های انرژی مثل کشورهای اروپایی قیمت گذاری می شود پس لاقل سرعت اینترنتمان را هم مثل غربی ها افزایش دهید( چیز دیگری نگفتم چون می دونم درج نمی کنید!!)
  • رضا IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    2 56
    آرزوی ما واقعی شدن قیمت بنزین هست . که چند فایده دارد اول کاهش مصرف بنزین دوم کاهش استفاده از خودروی تک سرنشین سوم افزایش تمایل مردم به خرید خودروی کم مصرف و همین امر خودروسازان را مجاب می کند که خودروی کم مصرف تولید کنند. چهارم کاهش از بین رفتن منابع محدود نفت خام پنجم کاهش الوگی هوا و کمک به محیط زیست.
    • علی US ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      12 0
      ششم گرانی بی حد و حصر و مردن من و شما
    • سارا IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
      11 0
      دوست عزیز افزایش قیمت بنزین فقط روی این مواردی که شما گفتید تاثیر نمیگذارد،قیمت تمام کالا ها چند برابر خواهد شد،چون یک برای رسیدن حتی یک عدد سیب زمینی به دست مصرف کننده باید بنزین و یا گازوییل مصرف شود که با افزایش قیمت سوخت قیمت همان یک عدد سیب زمینی چند برابر می شود!
  • جواد IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
    60 1
    با این حساب اگه بریم آمریکا زندگی کنیم هزینه هامون کمتر از آب بیرون میاد
  • احسان IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    51 3
    2000 تومن که کمه بکنیدش 200000 تومن." آب که از سر گذشت چه یک وجب چه صدتا"
  • فوق لیسانس بیکار ایران دوست IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    27 17
    ما رای رو دادیم حالا باز نوبت شماست!!!
  • یوسف IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    52 0
    وای برمن کارگر باید از این به بعد کاسه گدایی دست بگیرم
  • بدون نام GB ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    31 4
    دولتی که خودش چند برابر قیمتها را بالا میبرد چگونه میشود که قیمتها سایر اقلام ثابت بماند هنوز که مرحله 2 انجام نشده قیمت کالاها چندین برابره چند ده هزار تومنی پول میدهند چند صد هزار تومن باید برگردانیم خدا کمکمان کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    34 2
    دولت نرخ بنزین رو در فاز دوم 2000 تومان تعیین نموده که اجرای این طرح برابری میکنه با فاجعه!!! دیگه خداییش از این ظلم بالاتر نمیشه!!! کسی هم از قانون گذاران (مجلس) پیدا نمیشه ترمز این کابوس رو بگیره در اصل فقط به فکر خودشونن
  • مهدی IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    46 2
    خوب آقای لاریجانی قیمت بنزین داره جهانی میشه چشم ملت روشن، حالا کی قیمت خودروها جهانی بشه تا چشم مافیایه خودرسازی ایران روشن بشه؟ خدا وکیلی مردم حتما راضی میشن با نزخ جهانی هم خودرو جهانی بخرن هم با نرخ جهانی بنزین! چون هیچ کدوم از خودروهای داخلی ارزش خریدن ندارن و همه قبول میکنن که با نرخ جهانی خودرو مورد علاقشونو انتخاب کنند بشرطیکه گمرک قیمت چند برابرو اعمال نکنه و انصاف رعایت بشه! کاش یک نظر خواهی در سایت درج کنید و ببینید که چند درصد مردم پولی که برای خودرهای داخلی میدن راضی هستند! 2 ماه پیش رنو خودرو 3500 یورویی معرفی کرده بود که تو همین سایت گذاشته بودین که خیلی از ال90 ایران خودرو بهتر بود و اگه با واحد پولی ایران حساب کنید حدود 9 میلیون تومان میشه که بیشتر ایرانیان میخرند...
  • محمد PL ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    29 1
    فکر میکنم باید به فکر یه شتر باشم 2000 تومن واقعا که
  • بدون نام IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    34 1
    حرف دوستمون درسته به مرگ میگیرن تا به تب راضی کنند ما مردم بد بخت را
  • امیر DE ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    29 1
    این همه قیمت ها گران شد . هروز قیمت لبنیات بیشتر میشود این چگونه اجرا کردن عدالت بین طبقات مختلف جامعه است که قشر فقیر زیر فشار قیمت ها له میشود ؟؟ چرا با این همه افزایش ۲۰۰٪ و ۳۰۰٪ حقوق کارمندان ثابت است؟؟ این روز ها با یارانه ی یک نفر نمیشود یک کیلو گوشت خرید! دولت احساس میکند با این پول مردم را ثروتمند میکند!! دولت میخواهد قیمت انرژی به قیمت های جهانی برسد! سطح خدمات دولت در اروپا این چنین است؟؟درآمد مردم چطور؟؟با این اوضاع دولت میخواهد پولی را که عده ای به بنزین میدهند بر دارد و بین همه تقسیم کند معنای عدالت را فهمیدیم !! فکر میکنم وقت آن است که دولت نظر سنجی کند . مشتاق ترین قشر برای چیزی که دولت به آن بی عدالتی قشر فقیر جامعه است!!!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
    15 0
    من یک پیشنهاد دارم برای دولت آقایان مگر نمی خواهید بنزین صرفه جویی کنید و.... به جای این همه گرانی و داستان ها ماشین به روز بسازید من یه پراید دارم دارم در 100 کیلو متر 7تا می سوزونم تازه با حجم موتور 1300 سی سی کاربراتاش که هیچی برو بالای 10 لیتر چند روز پیش با یه جنسیس 3800 سی سی رفتیم سفر بیرون شهر هر 100 کیلو متر 7.3سوزوند خیلی حال کردم هم وزنش بیشتره هم 3برابر حجم موتورش و استهلاک لاستیکاش بیشتره و... راه های بسیار ساده تری هم هست بشه بنزین کم مصرف کنیم اما ....
  • صادقی IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    5 0
    اشکال اقتصاد دان های ما اینجاس که افزایش نرخ حامل های انرژی را فقط با اضافه شدن قبوض محاسبه میکنند. ولی دو برابر شدن انرژی یعنی 2 برابر شدن قبض که میشه یر به یر ولی 2 برابر شدن هزینه زندگی میمونه برای کارگر،کارمند بدبخت و صد البته بیکار بدبخت تر.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۷
    6 0
    تو همین 400تومن هم موندیم . چه برسه به2000
    • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
      0 3
      مثلا بنزين ليتري ١٠٠ تومن خيلي خوب بود هيشكي قدر نميدونست و همش حيف و ميل ميشد به همه چيز سطحي نگاه نكنيد