ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان خارج از کشور رصد می​شود.

در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:

* دویچه وله *

شکایت شهروندان آمریکایی از بانک لوکزامبورگی به اتهام رابطه با ایران

سایت فارسی دویچه وله نوشت: گروهی تقریبا هزار نفره از شهروندان آمریکایی، از موسسه‌ مالی «کلیراستریم» در لوکزامبورگ به دلیل ارتباط احتمالی با ایران به دادگاه شکایت کرده است. کلیراستریم وابسته به بورس آلمان است.به گزارش روزنامه‌ی آمریکایی «وال استریت جورنال»، شاکیان، این موسسه‌ی مالی را متهم می‌کنند که به ایران کمک کرده است، دارایی‌های مسدود شده‌ی این کشور در ایالات متحده‌ی آمریکا بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار را از آمریکا خارج سازد.

* رادیو اسراییل *

ارسال اسلحه ایرانی برای القاعده در یمن

وب سایت رادیو اسراییل در خبری به نقل از شبکه تلویزیونی ان بی سی امریکا نوشت: حکومت ایران به سازمان تروریستی القاعده در یمن یاری می رساند. "ان.بی.سی" به نقل از منابع آمریکایی مدعی شد که کشتی چند روز پیش از یک بندر ایرانی خارج شده و این در حالی بوده که ناوچه های دریایی آمریکا سفر آن را دنبال می کرده اند و می دانسته اند هدف آن رسیدن به یمن و تحویل سلاح ها به القاعده است.

* رادیو بین المللی چین *

پیام تبریک متقابل روسای جمهور چین و ایران

به مناسبت چهلمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو کشور چین و ایران، روسای جمهور این دو کشور، به یکدیگر پیام تبریک ارسال کردند.هو جین تائو، رییس جمهور چین گفت که روابط دو کشور طی 40 سال گذشته بطور سالم و ثابت توسعه یافته است. روابط دو طرف در سطوح مختلف در زمینه های اقتصادی، تجاری، انسانی و غیره به نتایج همکاری فراوانی دست یافته است. چین به روابط با ایران اهمیت داده و مایل است به اتفاق ایران با استفاده از این فرصت، به پیشرفت بیش از پیش همکاری دوجانبه یاری کند.

/27219 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 168430

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =