ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:

* دویچه وله *

فانوس ها پرواز نکردند

وب سایت رادیو دویچه وله آلمان نوشت: ماموران پلیس مانع از برگزاری «فستیوال پرواز فانوس ‌آرزوها در بام تهران» شده ‌و تعدادی را دستگیر کرده‌اند. فستیوال «پرواز فانوس‌ آرزوها» که قرار بود پنجشنبه ۲۴ شهریور از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۰:۳۰ شب در بام تهران، ولنجک، کنار زمین تنیس برگزار شود، با حضور نیروهای پلیس و یگان ویژه برگزار نشده است.

صفحه فیس بوک «فستیوال پرواز فانوس آرزوها در تهران» با اعلام این‌که این تجمع "هیچ جنبه سیاسی ندارد" از همگان خواسته بود شعار "خلیج همیشه فارس" را در کنار آروزهای خود روی فانوس‌ها بنویسند.

* صدای آمریکا *

امسال احمدی نژاد نماینده ایران نیست

وب سایت شبکه تلویزیونی صدای امریکا در آستانه هفتمین سفر رئیس جمهور کشورمان به نیویورک نوشت: زمانی محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران از سفر سالانه خود به سازمان ملل متحد برای دو هدف بزرگ استفاده می کرد: یکی قرار گرفتن در مرکز ثقل وسائل ارتباط جمعی در آمریکا، و دیگر اینکه شخصا دیدگاه های جمهوری اسلامی را به رهبران غربی ارائه دهد. دوربین ها و نورافکن های مورد نظر او کماکان سرجایشان هستند. اما آنچه که امسال محسوس نیست این است که احمدی نژاد کماکان قاصدی مورد اعتماد برای روحانیون حاکم بر ایران باقی مانده باشد - آنهم پس از تلاش برای گسترش محدوده قدرت خود و دیدن ضربه ای شدید در واکنش به این تلاش.

* رادیو فردا *

منتظر حرکت بعدی ایران هستیم

پس از صدور حکم قطعی دو امریکایی متهم به جاسوسی در ایران و خبرهای بعدی مبنی بر آزادی قریب الوقوع آنها رادیو فردا خبر داد: در حالی که وکیل مدافع جاش فتال و شین باوئر روز شنبه از تشکیل پرونده برای وثیقه آزادی آنها خبر داد، وزیر خارجه عراق که کشورش برای آزادی این دو تن هیئتی بلندپایه به تهران اعزام کرده، می‌گوید که تلاشگران بین‌المللی هم‌اینک «منتظر حرکت بعدی ایران» در زمینه آزادی آنها هستند.روز شنبه مسعود شفیعی، وکیل دو آمریکایی زندانی در ایران در گفت‌وگو با رادیو فردا اظهار داشت که معمولا پس از تودیع وثیقه دو امضا باید گرفته شود تا زندانیان بتوانند زندان را ترک کنند و او هم‌اکنون منتظر امضای دوم یک قاضی دیگر است.

* رادیو فرانسه *

مدارس ایران دارای رتبه 118 در دسترسی به اینترنت

وب سایت رادیو فرانسه نوشت: برپایه تازه ترین گزارش مجمع جهانی اقتصاد، مدارس ایران با کسب رتبه 118 در میان 142 کشور جهان قرار گرفتند. این رتبه بندی بر اساس شاخص وضعیت دسترسی مدارس جهان به اینترنت صورت گرفته است

در بررسی های انجام گرفته از سوی مجمع جهانی اقتصاد، در منطقه خاورمیانه، کشورهای قطر، امارات و بحرین از نظر شاخص دسترسی مدارس به شبکه اینترنت در بهترین وضعیت قرار دارند.

ایران در این رده بندی در میان کشورهای خاورمیانه، با وجود دارا بودن رتبه پرکاربرترین کشور در خاورمیانه، پائین تر از کشورهای قطر، امارات و بحرین و بالاتر از سوریه قرار دارد.

بر اساس آمار وب سایت "اینترنت ورلد استیتز"*، از میان 72 میلیون و 500 هزار کاربر اینترنت در خاورمیانه، 36 میلیون و 500 هزار کاربر اینترنتی، از ایران به شبکه اینترنت متصل می شوند و بدین جهت ایران رتبه نخست در میان کاربران اینترنت در خاورمیانه را داراست.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 174027

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی ایرانی IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    5 1
    طرف 3میلیارد دلار اختلاس می کنه و هیچکس نمی فهمه تا خودش اشتباه کنه و لو بره. اما تا دو تا جوون قرار فانوس هوا کردن می زارن ماموران قبل از اونا در مکان حاضر می شن. به این می گن اقتدار نیروی انتظامی
  • بدون نام IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۷
    3 1
    چه جالب جلوی 4 تا بازی جوانها را میگیرند اما میلیاردها اختلاس را تازه متوج شدند خوبه که اختلای کندگان یک صفحه در فیس بوک درست کنند که حداقل حواس مسئولین مع این مسایل شود!!!
  • ناشناس IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    1 0
    باز هم خوبه 118 شدیم من که فکر می کنم 142 بودیم اینا اشتباه بررسی کردن
  • مصطفي IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
    4 1
    ايران هم از نظر ايجاد محدوديت دسترسي به اينترنت در مدارس و كل كشور در دنيا مقام اول را دارد.مقام اولي مهم است نه كيفيت آن!!