لوران گباگبو که همچنان بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ماه گذشته ساحل عاج تاکید دارد، گفت: اینک من قربانی توطئه مشترک آمریکا و فرانسه هستم.

لوران گباگبو، که در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ساحل عاج از سوی شورای قانون اساسی همچنان خود را رییس‌جمهوری این کشور می‌داند، گفت: سفارت‌خانه‌های آمریکا و فرانسه همواره از نزدیک و بسیار دقیق تحولات ساحل عاج را دنبال می‌کنند و در واقع من قربانی توطئه مشترک واشنگتن و پاریس هستم.

وی در گفتگو با روزنامه فرانسوی لوفیگارو افزود: واقعیت این است که من رییس جمهوری ساحل عاج هستم و پیروزی من در انتخابات نیز از سوی مرجع قانونی کشورم اعلام شده است، حال اینکه غربی‌ها از جمله آمریکا و فرانسه خواستار کناره‌گیری من هستند، یک توطئه بیش نیست و من قربانی این توطئه هستم.

لوران گباگبو در ادامه گفت: سفرای آمریکا و فرانسه پس از اعلام نتایج انتخابات، "یوسف باکایوکو"، رییس کمیسیون ملی انتخابات را به هتل "گلف" که در واقع مقر و ستاد "آلانسا اوآتارا" (رقیب انتخاباتی وی) برده و از وی خواسته‌اند، نتایج انتخابات را به نفع رقیب من اعلام کند.

وی تاکید کرد: این دخالت مستقیم کاخ سفید و الیزه در امور داخلی ساحل عاج کاملا آشکار است و مردم کشورم باید به این مسئله توجه داشته باشند.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 118978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =