در ادامه اعتراضات شهروندان برزیلی به افزایش هزینه حمل و نقل عمومی یکشنبه شب، همزمان با آخرین مسابقه جام کنفدراسیون ها، هزاران نفر در اطراف استادیوم ماراکانا واقع در ریودو ژانیرو دست به اعتراض زدند.

 

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت شبکه خبری یورونیوز، همزمان با آخرین مسابقه جام کنفدراسیون ها، هزاران نفر در اطراف استادیوم ماراکانا واقع در ریودو ژانیرو دست به اعتراض زدند.

این اعتراضات که در ابتدا به شکل آرامی برگزار شده بود به تدریج به خشونت گرایید. تظاهرکنندگان سعی داشتند تا موانع موجود در نزدیکی استادیوم را از میان بردارند و مانع از برگزاری مسابقه بین تیم های فوتبال اسپانیا و برزیل شوند که با مقاومت پلیس روبرو شدند. در ادامه، تظاهرکنندگان به سوی پلیس بمب های دست ساز پرتاب کردند و پلیس نیز با گاز اشک آور به مقابله با آنها پرداخت.

یازده هزار پلیس وظیفه برقرار امنیت را در جریان این بازی تاریخ برعهده داشتند. تظاهرکنندگان بر روی پلاکاردهایی که حمل می کردند فیفا، استادیوم ورزشی و فدراسیون فوتبال برزیل را هدف انتقادات خود قرار داده بودند.

ناآرامی های روز های اخیر برزیل که با افزایش بهای بلیط های اتوبوس آغاز شد عمدتا در اعتراض به هزینه هنگفت برگزاری بازی های فوتبال و توجه ناکافی دولت به خدمات عمومی چون آموزش و پرورش، سلامت و حمل و نقل است.

49261

کد خبر 301385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =