ایسنا نوشت ، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان چهارمحال و بختیاری عدم وصول به‌هنگام معوقات را از مهم‌ترین مشکلات این سازمان عنوان کرد و گفت: مطالبات سازمان همیاری شهرداری‌ها از دستگاه‌های دولتی 90 میلیارد ریال است.

اسماعیل صادقی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، ایجاد ساماندهی میان شهرداری‌های استان و انجام برخی فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها را از جمله مهم‌ترین وظیفه سازمان همیاری شهرداری‌ها دانست و اظهار کرد: این سازمان با مشارکت شهرداری‌ها ایجاد شده است تا انجام برخی فعالیت‌های آن‌ها را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال‌جاری، آسفالته شدن 38 روستا را یکی از مهم‌ترین اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: از مرداد ماه سال‌جاری تا پایان آبان ماه 55 هزار تن آسفالت میان شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توزیع شده است.

صادقی با بیان اینکه مالکیت دو کارخانه آسفالت در اختیار این سازمان است، تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری قابلیت تولید 55 تن آسفالت در طول سال را خواهد داشت.

وی میزان مطالبات این سازمان از دستگاه‌های اجرایی را 90 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان بدهی سازمان همیاری شهرداری‌ها به برخی دستگاه‌های اجرایی، حدود 30 الی 40 میلیارد ریال است.

صادقی عدم وصول به‌هنگام معوقات را از مهم‌ترین مشکلات این سازمان عنوان و تاکید کرد: وجود این معوقات موجب تاثیر نامطلوب در برنامه‌ریزی سازمان و فعالیت آن خواهد داشت.

وی در ادامه به احیای طرح گردشگری شیدا در شهرستان بن اشاره کرد و افزود: تا کنون اقداماتی همچون احداث جاده و ساماندهی فضای سبز و خیابان‌های آن انجام شده است که برای تبدیل شدن این شهرک به منطقه توریستی لازم است اقدامات گسترده‌ای صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان در دسترس نبودن برخی زیر ساخت‌ها در این منطقه گردشگری را از جمله عوامل روند کند توسعه آن دانست و اظهار کرد: با فراهم شدن زیر ساخت‌ها شاهد ورود سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

وی احداث منابع آبی، فضای سبز، آسفالت، فاز بندی زمین‌ها و ساماندهی معابر را از جمله اقدامات این سازمان در منطقه گردشگری شیدا برشمرد و گفت: تا کنون 300 میلیار ریال توسط این سازمان در آن منطقه هزینه شده است.

صادقی با اشاره به اینکه به منظور راه‌اندازی فاز اول این منطقه که حدود 200 هکتار در نظر گرفته شده، 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت استاندار، 15 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده 10 و 12 به این شهرک اختصاص داده شده است.

 

کد خبر 507864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =