براساس اظهارات مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، مدیران شرکت های غربی در دیدار با مسوولان این شرکت، شرایط موجود این تحریم ها را بیشتر معطوف به خود می دانند.

 محمد رضا رضازاده امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه اظهارات خود در مورد جشن خودکفایی در صنعت سد سازی گفت: یکی از مدیران یک شرکت غربی در جلسه ای به شخص بنده گفت در کشورم نمی توانم حرفی بزنم اما واقعیت همین است که مسوولان کشور من ما را تحریم کردند تا کشور شما را چرا که ما فرصت های زیادی را از دست می دهیم و سود خودمان کاهش می یابد.

وی با اشاره بر اینکه برخی از بانک های غربی با وجود آنکه متعهد به تامین مالی برخی پروژه های ما بوده اند اما بدون هیچ دلیل یک طرفه این تعهدها را فسخ کرده اند تاکید کرد: علی رغم موانع، ما راهکار لازم برای خودکفایی را پیدا کردیم و پروژه ها نیز متوقف نشدند.

رضازاده همچنین در پاسخ به این سوال که شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران در حال حاضر چه تعداد پروژه در دست دارد که به خاطر کمبود اعتبار متوقف یا به کندی حرکت می کند تصریح کرد:در حال حاضر 11 پروژه در دست ساخت داریم که بطور معمول ما هیچ پروژه ای متوقف نشده و با کندی حرکت نمی کند.

مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران همچنین با اشاره به وجود 289 سد در حال بهره برداری در کشور، در عین حال گفت: 123 سد در حال ساخت و 342 سد دیگر در دست مطالعه است.

محمد رضا رضازاده با اشاره به افتتاح سد و نیروگاه کارون 4 در روزهای آینده تاکید کرد: علی رغم اینکه تا 50 سال قبل طراحی و اجرای بسیاری از سدهای ایران از سوی خارجی ها انجام می شد اما هم اکنون ایران جزو چند کشور اول دنیا در صنعت سدسازی است و در مجموع 754 سد در دست بهره برداری، مطالعه و اجرا دارد.

/221/39

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 161063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =