صدور ویزا برای گردشگران خارجی در فرودگاه کرمان

نماینده وزارت امور خارجه در استان کرمان گفت: به منظور تسهیل در ورود گردشگران خارجی برنامه ریزی شده تا دفتر نمایندگی برای صدور ویزای گردشگری در فرودگاه کرمان راه اندازی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از کرمان و به نقل از ایرنا علی اکبر اعتمادی دیروزدر حاشیه ورود سفیر ژاپن به کرمان گفت: نمایندگی وزارت امور خارجه در استان کرمان یک سال قبل راه اندازی شد و از بدو تاسیس، رایزنی برای ورود سفرا به استان صورت گرفت.

وی بیان کرد: در راستای توسعه استان و رفتن به سمت بین المللی شدن بحث تایید اسناد را در دستور کار قرار دادیم که در این زمینه تمامی اسناد برای خارج از کشور و برای ورود به داخل ترجمه و مهر می شود و نیازی ارسال اسناد به تهران نیست.

وی تصریح کرد: دفتر وزارت امور خارجه در فرودگاه کرمان برای صدور روادید برای جهانگردان خارجی راه اندازی می شود و امید است که در آینده شاهد وصل شدن پروازهای خارجی از فرودگاه بین المللی کرمان به یک نقطه در خارج از کشور باشیم و آماده هستیم در همین جا ویزای 2 هفته ای برای گردشگران داده شود.

اعتمادی اظهار داشت: خوشبختانه امروز شاهد امنیت خوبی در استان هستیم که امید است این مساله باعث افزایش ورود گردشگران به استان شود. 

وی تاکید کرد: پیرو تاکید استاندار کرمان برای سفر سفرای سایر کشورها به استان با هدف توسعه سرمایه گذاری خارجی و صنعت گردشگری، برنامه ریزی برای این کار انجام شد و پارسال سفرای هند و افغانستان به استان سفر کردند و 12 خرداد ماه امسال سفیر آلمان و 18 خرداد هم سفیر روسیه به استان کرمان سفر خواهند کرد.

اعتمادی ادامه داد: هدف از ورود سفرای کشورهای خارجی به کرمان ، آشنایی با ظرفیت های گردشگری، معدنی و نظایر آن است و امیدواریم ورود سفیر ژاپن به کرمان هم بابی برای توسعه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری بین دو کشور باشد.

سفیر ژاپن دیروز(چهارشنبه) به منظور بازدید از مکان های تاریخی و گردشگری استان و نشست با مسوولان استانی وارد کرمان شد و عصر دیروز ارگ تاریخی بم بازدید کرد.

کد خبر 418464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =