پاسخ به سوالات کاربران خبرآنلاین در خصوص مصرف برق

 روز گذشته خبری تحت عنوان "چکارکنیم تا پول زیادی برای مصرف برقمان نپردازیم؟" با این مضمون که اگر مشترکین استفاده از وسایل پرمصرف چون لباسشویی و ظرفشویی و ... را به ساعت 22 به بعد موکول کنند با تخفیف 15 تومانی به ازای مصرف هر کیلووات مواجه خواهندشد برروی خروجی سایت قرارگرفت.

برخی از کاربران با طرح سوالاتی خواستار پاسخ به ابهامات خود شدند.کاربری به نام هادی اینگونه سوال خود را طرح کرده است.

یک سوال:آیا این تخفیف مستلزم اینست که حتما کنتورهای برق منازل باید از نوع دیجیتالی باشد یا مشترکینی که کنتور قدیمی هم دارند اگر موارد بالا را رعایت کنند شامل تخفیف گفته شده میشوند؟

در پاسخ به این سوال باید تاکید کرد این روش تنها شامل مشترکینی می شود که از کنتورهای سه زمانه استفاده می کنند و کنتورهای قدیمی و یا همان یک زمانه ها متاسفانه توانایی محاسبه مصرف در زمان های مختلف شبانه روز را ندارند.اما در قانون بودجه سال 90 وزارت نیرو مکلف شده اقدام به تعویض کنتورهای مشترکین سراسر کشور از کنتورهای یک زمانه به سه زمانه کند.و براین اساس به زودی تمام کنتورهای قدیمی جمع آوری و کنتورهای جدید جایگزین خواهندشد.اما در این بین اگر مشترکی به هر دلیلی چون خرابی کنتور قدیمی خود و یا بهره برداری از امتیاز کنتورهای سه زمانه می تواند با پرداخت هزینه ای کمتر از 50 هزار تومان جهت نصب این کنتورها از سوی شرکت های توزیع برق اقدام کند.

کاربر دیگری به نام فرامرز نوشته است:تاکی بااین معادلات میخواهید مردم را گیج کنید آخه تو تابستان که مصرف یک کولر فقط 200 کیلووات است بقیه اش را کی باید بدهد؟

پاسخ این سوال هم روشن است.کولری که مصرف یکماه آن 200 کیلووات است قطعا استانداردهای روز را ندارد و مصرف آن بسیار بالاست.بنابراین اگر مشترکی نگران مبلغه پرداختی آخر ماه برای مصرف برق باشد باید از کولرهایی استفاده کند که در حال حاضر در بازار موجود است و حتی ادعا می شود علاوه بر اینکه کیفیت کولرهای گازی را دارد بلکه مصرف برق در این بخش را تا 30 درصد کاهش می دهد.

کاربر دیگری هم البته بدون نام سعی کرده اشتباه خبرنگار ما در انتشار این خبر را گوشزد کند که البته باید به این کاربر محترم  تاکید کنیم ساعات پیک در شش ماهه اول سال با شش ماهه دوم سال متفاوت است و این ساعت تاکید شده در این مطلب تنها مربوط به شش ماهه اول سال است./221/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    2 0
    ميدانيد وزارت نيرو اين كنتور هاي ديجيتالي را چند حساب ميكند؟ و ميدانيد چند ميخرد؟
  • حسن IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    سایت محترم خبر آن لاین، برای چندمین با از شما استدعا دارم در مورد نحوه محاسبه گاز مصرفی هم از مدیر عامل شرکت گار سوال کنید " فلسفه اعمال ضریب 360/365 در محاسبه میزان گاز مصرفی مشترکین چیست ". مشترکین به این نکته مهم در قبوض خود اصلا توجهی ندارند. متشکرم
  • س ع ی د DE ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    2 0
    من خودم دو تا کنتور دارم یکی قدیمی ودیگری دیجیتال با قدیمی 20 تومان قبض ماهیانه مشود و با دیجیتالی 40 تومان علت اختلاف هم فکر کنم در محاسبه دوبرابر ساعات اوج مصرف در کنتورهای دیجیتالی باشد یک تجربه شخصی بود خود دانید!!!
  • مستاجر تهرانی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    0 0
    تو این آپارتمانهای بهم چسبیده یه شب که می خوابیدیم راحت بودیم که دیگه اون رو هم نداریم به لطف اقایان... همسایه ما تا 2:30 بامداد ماشین لباسشویی اش با صدایی مثل هلی کوپتر کار می کنه.
  • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
    2 0
    شما بفرمایید با ماهی 390000هزار تومان یک بازنشسته باید چگونه زندگی کند...؟چی از جون مردم می خواهید درج کنید