در صورتی که مشترکین استفاده از وسایل پرمصرف چون لباسشویی و ظرفشویی و ... را به ساعت 22 به بعد موکول کنند با تخفیف 15 تومانی به ازای مصرف هر کیلووات مواجه خواهندشد.

براساس اظهارات معاون هماهنگی نظارت برخدمات مشترکین شرکت توانیر، با نصب کنتورهای سه زمانه و استفاده از وسایل پرمصرف در ساعات کم باری می توان قیمت در قبوض برق را کاهش داد.

به گفته محمد جواد شریفی، سه زمان برای محاسبه میزان مصرف برق درنظرگرفته شده که در شش ماهه اول سال از ساعت 6صبح تاساعت 18 ساعت میان باری،18تا 22 ساعت پرباری و 22تا 6صبح کم باری محسوب می شود.

وی در گفت وگو با خبرآنلاین ،تاکید دارد:در صورت آنکه مشترکین استفاده از وسایل پرمصرف چون لباسشویی و ظرفشویی و ... را به ساعت 22 به بعد موکول کنند با تخفیف 15 تومانی به ازای مصرف هر کیلووات مواجه خواهندشد.

شریفی همچنین تاکید کرد:مشترکینی که حجم بیشتر مصرف برقشان در ساعات اوج مصرف باشد با 20 تومان جریمه مواجه خواهند شد.

به گفته او، این مبلغ اضافه بر میزان مصرف ماهانه مشترک است. بدین معنی که اگر به طور مثال مشترکی 200 کیلووات در یک ماه مصرف کرده باشد 100 کیلووات از مصرف وی در ردیف اول جدول پلکانی و 100 کیلووات دیگر در ردیف دوم جدول پلکانی محاسبه می شود که جمعا هزینه مصرف یکماه این مشترک 6هزار و 500 تومان خواهد بود.

براساس اظهارات وی مشترک این میزان را به طور ثابت پرداخت خواهد کرد اما در عین حال اگر بیشتر مصرف مربوط به ساعات کم باری باشد از تخفیف و اگر مربوط به زمان پرباری باشد با جریمه مازاد مواجه خواهند شد.

این در حالی است که این قانون در کنتورهای قدیمی ویا همان کنتورهای یک زمانه لحاظ نمی شود چرا که امکان محاسبه مدت زمان مصرف کم باری و پرباری وجود ندارد اما در کنتورهای جدید با تعیین میزان مصرف در ساعات شبانه روز این قانون اعمال شده است.

به گفته معاون هماهنگی نظارت برخدمات مشترکین شرکت توانیر، در حال حاضر حدود 7 میلیون کنتور سه زمانه در کشور نصب شده و قیمت برق این مشترکین براساس توضیحات داده شده محاسبه می شود./17221

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    سلام خبر اشتباه است!!! 1) ساعت اوج مصرف از ساعت 19 تا 23 است و پشت قبض هم هست. البته به نظر میرسد ساعت 13 تا 15 هم باشد که شک دارم 2) جریمه ساعات پرمصرف هر کیلو وات 30 تومان است نه 20 تومان! موفق باشید
  • فرامرز IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    تاکی بااین معادلات میخواهید مردم را گیج کنید آخه تو تابستان که مصرف یک کولر فقط 200 کیلووات است شرفی جان بقیه اش را کی باید بدهد
  • هادی IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    یک سوال:آیا این تخفیف مستلزم اینست که حتمن کنتورهای برق منازل باید از نوع دیجیتالی باشد یا مشترکینی که کنتور قدیمی هم دارند اگر موارد بالا را رعایت کنند شامل تخفیف گفته شده میشوند؟.. از مدیریت بخش اقتصادی خواهشمندم پاسخ لازمه را بفرمایند.
  • فريد IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    1 0
    باسلام خواهشمندم پيام مرا به ملت شريفمان منعكس فرمائيد ما حاضريم هر روز كاركردمان را بپردازيم به نرخ روز ، خواهش ميكنيم كاركردهاي انر‍ژي ما را دو ماهه و يا يك ماهه صادر نكنيد تا ما مجبور به پرداخت تحميلي پلكاني بشويم يك دفعه همه را كارتي كنيد تا هم شما و هم ما راحت بشيم ، مگر كسي به بفكر راحتي ملت هست منو باش كه با كي درد دل ميكنم فريد از شهرستان شبستر
  • ارمین IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    3 0
    یه سوال: مگه قیمت برق و گاز واقعی نشده است؟ این پله بازی ها دیگه چیه؟ هر کی هر چقدر دوست داره استفاده می کنه و قیمت واقعی اش را می پردازه. دیگه شما نباید که برای استفاده از انرژی با قیمت واقعی هم سهمیه بزارین.