۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳

وزارت بهداشت و کارشناسان سلامت، یکی از دلایل اجرای ناموفق پزشک خانواده را اختلافات وزارت بهداشت و وزارت رفاه و ناکارامدی بیمه ها می دانند، اما وزیر رفاه می گوید این دو وزارتخانه، همکاری خوبی با هم دارند.

صادق محصولی در حاشیه مراسم روز جهانی بهداشت گفت: هیچ مشکلی در همکاری مشترک وزارت بهداشت و رفاه وجود ندارد چه در بخش تعرفه‌ها و چه در بخش پزشک خانواده چرا که اگر همکاری نداشته باشیم کاری پیش نخواهد رفت.

او همچنین درباره تعیین تعرفه های درمانی گفت: در خصوص تعیین تعرفه‌ها جلسات مختلفی در سال 89 و 90 تشکیل شده است و از کارهایی که باید صورت می‌گرفت نقش حامل‌های انرژی در هزینه خدمات هتلینگ بیمارستانی بود که قرار شد وزارت بهداشت آن‌ها را به وزارت رفاه بدهد. با توجه به این موضوع بحث‌های مختلفی انجام شده و حتی 3 مورد آن نهایی شده است که نتیجه نهایی آن را در آینده اعلام می‌کنیم.

در مراسم روز جهانی بهداشت، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دولت خواست بیمه های سلامت را به وزارت بهداشت بدهد. محصولی دراین باره می گوید: اگر در بخش سلامت مشکل یا کمبود بودجه‌ای وجود دارد این کمبود با انتقاد از بیمه‌ها حل نمی‌شود. بیمه‌ها همه اعتبار خود را صرف درمان می‌کنند اما بیشتر این اعتبار صرف هزینه در بخش دولتی است. به همین دلیل دیگر برای بیمه‌ها چیزی نمی‌ماند.

وزیر رفاه معتقد است مشکل بخش سلامت و بیمه ها، در منابع مالی است: 70 تا 80 درصد افراد متوسط و پایین جامعه از طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها نفع می‌برند و درباره درمان هم باید گفت ردیف خوبی برای بیمه تأمین اجتماعی در نظر گرفته شده است که این ردیف غیر از 10 درصد هدفمندی یارانه‌هاست. در 3ماه گذشته برای بیمه‌های اجتماعی و درمانی جهت تأمین کسری، 300 میلیارد تومان تصویب شد.

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
    0 0
    مشکل اصلی (صندوق) کردن (سازمان) تامین اجتماعی است.
  • بدون نام IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
    0 0
    شما را وزیر کرده اند که مشکلات را در جهت رفاه مردم حل کنید وگرنه حضورتان در آن پست معنایی ندارد. البته باید مشکل بیمه برای شهروندان حل شود که این اولین قدم در سلامت است. بالا بودن تعرفه های درمانی هم در پزشک و هم در بیمار ایجاد نوعی اضطراب می کند که به اصطلاح هردو می خواهند با تنها یک اقدام به هدف بهبودی نائل آیند که این نکته پزشک را از دامنه امنیت بیمار خارج می کند. بحث آن بسیار طولانی است و یک اشتباه مثل زنجیر اشتباهات دیگر را در پی دارد و بیمار تنها متضرر اصلی است.