مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت :ایجاد صندوق توسعه منابع طبیعی این استان نقش مهمی در مشارکت مردمی در زمینه حفظ و توسعه اقتصادی منابع طبیعی دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری استان ، علی محمدی مقدم در نشست معارفه و تبیین طرح تأسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری افزود :هم اینک 38 هزار بهره بردار عرصه های منابع طبیعی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
به گفته وی،حراست و حفاظت از عرصه های منابع طبیعی امری پیچیده و تنها با مشارکت مردمی امکان پذیر است و برخی افراد به دلیل نیاز و برخی از روی طمع عرصه های منابع طبیعی را تخریب می کنند که باید دولت با آموزش، ترویج و راهکارهای قانونی جلوی این امر را بگیرد.
محمدی مقدم گفت: از سویی گستردگی عرصه های منابع طبیعی و از سوی دیگر کمبود منابع مالی و نیروی انسانی حفاظت از این عرصه ها ، باعث تخریب روبه رشد منابع طبیعی در کشور شده است.
مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری افزود:با راه اندازی و ثبت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری حدود چهار هزار از بهره برداران عضو صندوق شده اند و 9 شرکت تعاونی فراگیر و سه اتحادیه در سطح استان تشکیل شد.
وی بیان کرد: جلب مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی، توسعه کشت گیاهان دارویی و جنگل‌کاری اقتصادی و کاهش کشت دیم از اهداف تشکیل صندوق حمایت از منابع طبیعی است.
محمدی مقدم گفت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان با 3860 عضو و 510 میلیون تومان آورده نقدی مردم و 490 میلیون تومان آورده دولت با تصویب صندوق مادر تخصصی توسعه سرمایه‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی شروع به کار کرد.
وی بیان داشت: 51 درصد از آورده صندوق حمایت از منابع طبیعی از سوی مردم و 49 درصد از سوی دولت پرداخت می باشد.
به گزارش خبرنگار پیام طبیعت سومین صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در محل اداره کل منابع طبیعی استان پس از استان‌های اصفهان و فارس با تعیین هیئت موسس کار خود را آغاز کرد.

کد خبر 507128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =