۰ نفر
۲۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۷

درحالی که خبرهای تایید نشده از ادغام وزارت بهداشت در وزارت رفاه حکایت می کنند، اما رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دولت خواسته بیمه‌های سلامت را در وزارت بهداشت تعریف کند.

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در مراسم روز جهانی بهداشت گفت: هرگز حوزه سلامت در 4 اولویت دولتمردان گنجانیده نشده است و در اولویت‌های هفتم و هشتم به حساب آمده است.

شهریاری به عدم تفاهم نمایندگان مجلس و دولتمردان در مباحث حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: بر اساس دستور‌العمل و سیاست‌های برنامه پنجم که دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز به حساب می‌آید باید در رابطه با عدالت در سلامت فعالیت‌های متمرکزتری صورت پذیرد.

او همچنین گفت: وقتی 75 میلیون نفر در کشور جمعیت داریم باید در هر زمانی هر فرد ایرانی بتواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی و برخورداری از خدمات حوزه سلامت را در کشور داشته باشد و در این راستا حوزه سلامت تنها به درمان نیز خلاصه نمی‌شود بلکه مباحث روانی،جسمی، روحی و معنوی افراد را در برمی‌گیرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین درباره تعرفه های درمانی گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم تعرفه‌ها را باید به صورت واقعی تعریف کنیم ولی در حال حاضر با گذشت چندین هفته از سال 90 هنوز تعرفه‌ها اعلام نشده است و باید این تعرفه‌ها به زودی اعلام شود.

او همچنین دوباره از دولت خواست بیمه ها را به وزارت بهداشت بدهد: انتظاری که از وزارت بهداشت داریم این است که مباحث بیمه‌ای در چارچوب این وزارتخانه تعریف شود نه در وزارت رفاه و تأمین اجتماعی که این مسئله بسیار تأثیرات منفی دارد و امیدواریم با ادغام‌هایی که در آینده صورت می‌پذیرد شورای عالی بیمه در زیرمجموعه وزارت بهداشت حل شود.

این درحالی است که خبرهای ضد و نقیض فراوانی برای واگذاری وظایف وزارت بهداشت به دو وزارت رفاه و علوم شنیده می شود. حتی شنیده شده دولت قصد دارد وزارت رفاه و سلامت تشکیل دهد. وظایف آموزشی وزارت بهداشت هم به وزارت علوم بر می گردد. شهریاری تاکنون تلاش دولت برای ادغام وزارت بهداشت در وزارت رفاه را نپذیرفته است.

شهریاری همچنین عقیده دارد امسال هم اجرای پزشک خانواده به نتیجه نمی رسد: رئیس جمهوری باید بیشتر به صحبت‌هایی که در راستای حوزه سلامت در بحث جهش سلامت می‌شود بیشتر توجه کند که آیا دستگاه‌های زیرمجموعه وی آیا این مباحث را اجرا می‌کنند.

مراسم روز جهانی بهداشت امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر رفاه و تأمین اجتماعی و وزیر بهداشت و در مرکزهمایش‌های بین‌المللی رازی تهران برگزار شد، 

44

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 142846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =