ایران همواره کانون توجه رسانه​های جهان بوده و رویدادهای آن رصد می​شود.

در ادامه تیتر و خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:

 * دویچه​وله *

محکومیت بهاییان بازداشت شده  در ایران
یازده نفر از بهاییان که حدود دو ماه پیش به دلیل راه‌اندازی دانشگاه آن‌لاین بهاییان دستگیر شده بودند، به اقدام علیه امنیت ملی محکوم شدند. شیرین عبادی و دایان علایی هردو این اتهام را رد کرده و آن را بی‌اساس دانستند. بهائیان در ایران اجازه تحصیل در دانشگاه‌ها را ندارند. پیروان این آیین در هر مرحله‌ای از تحصیل که بهایی بودنشان آشکار شود از ادامه تحصیل محروم می‌شوند. 

 * بی بی سی *

فعالیت القاعده در ایران
وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرد ایران را متهم به انجام معامله‌ای مخفیانه با القاعده و دادن اجازه فعالیت به یکی از عوامل "سرشناس" القاعده در این کشور کرده است.

این وزارتخانه می‌گوید که ایران یکی از گذرگاه‌های مهم برای تامین مالی شبکه القاعده در افغانستان و پاکستان است.

 * العربیه *

داریوش رضایی نژاد در ساخت تسلیحات اتمی ایران دست داشت
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد داریوش رضایی نژاد در فعالیت های اتمی مشکوک ایران و تلاش برای ساخت تسلیحات اتمی این کشور دست داشت.

پس از ترور رضایی نژاد ابتدا رسانه های دولتی ایران او را "دانشمند هسته ای" معرفی کردند. اما ساعاتی بعد این خبر از خروجی رسانه ها حذف و "دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی" تهران معرفی شد.

اما خبرگزاری "اسوشیتدپرس" پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه از "کشوری که عضور آژانس بین المللی انرژی اتمی است" گزارش داد که "رضایی نژاد در ساخت قطعه ای کلیدی در کلاهک اتمی" دست داشته است.

 * صدای آمریکا *

تلاش ایران در افزایش نفوذ خود در عراق
وال استریت ژورنال در مقاله​ای با انتقاد از سیاست پرزیدنت اوباما درکناره گیری از مسائل عراق می نویسد به رغم فداکاری​های آمریکا درعراق، ایران و ترکیه بر نفوذ خود در این کشور می افزایند.

به نوشته وال استریت جورنال ایران از راه عوامل وابسته به خود و دادن سلاح به آنها تلاش دارد عراق را ناآرام سازد و به تلافی حمایت آمریکا از مخالفان اسد در سوریه، از طریق سپاه قدس جان سربازان آمریکایی درعراق را به خطر می اندازد.

ایران به نوشته وال استریت جورنال با افزایش بمب گذاریها علیه سربازان آمریکایی می خواهد وانمود کند که جمهوری اسلامی عامل بیرون کردن آمریکا ازعراق بوده است.

  * رادیو فردا *

بررسی وضعیت ایران و سوریه در مجلس آمریکا
جفری فلتمن، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورنزدیک و مایکل پوسنر، دستیار وزیر امور خارجه در امور دموکراسی، حقوق بشر و کارگران، روز چهارشنبه با حضور در یکی از کمیته های مجلس نمایندگان  به پرسش ها درخصوص ایران و سوریه پاسخ دادند.در این نشست در خصوص وضعیت سوریه، کمک های آمریکا به مخالفان درایران، و وضعیت اردوگاه اشرف در عراق پرسش هایی مطرح شد.جفری فلتمن و مایکل پوسنر گفته اند: «آمریکا در کنار کسانی که برای خواسته های بنیادین انسانی مبارزه می کنند ایستاده است. این امر اساسی است که این مردم شجاع بدانند که جامعه جهانی از انها حمایت خواهد کرد، به همان میزان این مهم است که ناقضان حقوق بشر در دمشق و تهران نیز بدانند که ما اعمال انها را زیر نظر داریم.»

 * رادیو اسراییل *

صادرات علم و کتل چینی به ایران
صادرات اسرائیل به کشور چین در نیمه سال جاری افزایش یافته و به بیش از یک میلیارد دلار بالغ شده است.

اسرائیل در حالی یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان به چین است که چین خود به یکی از بزرگ ترین صادر کنندگان به ایران تبدیل شده است.

اسرائیل به خاطر صادرات کالاهای پیشرفته جایگاه چهارم صادر کنندگان به چین را گرفته اما چین محصولات معمولی، از جمله مهر نماز و علم و کتل دسته های مذهبی به ایران صادر می کند.

/29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 164950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۷
    0 0
    امام علي (ع)مي فرمايد:انظرالي ماقال ولاتنظرالي من قال.كاري ندارم كه گوينده كيست ياچه هدفي داردولي اين كه اقلام مذهبي حتي قرآن پرازغلط ازچين واردمي شودسخني راست است.خب البته به جاي پول نفت كه تحريمهابهانه خوبي به دست همه كشورهاداده تااشياءبنجل رابه ايران قالب كنن
  • بدون نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    0 0
    در مورد صادرات چین همین بس که فال یعنی همان فال گردوی چنینی هم دیدم چند روز پیش سرچهار راه تهرانپارس ایستاده بودم که دست فروش های محل به شیشه زدند و بسته های به قول خودشان بهداشتی فال چینی ارایه کردند خودش بود گردوی تازه ی پوست کنده میان آب نمک منتها با بسته بندی چینی