ایرنا: آمریکا همزمان با افزایش تنش ها در ساحل عاج روز سه شنبه ادعاها در خصوص اعزام مزدورانش به ساحل عاج به منظور سرنگون کردن 'لورنت گباگبو' را تکذیب کرده و آنها را 'پوچ' نامید .

'مارک تونر' از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت ما همچنان گباگبو را به احترام گذاردن به خواست مردم ساحل عاج فرامی خوانیم و از وی می خواهیم از قدرت کناره گیری کند تا 'آلسان اوتارا' بتواند ضمام قدرت را به دست بگیرد.

وی افزود ولی مسخره است که گفته شود توطئه زشتی در کار است.
تونر گفت واشنگتن به کار با جامعه بین المللی ادامه می دهد تا تحریم ها را بر گباگبو و حامیانش تا هر زمان که قدرت را در اختیار دارند, اعمال کند.

از سوی دیگر طرافدارن گباگبو می گویند واشنگتن چندین آلمانی را استخدام کرده است تا رهبرشان را نابود کنند.
'کریس پرین' از سخنگویان وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) در همین خصوص گفت یک 'گروه ارزیابی' از 'اشتوتگارت' آلمان یعنی مقر فرماندهی آمریکا - آفریقا را به ساحل عاج اعزام کرده اند تا به سفیر در تخلیه سفارتخانه کمک کند.

وی افزود گروه مذکور به عنوان یک عنصر رابط عمل می کند و بدان دلیل به آن کشور اعزام شد که اگر سفیر درخواست کرد تا شهروندان آمریکایی آن مکان را ترک کنند از حمایتهای ارتش آمریکا برخوردار باشند.

از سوی دیگر آژآنس پناهندگان سازمان ملل تصریح کرد از آغاز تنش ها در ساحل عاجل تا کنون بیش از 15 هزار و 120 نفر از غرب ساحل عاجل به این آژآنس پناهنده شده اند که اکثریت آنان را زنان و کودکان تشکیل می دهند .

این آژانس سازمان ملل ضمن عنوان کردن این مطلب که 62 درصد از پناهندگان افراد زیر 18 سال هستند گفت علت اصلی این حرکت ترس از بروز جنگ داخلی در کشور است.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =