ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* رادیوفرانسه *
29 مقام ایرانی دیگر در فهرست سیاه اتحادیه اروپا
رادیو فرانسه خبر داد: اتحادیه اروپا خود را برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران و سوریه در هفته آینده آماده می کند.
گفته میشود اعضای اتحادیه روی ‏این تصمیم توافق کرده اند که بانک مرکزی سوریه را مورد تحریم قرار دهند و 29 مقام دیگر ایرانی را نیز در فهرست تحریم های قبلی این اتحادیه در مورد ایران شامل سازند. ‏
منابع آگاه از پرونده تحریم های ایران و سوریه در اتحادیه اروپا روز چهارشنبه گفته اند اعضای اتحادیه روی ‏این تصمیم توافق کرده اند که بانک مرکزی سوریه را مورد تحریم قرار دهند و قرار است طرح مربوط به ‏این توافق روز دوشنبه آینده در شورای وزرای خارجه کشور های عضو مورد بررسی قرار گیرد. انتظار ‏میرود متن اصلی توافق برای تصویب طرح یاد شده حد اکثر یک هفته بعدتر ارائه گردد.‏
خبرگزاری فرانسه گزارش میدهد اتحادیه اروپا همچنان در نظر دارد فهرست 32 تن از مقامات ایرانی شامل ‏تحریم های این اتحادیه را با افزایش اسامی 29 مقام دیگر ایرانی به این فهرست افزایش دهد.‏
* دویچه وله *
اصلاح طلبان و شعار انتخابات آزاد
رادیو دویچه وله آلمان در تحلیلی درباره حضور اصلاحطلبان در انتخابات آینده مجلس نوشت: برگزاری «انتخابات آزاد» یکی از پیش‌شرط‌های «اصلاح‌طلبان» برای شرکت در انتخابات دوره جدید مجلس است، اما اصول‌گرایان می‌گویند طرفداران «انتخابات آزاد» به‌دنبال تغییر نظام جمهوری اسلامی و استقرار نظام لائیک در ایران هستند.
شعار «انتخابات آزاد» از بیش از دو دهه پیش از سوی بخشی از مخالفان جمهوری اسلامی به عنوان راهی برای حل‌وفصل اختلاف‌های سیاسی مطرح می‌شد. این شعار در عین‌حال دربرگیرنده پذیرش حق موجودیت و فعالیت آزادانه و قانونی مخالفان و منتقدان و برخورداری از حق سازمان‌دهی و سازمان‌یابی بود.
اکنون، پس از انتخابات پرمناقشه‌ی ریاست جمهوری سال 88 و حوادث پس از آن که به حذف کامل اصلاح‌طلبان از نهادهای قدرت انجامید، ‌شعار «انتخابات آزاد» به درون محافل و مباحث اصلاح‌طلبان نیز راه یافته است.
* صدای آمریکا *
بررسی پناهندگی بیش از 3200 عضو مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف در کمیسیون پناهندگان سازمان ملل متحد
صدای آمریکا خبر داد: بنا به گزارش رسانه های بین المللی، بیش از سه هزار تن از اعضای مجاهدین خلق{منافین} در اردوگاه اشرف در «کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد» پرونده پناهندگی تشکیل داده اند.
«کمیسیون عالی پناهندگان سازمان ملل متحد» طی هفته جاری اعلام کرد که پرونده پناهندگی 3200 تن از ساکنان اردوگاه اشرف، واقع در شمال بغداد را مورد بررسی قرار خواهد داد. 
دولت عراق تهدید کرده است تا بیش از 3800 عضو سازمان مجاهدین خلق را که طی سه دهه گذشته در اردوگاه اشرف، در خاک این کشور اقامت داشته اند را تا پایان سال میلادی از این کشور اخراج کند.
* رادیو فردا *
 
آمانو بار دیگر از «عدم همکاری» هسته ای ایران با آژانس انتقاد کرد!
رادیو فردا نوشت: یوکیو آمانو، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی، بار دیگر از ایران به دلیل عدم همکاری با این آژانس درباره ماهیت برنامه هسته ای خود انتقاد کرد و گفت که جمهوری اسلامی ایران باید کاملا به تعهدات بین المللی خود برای ایجاد اطمینان در جامعه جهانی عمل کند.
آقای آمانو که در اندونزی به سر می برد در یک سخنرانی گفت: «ایران همکاری لازم را با آژانس برای قادر ساختن این نهاد در خصوص ابراز اطمینان از عدم فعالیت و مواد اتمی اعلام نشده از سوی تهران انجام نداده است.»
وی از جمهوری اسلامی ایران خواست تا «گام های رو به جلو» را برای انجام کامل تعهدات بین المللی خود و ایجاد اطمینان درباره ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای اش بردارد.
/212219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177021

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام CH ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    5 10
    اين خناسان دوست را از دشمن خوب تميز ميدهند خدا را شکر تاکنون ادمهايي را تحريم کردند که ريالي در بانکهاي خارج ندارند
    • بدون نام IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۶
      4 0
      مطمئنی؟