تسنیم نوشت:

مدیرعامل ایران خودرو با اعلام اینکه به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیستیم، گفت: اما برخی پارامتر‌ها از دست خودروسازان خارج است که سعی می‌کنیم تا مجوز افزایش قیمت‌های خود را از مراکز قانونی دریافت کنیم.

هاشم یکه زارع درباره بررسی انواع قراردادهای خودروسازان با مشتریان که این روزها بعد از اعلام فرمول جدید قیمت گذاری خودرو در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است، گفت:خودروسازان در قراردادهای خود با مصرف کنندگان تلاش می کنند تا مصالح آنها را مورد توجه قرار دهند حال ممکن است شورای رقابت یا هر بخش دیگری توصیه هایی را نیز برای کسب رضایت مشتریان عنوان کنند که ما نیز با کمال میل این توصیه‌ها را برای مصالح مصرف‌کننده و تولیدکننده در نظر خواهیم گرفت.
یکه زارع با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری با ابهاماتی روبه رو نبوده است،گفت: ایران خودرو از همان روزهای نخست انتشار برخی از قیمت ها از سوی شورای رقابت، مغایرت هایی را با اطلاعات و قیمت‌های خود مشاهده کرد که با تماس با شورای رقابت و ارسال نمایندگان خود به این شورا در نهایت مقرر شده در قیمت برخی از خودروها همانند پژو 206 اصلاحاتی انجام شود.
او گفت: در سایر محصولات همانند پژو 405 و پژو پارس نیز نقطه نظرات جزئی مد نظر ما بود که از آن صرف نظر کردیم.
این مقام مسئول ایران خودرو با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به دنبال افزایش قیمت محصولات خود نیستیم، گفت: اما برخی پارامتر‌ها از دست خودروسازان خارج است که در این رابطه هم سعی می‌کنیم تا مجوز افزایش قیمت‌های خود را از مراکز قانونی دریافت کنیم و بعد تا جایی که ممکن است، با افزایش حجم تولید رضایت مشتریان خود را بدست آوریم.
مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه قیمت پایه در دستور العمل جدید شورای رقابت براساس استاندارد یورو 2 است، گفت: این امر باعث شده بود تا قیمت‌های اعلامی از سوی شورای رقابت بدون احتساب هزینه‌هایی چون استاندارد آلایندگی یورو 4، کیسه هوا و برخی دیگر از استانداردها تعیین شود که در نهایت قرار شد شورای رقابت هزینه‌های مربوط به این استانداردهای اجباری را نیز اعمال کند.
یکه زارع در رابطه با اینکه فرمول جدید قیمت گذاری خودرو برای چه مدت زمانی است و چند ماه بعد تجدید نظر خواهد شود، گفت: این دستورالعمل جدید ترکیبی از قیمت پایه ،تورم بخشی، کیفیت و بهره وری محصولات است به نحوی که می‌تواند به صورت دوره ای و با درخواست خودروسازان و با برررسی شورای رقابت مورد ارزیابی قرار گیرد.
او گفت: در مجموع سیاست کلی ایران خودرو تثبیت قیمت ها است تا فاصله قیمت محصولات‌کارخانه با بازار آزاد مرتفع شود. اما باید بگویم در همه جا اختلاف قیمت های جزئی میان قیمت کارخانه و بازار وجود که این موضوع نباید به رانت و دلال بازی منجر شود.
یکه زارع در مورد 5 شرط شورای رقابت برای خودروسازان جهت اعمال افزایش قیمت ها نیز گفت: پیش از آنکه شورای رقابت چنین شروطی را برای ما بگذارد تمام تلاش خود را بر تولید محصول با کیفیت به بازار انجام می دادیم اما با تأکید های مطرح شده برای کسب رضایت مشتریان خود اقدامات لازم را انجام می دهیم.

 

23145

 

کد خبر 361222

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خودم A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    8 0
    ما هم خودرو نمیخریم
  • بی نام A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    3 0
    احتمالا پژو 206 تیپ 5 در بهترین شرایط 37.400 میشه
  • سیا SK ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    6 1
    چرا پژو 260 که درکل دنیا قیمتش 6000 دلار است در ایران معادل 13000 دلار فرخته میشود؟
  • علیرضا IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    1 0
    مشکل از خودمونه. و حقمونه ک داریم به مسوولان سواری میدیم. اخه اگه مردم خودرو نخرن اینا واسه کی میخوان قیمت رو ببرن بالا؟ خب وقتی میبینن قیمت رو میبرن بالا و باز تقاضا هم بالاتر میره، چرا و به چه دلیل نباید خودرو رو گرون کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین