ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* رادیو فرانسه *
آزادی دو مستند‌ساز متهم به همکاری با بی بی سی 
ناصر صفاریان و محسن شهنازدار، دو تن از شش مستندسازی که ماه گذشته به اتهام همکاری با شبکه بی بی سی فارسی دستگیر شده بودند، با سپردن وثیقه 200 میلیون تومانی آزاد شدند.شش مستند ساز ایرانی، مجتبی میرطهماسب، ناصر صفاریان، هادی آفریده، محسن شهنازدار، شهنام بازدار و کتایون شهابی، به دنبال پخش مستندی به اتهام همکاری با شبکه بی بی سی فارسی دستگیر شدند.
* رادیو فردا
ایران ایر، از دریافت خدمات مالی بین‌المللی محروم شد
موسسه بین‌المللی حمل و نقل هوایی، یاتا روز دوشنبه اعلام کرد شرکت دولتی ایران ایر را به دلیل تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا از دریافت خدمات مالی بین‌المللی محروم کرده و کنار گذاشته است. این اقدام بدین معناست که این شرکت دیگر پول بیلط‌های فروخته شده شرکت هما را انتقال نخواهد داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «کریس گوتر»، سخنگوی یاتا گفت: «این اقدام یاتا در واکنش به دستورالعملی است که از سوی دفتر کنترل دارایی خارجی دولت آمریکا اعلام شده و در نتیجه خدمات مالی به ایران ایر به حال تعلیق درآمده است.»
خدمات بین‌المللی مالی یاتا به نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های توریستی، گردشگری و مسافرتی اجازه می‌دهد با همدیگر تبادل مالی داشته باشند و ارتباطات مالی خود را از طریق آن انجام دهند. حذف این سرویس به این معناست که دفاتر ایران ایر دیگر اجازه فعالیت در حوزه بین‌المللی تحت نظارت یاتا را نخواهند داشت.
سخنگوی یاتا گفت: «از آن جایی که ما موظف به همکاری با دفتر کنترل دارایی خارجی دولت آمریکا هستیم، مجبور هستیم کلیه خدمات به شرکت دولتی ایران ایر را به حال تعلیق درآوریم.»
* دویچه وله *
وزیرخارجه روسیه ادعای خسارت ایران را بی‌پایه دانست
وزیرخارجه روسیه ادعای خسارت جمهوری اسلامی ایران را به خاطر عدم تحویل موشک‌های اس‌300 رد کرد. وزیرخارجه ایران دیروز در مجلس شورای اسلامی گفت که رسیدگی به این شکایت 18 مهر در دادگاه بین‌المللی پاریس آغاز می‌شود.
خبرگزاری‌های معتبر جهان هیچ گزارشی درباره دادگاهی که صالحی خبر تشکیل آن را داده بود منتشر نکردند. در نتیجه روشن نیست که در صورت تشکیل چنین دادگاهی، در آن چه گذشته است. اما سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه، در مصاحبه‌ای با مجله پروفیل اعلام کرد: «ایران هیچ مستند قانونی برای دریافت غرامت بابت قرارداد فسخ شده فروش سپر دفاع موشکی اس300 ندارد.»
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 177645

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    2 5
    چرا همه موسسات مالی ایران از این تحریم ها به دادگاه های بین المللی شکایت نمی کنند؟
    • بدون نام MY ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
      1 0
      چون تحریمها توسط شورای حکام صورت گرفته و این یعنی تحریم بین المللی و فرق داره با زمانی که آمریکا یکطرفه ایران را تحریم میکرد
  • بدون نام IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۹
    2 5
    چرا ایران ایر به دادگاه های بین المللی شکایت نمی کند؟