ایران هر روز از جانب ده ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید:

* دویچه وله *

ایران، روسیه، ترکیه و سپر دفاعی ناتو

پس از آنکه ترکیه موافقت خود را با نصب سپر دفاع موشکی ناتو در خاک خود اعلام کردد، دویچه وله آلمان درباره مخالفت های روسیه نوشت: قرار است نماینده روسیه در ناتو برای بررسی برنامه موشکی ایران به این کشور سفر کند. کارشناسان می‌گویند هدف روسیه تنها بهره‌برداری از کارت ایران برای کسب امتیاز در مذاکرات با ناتو پیرامون سامانه دفاعی است.

برنامه موشکی ایران در کنار برنامه هسته‌ای آن برای کشورهای منطقه و غرب یک نگرانی جدی تلقی می‌شود. اگرچه به عقیده کارشناسان دقت و برد موشک‌های ساخت ایران هنوز در حدی نیست که خطری برای اروپا و یا آمریکا به شمار آید، اما می‌تواند با مجهز شدن به کلاهک هسته‌ای تهدیدی برای صلح منطقه باشد و مسابقه تسلیحاتی در آن را بیش از پیش گسترش دهد.

* رادیو فرانسه *

دستگیری ده‌ها جوان مشهدی به جرم «آب‌بازی»

رادیو فرانسه نوشت: بیش از 200 جوان مشهدی که روز گذشته از طریق فیس بوک قرار گذاشته بودند تا در پارک ملت این شهر «آب بازی» کنند به وسیلۀ نیروهای امنیتی دستگیر شدند. نیروهای امنیتی که گویا از پیش در جریان این قرار «فیس بوکی» قرار گرفته بودند با لباس‌های ورزشی و ظاهری غیرقابل تشخیص در پارک حضور یافته بودند و به محض جمع شدن جوانان آن‌ها را دستگیر کرده‌اند. قرار آب‌بازی در مشهد هم مانند سایر قرارهای فیس‌بوکی مشابه که در تهران برگزار شدند با هماهنگی جوانان مشهدی در فیس‌بوک طراحی شده بود.

* رادیو فردا *

تجمع‌های اعتراضی در تبریز و ارومیه برای نجات دریاچه ارومیه

تجمع چند گروه محیط زیستی در تبریز و ارومیه برای نجات دریاچه ارومیه به سوژه ای برای رسانه های فارسی زبان بدل گشته است. از جمله رادیو فردا در اینباره نوشت: از تبریز و ارومیه خبر می‌رسد که چندین هزار نفر از دوستداران دریاچه ارومیه بار دیگر، به خیابان‌ها ریخته و برای نجات دریاچه شعار سر دادند. همچنین گزارش شده است که ماموران امنیتی این بار نیز با معترضان به خشک شدن دریاچه ارومیه برخورد کرده‌اند.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171370

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =