استمرار  تامین محصولات  صادراتی سالم   بخش کشاورزی عامل  مهم  حضور در  بازارهای هدف است

جلسه کمیته ارزیابی و برنامه ریزی صادرات محصولات کشاورزی با دستور کار بررسی و ارزیابی قابلیت ها و برنامه ریزی برای توسعه صادرات در بخش کشاورزی درسازمان جهاد کشاورزی استان سمنان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان استمرار در تامین کالای صادراتی با کیفیت و سالم بخش کشاورزی را عامل مهم حضور موفق در بازارهای هدف ذکر کرد .


خدابخش عرب گفت: برنامه ریزی برای مازاد تولید بخش کشاورزی در استان و درخواست صادر کنندگان برای صادرات مقوله هایی است که باید مد نظر قرار گیرد.


وی افزود:وظیفه هدایت،حمایت و بستر سازی صادرات با این کمیته است و با احصای تولیدات قابل صادرات وتلفیق اطلاعات صادرکنندگان به دنبال ساماندهی این امر از مبادی مورد نظر هستیم .


در جلسه از سوی دیگر اعضاء درخصوص تنوع سفارش اقلام صادراتی،توسعه پسته،تخم مرغ مازاد برای صادرات،پیگیری برندگوشت وگوسفندسنگسری،ویژگی های بازارهدف،صادرات مرغ سایز وبا وزن مدنظر،صادرات مرغ به کشورهای همسایه،تفاهم نامه برای صادرات 100 هزار دام سنگسری و.... بحث و تبادل نظر شد .


در پایان با نظر اعضا مقرر شد:مقدار 20هزار تن پسته تر توسط شرکت کشت وصنعت زرگل با محوریت صادرات و با توجه به شرایط صادر کننده که متعاقبا اعلام خواهد شد تامین نماید. تعداد 200هزار اصله نهال انار و 100هزار اصله نهال زردآلو،بادام وپسته توسط واحدهای تولید نهال در استان برای صادرات فراهم شود. شرکت کشتارگاه آزادبال شرق میزان 8 هزار تن مرغ سایز با قابلیت صادرات فراهم نماید. تعداد 100هزار راس دام زنده سبک توسط اتحادیه شرکت های تعاونی عشایری استان برای صادرات تامین شود و اداره کل دامپزشکی استان در خصوص اخذ کد IR برای کشتارگاه آزادبال شرق را در اسرع وقت پیگیری نماید.

 

کد خبر 435256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =