ایران هر روز از جانب ده ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید:

* رادیو فردا *

جریمه بانک جی‌پی مورگان به خاطر نقض تحریم‌ها علیه ایران

وب سایت رادیو فردا نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه بانک «جی‌پی مورگان چــِیس» را به خاطر زیر پا گذاشتن تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران و چند کشور دیگر ۸۸٫۳ میلیون دلار جریمه کرد. بانک جی‌پی مورگان یک گروه چندملیتی بانکداری و سرمایه است که مقر اصلی آن در منهتن نیویورک قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که این بانک اقدام به نقل و انتقالات «فاحش» مالی، اعطای وام و دیگر تسهیلات به ایران، کوبا، سودان و دولت پیشین لیبریا کرده‌است که این «نقض آشکار» مقررات تحریمی مختلف است.

* بی بی سی *

ابراز شگفتی روسیه از 'شکایت' ایران در ارتباط با موشک‌های اس‌۳۰۰

بی بی سی فارسی در گزارشی درباره شکایت ایران از روسیه به خاطر تاخیر در ارسال موشک های اس 300 به ایران نوشت: وزارت خارجه روسیه از تصمیم دولت ایران برای شکایت از روسیه به یک دادگاه بین‌المللی به دلیل امتناع از تحویل موشک‌های اس‌۳۰۰ به ایران ابراز شگفتی کرده است. الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرگزاری اینترفاکس گفته است: "با توجه به روابط دوجانبه دوستانه و قدیمی دو طرف، ما تنها می‌توانیم از این مسیر مشخصی که مقام‌های ایرانی در پیش گرفته‌اند، ابراز شگفتی کنیم."

* صدای آمریکا *

نه غزه نه لبنان..

صدای آمریکا که در جریان حوادث پس از انتخابات ایران اقدام به انتشار اخبار غیر واقع از ایران می کرد در روز قدس امسال در گزارشی به مراسم این روز در سال های گذشته پرداخته و نوشت: روز قدس ، مناسبتی همسن جمهوری اسلامی ایران که از سوی آیت الله خمینی رسمیت یافت؛ برای دفاع از حقوق فلسطینی ها. دو سال پیش، بعد از حوادث خونین پس از انتخابات ریاست جمهوری، ماهیت رسمی روز قدس برای خیلی ها تغییر کرد و بسیاری، آن را به محلی برای بیان اعتراض خود تبدیل کردند.چنین بود که بسیاری از معترضان ترجیح دادند بجای غزه و لبنان، از ایران بگویند پس شنیدن فریاد « نه غزه ، نه لبنان ، جانم فدای ایران» در این روز عادی بود.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 169823

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =