ایران هر روز از جانب ده ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می شود.

 خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید:

 

* رادیو اسراییل *

برادر خالد اسلامبولی و داماد بن لادن از ایران می رود

رادیو اسراییل با تروریست خواندن خالد اسلامبولی از اخراج برادر وی از ایران خبر داد و نوشت: برادر خالد اسلامبولی، قاتل انور سادات، در روزهای آینده از ایران به مصر باز خواهد گشت. محمد شوفی اسلامبولی،تحت تعقیب دولت مبارک بود. او داماد اسامة محمد بن لادن، رهبر معدوم القاعدة است.

 

* رادیو فردا *

چهار سال زندان برای متهم صدور قطعات موشکی از آمریکا به ایران

سایت خبری رادیو فردا نوشت:یک مرد ۳۸ ساله ایرانی که به تلاش برای صدور غیرقانونی قطعات موشک از ایالات متحده آمریکا به ایران اعتراف کرده است به بیش از چهار سال زندان محکوم شد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های قضائی آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند که داوود بنی‌عامری، شهروند ایرانی که به صورت قانونی در ایالت کالیفرنیا سکونت داشت روز جمعه از سوی دادگاه فدرال شیکاگو به ۵۱ ماه حبس محکوم شده‌است.

 

* صدای آمریکا *

دزدان دریایی سومالیایی کشتی متعلق به ایران را آزاد کردند

صدای آمریکا خبرداد: دزدان دریایی سومالیایی با دریافت مبلغ درخواستی یک کشتی متعلق به ایران را که ۱۸ ماه پیش به گروگان گرفته بودند آزاد کردند.به گفته یک گروه ناظر دریایی، کشتی باربری ایرانی با پرچم مالت که در فوریه ۲۰۱۰ به گروگان گرفته شده بود روز شنبه با ۲۱ خدمه اش آزاد شد.کشتی مذکور هنگام ربوده شدن از امارات متحده عربی بسوی سنگاپور در حرکت بود.

* رادیو بین المللی چین *

افزایش حجم مبادلات ایران و چین

رادیو بین‌المللی چین به نقل از مهدی صفری، سفیر ایران در پکن گزارش داد که حجم مبادلات تجاری ایران و چین در آینده‌ای نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار خواهد رسید. سفیر ایران در مصاحبه اش با این رسانه چینی گفته است که مبادلات تجاری ایران و چین در سال ۲۰۱۰ میلادی به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسیده است. وی پیش از این پیش‌بینی کرده بود که دو کشور تا پایان سال جاری میلادی روابطی بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار را تجربه خواهند کرد. مهدی صفری همکاری ایران و چین در سال‌های اخیر در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی، هنری و غیره را عالی ارزیابی کرد و خواستار افزایش عمیق‌تر تبادلات دو کشور شد.

/17219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام NL ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    2 0
    قبلنا استغماره انگلیس بودیم حالا داریم استعمار چین میشیم
  • بدون نام IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 2
    رادیو اسراییل نه رادیو رژیم صهیونیستی تحت هیچ شرایطی نباید آن را به رسمیت بشناسیم
  • بدون نام IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۶
    1 0
    عجب مستعمره ای داره چین