ایران هر روز از جانب ده​ها رسانه فارسی زبان از خارج از کشور رصد می​شود.

 در ادامه خلاصه برخی از آخرین اخبار رسانه​های خارجی فارسی زبان می​آید:
* رادیوفرانسه *
پرونده پیچیده بزرگترین اختلاس بانکی ایران
سایت فارسی رادیو فرانسه درباره پرونده اختلاس 3000 میلیاردی نوشت: امواج انفجار بزرگترین اختلاس در تاریخ بانکداری ایران ( سه هزارمیلیادرتومان، حدود سه میلیارد دلار)، همچنان ‏دیوارهای سیاسی و جناحی را درمی نوردد. دراین رابطه، با عدم بازگشت رئیس بانک ملی جمهوری اسلامی، از ‏کانادا، دولت اوتاوا اعلام کرده است که به علت تابعیت کانادائی این مقام ایرانی، وداشتن دارائی هایی در کانادا، این ‏موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.‏
* دویچه وله *
کمک صدها میلیون یورویی ایران به "آخرین دیکتاتور اروپا"
رادیو دویچه وله آلمان نوشت: ایران به بلاروس حدود 300 میلیون یورو کمک مالی می‌کند. اقتصاد این کشور اروپایی در آستانه‌ ورشکستگی است. بلاروس پیش‌تر از چین وام گرفته بود. گفته می‌شود صندوق‌های دولت این کشور در پی هزینه‌های سنگین انتخابات گذشته خالی شده‌اند. جمهوری اسلامی قصد دارد با وامی 400 میلیون دلاری به خروج بلاروس از ورشکستگی اقتصادی کمک کند. نادشدا یرماکووا، رئیس بانک ملی بلاروس، گفته که تهران با کلیات پرداخت این کمک موافقت کرده است.
این کمک مالی از قرار برای بهبود وضعیت ذخایر مالی دولت هزینه خواهد شد. رسانه‌های دولتی بلاروس جزئیات بیشتری از این داد و ستد منتشر نکرده‌اند.
بلاروس شدیدترین بحران مالی خود از 20 سال پیش -زمان استقلال از شوروی سابق- را تجربه می‌کند. اقتصاددانان می‌گویند الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری این کشور باید تا پایان سال جاری میلادی (2011) حدود 3 میلیارد یورو به اقتصاد به‌شدت بدهکار بلاروس تزریق کند تا چرخ‌های آن را به حرکت درآورد.
* العربیه *
قیمت تخم مرغ در بازار ایران دو برابر مرغ شد
العربیه نوشت: قیمت تخم مرغ در بازار تهران و شهرستان های ایران کیلویی 4500 تومان به مشتریان فروخته شد و می توان گفت که قیمت این ماده غذایی اساسی به دو برابر قیمت مرغ رسیده است. ظاهرا این روزها پس از بحث درباره نرخ طلا و ارز و نیز بحث درباره اختلاس 3 هزار میلیاردی از بانک های ایران، موضوع قیمت تخم مرغ به موضوعی ثابت در اماکن عمومی به ویژه برای خانواده های کم درآمد بدل شده است.
* رادیو اسراییل  *
پانه تا: تصمیم اسرائیل درمورد ایران باید با هماهنگی کشورهای منطقه باشد
وزیر دفاع ایالات متحده که از اسرائیل دیدن می کرد، در کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع اسرائیل تأکید کرد که هرگونه تصمیمی که از سوی اسرائیل در مورد ایران گرفته شود باید با هماهنگی دیگر کشورهای منطقه باشد.
پانه تا افزود و گفت: «باید به حکومت اسلامی ایران فهماند که اگر می خواهد عضو جامعه بین المللی باشد، نباید به برنامه اتمی خود ادامه دهد و یا از تروریست ها حمایت کند و به آنها پول برساند».
در گزارش های پیشین گفته شده بود که هدف اصلی لئون پانه تا از سفر به اسرائیل و گفتگوهایش با مقامات دولت اورشلیم، باز داشتن اسرائیل از حمله خود سرانه به تأسیسات اتمی ایران است.
/29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 176472

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجتی IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۳
    3 0
    به نظر من ستاد تنظیم بازار جمع کنید بهتر است چونکه قیمتها تنظیم هست هر موقع دلشان بخواهد بالا می برند و اب از اب تکان نمی خورد مثل تخم مرغ که از قیمت شانه ای 2500 تومان الان سر به فلک کشیده پس نشاندهنده تنظیم بودن بازار است مگه نه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟