مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در هفدهمین نمایشگاه صنعت نفت از نداشتن منع قانونی برای تولید بنزین در پتروشیمی ها خبر داد و تاکید کرد:درآینده نزدیک این شرکت صادرکننده بنزین خواهد شد.

براساس این گزارش، در شرایطی که گفته می شود سال گذشته تولید بنزین در کشور افزایش یافته، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تولیدروزانه 6 میلیون لیتر بنزین در مجتمع های پتروشیمی خبر می دهد.
به گفته عبدالحسین بیات ،درحال حاضر بنزین در دو مجتمع پتروشیمی صورت می گیرد که البته توان افزایش تولید نیز وجود دارد.
بیات تاکید کرد:در صورت تمایل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی این میزان تولید را می توان افزایش داد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام اینکه در شرایط فعلی مجتمع پتروشیمی نوری و واحد آروماتیک بندرامام خمینی تولید بنزین را انجام می دهند، تصریح کرد: در صورت درخواست شرکت ملی پالایش و پخش امکان تولید بنزین در سایر واحدهای پتروشیمی کشور هم وجود دارد.
معاون وزیر نفت ظرفیت فعلی تولید بنزین در این دو مجتمع پتروشیمی را بین 4 تا 6 میلیون لیتر در روز عنوان کرد و افزود: در پتروشیمی نوری 30 تا 35 درصد ظرفیت برای تولید بنزین اختصاص یافته است، ضمن آنکه پس از راه اندازی طرحهای مختلف پالایشگاهی امکان صادرات بنزین تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی به بازارهای بین المللی وجود دارد.
بیات با یادآوری اینکه تولید بنزین در مجتمع های پتروشیمی هیچ گونه منع قانونی ندارد، تاکید کرد: در آینده بنزین تولیدی واحدهای پتروشیمی به برخی از کشورهای همسایه صادر می شود.
/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 208542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
    2 0
    آره بهتر بنزين پتروشيمي صادر بشه البته اگر كسي ازتون بخره چون بنزين پتروشيمي فوق العاده سمي و سرطان زا است!