۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۹

تصرف فرودگاه ابیجان بدست نظامیان فرانسوی/ 1000 کشته در درگیریهای اخیر

تصرف فرودگاه ابیجان بدست نظامیان فرانسوی و کشته شدن دستکم 1000 نفر در درگیریهای چند روز اخیر از جمله تحولات ساحل عاج است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، نظامیان فرانسوی پس از درگیری با نیروهای وفادار به "لوران گباگبو" رئیس جمهوری خودخوانده ساحل عاج، فرودگاه ابیجان را به تصرف خود در آوردند.

در این عملیات حدود 300 نظامی فرانسوی و صدها نظامی خارجی دیگر شرکت داشتند. فرانسویها مدعی اند ماموریت آنها حفظ جان اتباع خارجی در ساحل عاج است.

این در حالی است که از آغاز درگیریها در ساحل عاج حدود هزار و 650 تن از خارجیها که بیشترشان فرانسوی اند به منظور خروج از این کشور در اردوگاه لیکورن در مجاورت فرودگاه ابیجان سکنی گزیده اند.

گاردین نیز گزارش داد که درگیریهای اخیر در شهرهای ساحل عاج بین نظامیان هوادار دو نامزد انتخاباتی حدود 1000 کشته داشته است.

از سوی دیگر سازمان ملل نیروهای وابسته به "الحسن واتارا" رئیس جمهوری قانونی این کشور را مسئول کشته شدن صدها تن از این قربانیان دانسته است.

بر این اساس این نظامیان در مرگ دستکم 330 نفر در این درگیریها دست داشته اند و صدها تن دیگر در اثر تیراندازی و حملات سنگین نظامیان گباگبو جان خود را از دست داده اند.

به نوشته گاردین تنها در درگیریهای شهر دوئه کوئه حدود 800 نفر کشته شده اند. این در حالی است که درگیریهای نظامیان دو طرف همچنان ادامه دارد.

طی روزهای اخیر سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا بر استعفای رئیس جمهوری خودخوانده ساحل عاج و واگذاری فوری قدرت به نامزد پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور تاکید کرده اند.
48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =