با گرم شدن گرما پیک مصرف برق 2200 مگاوات افزایش یافته است و در این شرایط در صورت عدم صرفه جویی به زودی خاموشی مهمان خانه ها خواهد شد.

 براساس این گزارش، دیروز پیک مصرف برق کشور 38 هزار و 84 مگاوات به ثبت رسید که این میزان دو هزار و 288 مگاوات در مقایسه با روز پیش از آن (جمعه) افزایش یافته است.

پیک مصرف برق کشور روز گذشته در مقایسه با روز مشابه پارسال نیز دو هزار و 191 مگاوات افزایش نشان می دهد.

هر سال با آغاز فصل گرما به ویژه در روزهای گرم تابستان به تدریج منحنی بهره گیری مشترکان از کالاهای اقتصادی و راهبردی آب و برق به حداکثر مصرف می رسد و در این میان همت و تلاش کارکنان وزارت نیرو بر تامین پایدار و مطمئن و کیفی برق برای تمامی مشترکان صنعت آب و برق و جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از حداکثر مصرف متمرکز می شود.

بر این اساس، وزارت نیرو از هموطنان درخواست کرده است  با توجه به افزایش دمای هوا و رشد میزان مصارف برق مشترکان، در جهت تامین پایدار و کیفی برق در تابستان امسال، در مصرف این کالای ارزشمند صرفه جویی کنند.

در این درخواست آمده است: مصرف درست کالای ارزشمند برق و اعمال شیوه های صحیح مدیریت مصرف، سبب کاهش فشار بر تاسیسات تامین و بهره برداری برق شده و بر کیفیت و پایایی خدمات ارایه شده خواهد افزود.

/31221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
    0 0
    زمستان ها این آژیز برای گاز به صدا در می آید و تابستان ها با این همه که گران کردن برای برق پس چی شد این همه توسعه و خودکفایی که دولت ادعا میکند سالهاست که همین برنامه ها هست پس چرا کار بیشتری نمیشود و تازه چقدر اجازه ساخت و ساز میدهند خب همه اینها آب و برق و گاز میخواهند چرا با برنامه 5 ساله و باتوسعه پیش نمیرویم این همه هم خانه های نوساز خالی ریخته چرا اینقدر شهرداری مجوز میدهد کار از ریشه خرابه