ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:

 * رادیو فرانسه *

بدنبال شکایت دادستانی، روزنامه رسمی دولت به محاصره یگان‌های ویژه در آمد
ویژه نامه روزنامه ایران درباره حجاب با عنوان "خاتون" بازتاب گسترده​ای در رسانه​های فارسی زبان داشته است. در این میان رادیو فرانسه به انتشار یک خبر از محاصره این روزنامه توسط نیروهای امنیتی پرداخته و این موضوع را عامل نگرانی اصولگرایان از آغاز فعالیت​های انتخاباتی نزدیکان احمدی​نژاد عنوان کرده و نوشت: در حالیکه مجلس شورای اسلامی، از اعلام جرم دادستان علیه روزنامه رسمی دولت پشتیبانی کرد، سایت نسیم نیز خبر داد که جلسه هیات نظارت بر مطبوعات جهت بررسی توقیف روزنامه ایران تشکیل جلسه خواهد داد. گفته می​شود که این بسیج همگانی علیه نشریه خاتون که ضمیمه روزنامه ایران ارگان رسمی دولت محسوب می​شود، نشانه آشکار دل‌نگرانی محافظه کاران از آغاز فعالیت‌های انتخاباتی نزدیکان احمدی‌نژاد به قصد تصاحب کرسی​های مجلس است.

* رادیو اسراییل *

تقاضای اخوان المسلمین از ایران
رادیو رژیم صهیونیستی در خبری مدعی شد که اخوان المسلمین در بیانیه​ای خواستار آن شدکه ایران از حمایت از سوریه دست بردارد. سایت فارسی این رادیو نوشت: جماعت "اخوان المسلمین" با صدور بیانیه​ای خواستار آن شد که حکومت ایران، دست از حمایت از رژیم بشار اسد در سوریه بردارد. این بیانیه تنها یک روز پس از آن منتشر شد که روزنامه بریتانیایی "دیلی تلگراف" گزارش داد که جمهوری اسلامی در حال سرمایه گذاری در بندر استراتژیک "لاذقیه" در سوریه است، تا یک مجتمع نظامی جدید در آن شهر ساخته شود.

* رادیو فردا *

تلاش روسیه برای احیا مذاکرات هسته‌ای
رادیو فردا در خبری به نقل از رویترز از منابع روسی خبر از بازگشت ایران به مذاکرات هسته​ای داده و نوشته است: نیکولای پاتروشف، معاون امور شورای امنیت ریاست‌ جمهوری روسیه قرار است در زمینه طرح «گام به گام روسیه» برای از سرگیری گفت‌ و گوهای هسته‌ای و لغو مرحله به مرحله تحریم​های تهران با رییس جمهور ایران مذاکره کند.

* صدای آمریکا *

گفتگو درباره ایران در سفر رییس ستاد مشترک ارتش چین به اسراییل
صدای آمریکا از مذاکرات نظامی چین و اسراییل پیرامون ایران خبر داده و نوشته است: "چن بین​ده"، رییس ستاد مشترک ارتش چین وارد اسراییل شده است. او عالی​ترین مقام نظامی چین به شمار می​رود که تاکنون به اسراییل سفر کرده است. وزیر دفاع اسراییل گفت مسوولان دو کشور درباره روابط با پاکستان، ایران و مناطق خودگردان فلسطینی و همچنین مبارزه با تروریسم بین​المللی گفت​وگو کردند.

/29219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168015

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش US ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    1 0
    دیگه همه دنیا فهمیدن ایرانیا مخالف حجاب اجباری و گشت ارشادن
  • مهران IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    0 1
    داستان یک بام دو هوا:بیداری امت اسلامی در کشورهای لیبی و مصر و یمن و....آری اما در سوریه نه
  • بدون نام PL ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۵
    2 1
    والابااين وضعيتي كه توجامعه هست اكه بالاسرهركي كشت ارشادباشه بازم فايده نداره؛مكه مامسلمون نيستيم؟دوره آخرالزمان شده؛حجاب اجباري جيه؟ماكشورمون اسلاميه؛عرف مااينوميكه حجاب باشه