پژو با یک کانسپت زیبا و خیرهکننده در نمایشگاه خودروی پاریس شرکت کرده است. بخشهایی از این خودرو که میتواند در طول زمان رنگ عوض کند و نزدیک به 680 اسببخار قدرت دارد، از ورقهای مسی فاقد روکش تهیه شده است.
محبوبه عمیدی: پژو کانسپت زیبا و متفاوت ONYX را به نمایشگاه خودروی پاریس آورده تا یک طراحی فوقالعاده را در خانه خود به نمایش بگذارد. در طراحی این ابرخودرو تازه از فیبرکربن و ورقهای مسی فاقد روکش استفاده شده و وزن این نمونه هیبریدی قدرتمند به تنها 1100 کیلوگرم رسیده است. پیشرانه هیبریدی اونیکس را یک موتور V8 با گنجایش 3.7 لیتر و توان خروجی 600 اسببخار به علاوه پیشرانه الکتریکی که با باتری یون لیتیوم تغذیه میشود و میتواند توانی معادل 80 اسببخار تولید کند، تشکیل میدهد.
این شرکت که بیش از 202 سال قدمت دارد، هنوز هم اشتیاق خود را برای نوآوری در زمینه تولید وسایل نقلیه متفاوت حفظ کرده است. به گزارش آتوبلاگ، کانسپت اونیکس که یکی از تازهترین طراحیهای پژو است و بسیار متفاوت از نمونههای پیشین آن طراحی شده میتواند نمونه کاملی برای نمایش این تلاش و اشتیاق برای نوآوری باشد. در ساخت این ابرخودرو از ورقههای مسی فاقد روکش استفاده شده تا در طی زمان و در مجاورت اکسیژن تغییر کرده و مفرغی رنگ شوند.
بخشهای دیگیر از بدنه این خودرو دستساز از فیبرکربن تهیه و موتور قدرتمند آن در بخش میانی عقب خودرو تعبیه شده است. طراحی زیبا و جدید این خودرو باعث شده مقاومت آن در برابر هوا به خوبی کاهش پیدا کرده و ضریب مقاومت هوای آن به 0.3 برسد.
برای ساخت اتاق خودرو، پنجرهها و سقف خودرو از PMMA یا پلی متیل متاکریلات استفاده شده است. این ساختار فوقمقاوم به خوبی میتواند از سرنشینان در برابر صدمات و ضربههای احتمالی محافظت کند.
موتور HDi FAPقدرتمند و 3.7 لیتری این خودرو با آرایش V8 توان خروجی معادل 600 اسببخار را از طریق جعبهدنده 6سرعته این خودرو به چرخهای عقب آن انتقال خواهد داد. برای اینکه این نیرو به بهترین شکل ممکن بتواند بدنهای به طول 4.65 متر، عرض 2.20، ارتفاع 1.13 و وزن 1100 کیلوگرم را به حرکت درآورد، رینگهای 20 اینچی طراحی و تایرهای اختصاصی توسط میشلن تولید شده است.
با استفاده از فناوری هوشمند HYbrid4 انرژی جنبشی تلفشده هنگام ترمز گرفتن بازیافت شده و در باتری یون لیتیوم ذخیره میشود تا به شکل خودکار در هنگام شتابگرفتن اونیکس مورد استفاده قرار بگیرد. این توان اضافه 80 اسببخار خواهد بود. جالب است بدانید نسبت وزن به قدرت این خودرو کمتر از 2 کیلوگرم به ازای هر اسببخار است.
اتاق این خودرو یکپارچه و بسیارمقاوم ساخته شده و هنگام ترمزگرفتن 4 دیسک کربنی که در جلو 380 میلیمتر و در قسمت عقب 355 میلیمتر هستند، فعال خواهند شد تا ایمنی سرنشینان این خودرو که میتواند سرعتی بیش از 350 کیلومتربرساعت داشته باشد، به بهترین شکل ممکن حفظ شود، البته هنوز کسی نمیداند این کانسپت زمانی وارد خط تولید خواهد شد یا نه!
53273
نظر شما