ایران هر روز از جانب ده ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه های خارجی فارسی زبان می آید:

* رادیو فرانسه *

نسخۀ دولت برای مقابله با قرارهای فیس بوکی در تهران

رادیو فرانسه در گزارشی از قرارهای اینترنتی نوشته است: آخرین قرار فیس بوکی با نام «هندوانه‌خوری»، باعث نگرانی مسولان شده است. اگرچه نیروی انتظامی عده‌ای از شرکت‌کنندگان دو برنامۀ «آب بازی» و «خزبازی» را دستگیر کرد اما قرارهای فیس بوکی با برنامۀ «شیشه پاک کنی» و «هندوانه خوری» ادامه یافت. تحلیل‌گران نزدیک به حکومت معتقدند برخورد چکشی با این پدیده خطرناک است و باید نمونه‌های مشابه آن را با نظارت نهادهای رسمی برگزار کرد.

* یورونیوز*

یارانه نقدی و جامعه ناتوان

بخش فارسی یورونیوز در گزارشی از نتایج اجتماعی طرح هدفمندی یارانه ها گزارش داد: چندین ماه از آغاز پرداخت یارانه های نقدی در ایران می گذرد و یک تصویر تکراری ترجیع بند این موضوع اقتصادی - اجتماعی است: صف بستن و ازدحام مردم پشت در بانک ها و جلوی عابر بانک. این است صدای جمعی مردم در ارتباط با یارانه ها. شاید کمتر تحلیلگری فکر می کرد که با آغاز طرح هدفمندی یارانه ها شاهد هیچ گونه اعتراض یا شورش عمومی نباشیم و در عوض رفتار جمعی جدیدی را از طبقات مختلف اجتماعی شاهد باشیم که همانا هجوم برای دریافت هر چه زودتر واریزی ماهانه دولت به حساب خانوارهاست.

* بی بی سی *

میرحسین موسوی روزه می گیرد

پس از آنکه سایت خبری صراط اخباری از وضعیت سلامت میرحین موسوی منتشر کرد سایت بی بی سی فارسی نوشت: منابع خبری نزدیک به مخالفان دولت ایران انتشار برخی گزارش ها درباره "وخامت حال" میرحسین موسوی که در حبس خانگی به سر می برد، تکذیب کرده اند. برخی از وب سایت های خبری نزدیک به حکومت در ایران یک روز پیش از این گزارشی را مبنی بر "وخامت حال" میرحسین موسوی منتشر کرده و گفته بودند "پزشکان بر بالین او حاضر" شده اند.

بی بی سی همچنین در ادامه به نقل از کلمه نوشت:که او تا روز پنجشنبه ۲۷ مرداد حال عمومی مساعدی داشته و روزه دار است.

* صدای آمریکا *

تهران نگران حمله اسرائیل از طریق آذربایجان است

صدای آمریکا با اشاره به سخنان اخیر سرلشکر فیروزآبادی نوشت: یونایتد پرس اینترنشنال زیر عنوان "جنگ پنهانی ایران با اسرائیل در دریای خزر" می نویسد هشدار یک ژنرال ارشد ایران به آذربایجان در مورد نزدیک شدن بیش از حد به اسرائیل گویای نگرانی تهران از آن است که دولت اسرائیل ممکن است از این همسایه شمالی ایران برای پیشدستی در وارد ساختن ضرباتی علیه برنامه اتمی ایران استفاده کند.اسرائیل بی سر و صدا با آذربایجان نفت خیز و مسلمان نشین ارتباط هائی اطلاعاتی و نظامی برقرار ساخته است که پس از فروپاشی دو دهه پیش اتحاد جماهیرشوری، با نظام سکولار متکی به جدائی دین از حکومت اداره می شود.

* رادیو اسراییل *

بزرگ ترین کارخانه تولید ماکارونی در ایران تعطیل شد

رادیو رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: مدیران کارخانه "درخشان ماکارون پارس"، دلیل تعطیلی این کارخانه را، ورشکستگی در پی حذف یارانه ها و همچنین فشار تحریم های بین المللی علیه حکومت ایران اعلام کردند. در پی تعطیلی این کارخانه، بیش از 500 تن از کارکنان آن در شهر زرقان، در استان فارس، از کار بی کار شده اند.

/27219

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168662

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۹
    2 1
    هندوانه نخور! ای فتنه گر بی بصیرت!