۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۶:۲۷

در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که صندوق تامین اجتماعی دارد این صندوق در خوشبینانه ترین حالت در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

محمود احمدی نژاد در نخستین نشست خبری سال 1390 تأکید کرد: دولت هیچگونه بدهی به سازمان تأمین اجتماعی و یا ارگانی دیگر ندارد و اعلام این چنین اخباری تنها تعهداتی است که بر اساس یک سری قوانین بر عهده دولت گذاشته شده است.

رییس جمهور همچنین گفت: اینها تعهداتی است که برای دولت ایجاد کرده اند، اما دولت هیچگونه بدهی ندارد. اما دولت باز هم به تعهدات خود عمل کرده و از این گونه سازمانها حمایت خواهد کرد.

با این حال محسن ایزدخواه، کارشناس مسائل رفاه و تامین اجتماعی با اشاره به اینکه دولت باید هرساله در قالب لایحه بودجه به تعهدات خود عمل کند، به مهر گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که صندوق تامین اجتماعی دارد این صندوق در خوشبینانه ترین حالت در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

وی درمورد بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی افزود: مطابق با ماده 24 قانون تامین اجتماعی و سایر قوانین و مصوبات، دولت باید به عنوان بزرگترین شریک اجتماعی صندوق تامین اجتماعی سهمی را پرداخت کند که این سهم 3 درصد حق بیمه تعیین شده است.

به گفته وی، در مجموع میزان بدهی های دولت به تامین اجتماعی 23 هزار میلیارد تومان است که این مبلغ طی سالهای اخیر بیشتر شده است: با توجه به شعار مهرورزی و عدالتخواهی، از دولت دهم انتظار می رود در جهت حمایت از اقشار محروم جامعه پرداخت سهم حق بیمه را روانتر و بهتر از گذشته انجام دهد چراکه پرداخت نشدن بدهی های دولت باعث می شود وضعیت معیشتی و امنیتی بازنشستگان به خطر بیافتد.

به گفته ایزد خواه قانون رفاه و تامین اجتماعی و همچنین مواردی از برنامه چهارم و پنجم توسعه، دولت را مکلف کرده که علاوه بر پرداخت بدهی های گذشته ترتیبی برای پرداخت دیون آتی نیزاتخاذ کند.

وی با اشاره به اینکه دولت باید هرساله در قالب لایحه بودجه به تعهدات خود عمل کند، گفت: در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که صندوق تامین اجتماعی دارد در خوشبینانه ترین حالت در آستانه ورشکستگی قرار دارد و در حالت بدبینانه نیز مصارف این سازمان بر منابع پیشی گرفته است.

به گفته وی، دولت باید بدهی های خود را به تامین اجتماعی جزء دیون ممتازه بداند و برای پرداخت آن اقدام کند چرا که این امر با امنیت ملی گره خورده و هنگامی که بازنشستگان در رفاه و آسایش باشند بهترین حامیان دولت و نظام هستند.

44/134

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
    0 0
    وقتی (سازمان) تامین اجتماعی که با بیش از 27میلیون عضو بی شک بزرگ ترین سازمان ایران و شاید خاورمیانه باشد یک شبه بنا به تصمیم دولت (صندوق)تامین اجتماعی می شود و عملا قدرت تصمیم گیری واعتراض از آن گرفته شود همین می شود که به ناگهان دولت اصل بدهکاری اش که بالغ بر 23 هزار میلیارد تومان است را منکر شود و هیچکس هم چیزی نگوید در حالی که اینها پول کارگرانی است که شاید خود به نان شب هم محتاج باشند به عبارت دیگر بیت المال نیست که دولت درباره پس دادن یا پس ندادنش تصمیم بگیرد بلکه(حق الناس)است.
  • سهراب کخائی IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    0 0
    باسلام به علت همین بدهی میباشدکه مسئله بازنشستگی که کاراگران تامین اجتماعی که به تصویب مجلس سواری اسلامی هم رسیده 2سال است که به تعویق وبلاتکلیف مانده