واحد مرکزی خبر : دبیرکل سازمان ملل جمعه هشدار داد با تشدید درگیری بین حامیان مدعیان ریاست جمهوری در ساحل عاج، این کشور در آستانه جنگ داخلی قرار دارد.

بان کی مون در بیانیه ای گفت: بروز درگیری های جدید در ساحل عاج، موجب تشدید ناآرامی ها است به طوری که این کشور را در آستانه شعله ور شدن یک جنگ داخلی قرار داده است. وی در اظهاراتی از تهدیدات اخیر نیروهای باگبو علیه سازمان ملل از جمله اعلام ممانعت از حرکت نیروهای صلح بان در آبیجان که از امروز آغاز می شود، ابراز تأسف کرد. در بیانیه ای که از تلویزیون دولتی ساحل عاج خوانده و پخش شد، پلیس وفادار به لوران باگبو رئیس جمهور، نیروهای سازمان ملل در این کشور را به قتل یک افسر پلیس در شهر مرکزی دالوا در روز جمعه متهم کرد. سخنگوی نیروهای دفاعی و امنیتی ساحل عاج اعلام کرد: گفته می شود این افسر پلیس هنگامی که تلاش می کرد برای آزادی سه تظاهرکننده ای که در عملیات نیروهای سازمان ملل به گروگان گرفته شده بودند، مذاکره کند، از پشت هدف قرار گرفت و کشته شد.

سخنگوی سازمان ملل این اتهام را رد کرده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از ابیجان، جنگجویان وابسته به نیروهای جدید یعنی گروه شورشی سابق که همچنان شمال ساحل عاج را در کنترل خود دارند، دو شهر کوچک در منطقه تحت حکومت باگبو را به تصرف خود درآوردند. 16346

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 132814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =