معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه با سن غلات در این استان نیازمند سه میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی استانداری ، سيامك سليماني دشتكي در شوراي آرد و نان چهارمحال و بختياري تأكيد كرد: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته و تدابير انجام شده اعتبار لازم براي مبارزه با سن غلات در تمامي گندمزارهاي استان تأمين مي شود.

وي افزود: ارتقاي كيفيت گندم توليدي و آرد مناسب در استان با هدف افزايش سلامت تغذيه مردم و حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان اين استان نيازمند مبارزه با سن غلات است.

سليماني دشتكي سطح مزارع گندم چهارمحال و بختياري در سال گذشته را ۲۷ هزار هكتار اعلام و تصريح كرد: از اين سطح مبارزه با سن غلات در ۲۳ هزار و ۱۳۵ هكتار صورت گرفت.

معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار چهارمحال و بختياري بيان داشت: سال گذشته براي مبارزه با سن غلات در گندمزارهاي استان ۶۲۵ ميليون ريال اختصاص داده شد.

وي اضافه كرد: به منظور ارتقاي كيفي توليد گندم، آرد و نان برگزاري دوره هاي آموزشي براي كشاورزان، كارخانه داران و نانوايان چهارمحال و بختياري ضرورت دارد.

سليماني دشتكي عنوان داشت: خارج كردن گندم هاي نامرغوب از چرخه توليد نان، استفاده از گندم هاي بي كيفيت به عنوان خوراك دام و ارتقاي كيفي نگهداري گندم مي تواند در توليد نان مرغوب و افزايش سلامت مردم مؤثر باشد.

46

کد خبر 576140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =