ایران هر روز از جانب ده ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید:

* دویچه وله *

زندانیان ایران 25 برابر شده است

وب سایت رادیو دویچه وله آلمان در گزارشی درباره افزایش تعداد زندانیان در ایران نوشت: جمعیت ایران در ۳۲ سال گذشته دو برابر شده است. تعداد زندانیان کل کشور اما به ۲۵ برابر رسیده است. سازمان زندان‌های کل کشور روزانه ۵ میلیارد تومان برای ۲۵۰ هزار زندانی هزینه می‌کند و با کمبود جدی فضا زندان‌ها روبروست. کمبود فضا در زندان‌های ایران از جمله معضلاتی است که دولت با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند. آمار رسمی زندانیان کل کشور هرچند ضد و نقیض است، اما همگی حکایت از یک نکته دارند: افزایش چشمگیر تعداد زندانیان ایران.‎

* العربیه *

وضعیت ناگوار پناهندگان عرب ایرانی در مرز عراق و سوریه

العربیه نوشت: فعالان حقوق بشری از وضعیت پناهندگان عرب ایرانی که طى سالیان جنگ و ناآرامى ، خاک ایران را ترک کرده و در مرزهاى سوریه مستقر شده اند، ابراز نگرانی کرده اند.اغلب این پناهندگان در اردوگاه " الولید " ساکن اند و چشم انتظار کمک نهادهاى بین المللى براى انتقال به کشورهایى هستند که بتوانند به آنان پناهندگى بدهند و یا به نحوى کمک کنند.

* یورونیوز *

وزیر دفاع آمریکا: وقوع انقلاب در ایران حتمی است

رییس جدید پنتاگون ادعا کرد که اتفاقات چند ماه اخیر در کشورهای خاورمیانه در ایران نیز تکرار خواهد شد. یورونیوز خبرداد: لئون پانه تا که تا ماه ژوییه گذشته، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) بود، گفت که جنبش اصلاح طلبی ایران از خیزش های تونس، مصر، لیبی و سوریه الگو می گیرد. پانه تا که در برنامه تلویزیونی «چارلی رز» حاضر شده بود، در پاسخ به اینکه آیا خیزش در کشورهای عربی موسوم به «بهار عرب» می‌تواند به کشور غیرعربی ایران نیز تسری پیدا کند، پاسخ داد که قطعاً چنین خواهد شد. وی گفت: « به نظر من، در جریان آخرین انتخابات ایران، مشخصاً دیدیم که در این کشور جنبشی در جریان است». آقای پانه تا افزود: « به عقیده من، از بسیاری از جهات، می‌توان گفت که تغییر و اصلاحات و انقلاب در ایران دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد. »

* صدای آمریکا *

رهبران القاعده در ایران

پس از بازداشت چند عضو القاعده در کرمان سایت فارسی صدای آمریکا در اینباره نوشت: گزارشهای رسیده حاکی است که، در پی حمله نیروهای تحت رهبری آمریکا به افغانستان پس از حادثه یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱، چند تن از رهبران ارشد شبکه القاعده به ایران گریختند؛ اما جمهوری اسلامی پناه دادن این افراد را انکار می کند، و اعلام داشته است که از دسامبر ۲۰۱۰ تاکنون ۹ تن از افراد وابسته به این گروه را بازداشت کرده است.

* رادیو فردا *

دیدار موسوی با فرزندانش

وب سایت رادیو فردا نوشت: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد موفق شدند پس از هفت ماه حبس خانگی، برای نخستین بار با سه فرزند خود دیدار کنند. موسوی در این دیدار با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گفت: «با توجه به تداوم وضعیت فعلی نمی‌توان امیدی به انتخابات و شرکت در آن داشت.»

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 4
    سلام بر جمهوری اسلامی
  • بدون نام IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 1
    با این وضعیت مملکت داری خودتون هم به تحقق حرفهای آنها کمک می کنید وگرنه مردم این مملکت علاقه ای به این ماجراجوئیها ندارند.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
    0 0
    خدا حافظ