سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن استان سمنان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از توافق اولیه با یک شرکت خارجی جهت سرمایه گذاری در بخش معدن خبر داد

به گزارش خبرگزاری خبر انلاین بهروز اسودی با اعلام این خبر گفت این شرکت سرمایه گذاری متعلق به کشور چین می باشد و آماده هرگونه همکاری در زمینه معدن و فرآوری مواد معدنی می باشد تا از این طریق جلوی خام فروشی مواد معدنی در استان گرفته شود.


وی با بیان این مطلب که استان سمنان بزرگترین تولید کننده مواد اولیه سیمان در کشور و سومین مرتبه کشوری در زمینه وجود مواد معدنی ذغال و کک و همچنین بزرگترین معدن سلستین ایران را داراست افزود با سرمایه گذاری بر روی این مواد می توانیم بسیاری از مواد اولیه معدنی را در داخل کشور فرآوری نموده و به جهان صادر نماییم که از این طریق قدمهای بزرگ و موثری را در بخش معدن برمی داریم و استان سمنان را در این بخش جهانی می کنیم.


رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اذعان داشت این استان معدنی قابلیت های فراوانی در بخش معدن خصوصاً در زمینه آهک داراست ما میتوانیم با در اختیار گذاشتن معدن آهک به سرمایه گذاران خارجی سولفات سدیم که جز مواد اولیه و اصلی صنعت شیشه سازی می باشد را تولید و در این زمینه خود کفا شویم.


اسودی اظهار داشت این شرکت خارجی دو طرح بسیار بزرگ پتروشیمی عسلویه و لوردگان چهار محال بختیاری را با سرمایه گذاری حدود 52 میلیارد یورو به انجام رسانیده و همچنین با شرکت کشتی رانی و سازمان بنادر در جهت خرید تانکر و ساخت کانتینر و واگن همکاری نموده است.

 

کد خبر 433112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =