دکتر باهنر: حجاب در اسلام به صورت ارشادی مطرح شده و به هیچ وجه تحمیل وجود ندارد

به آن‌هایی که در این مورد تحمیل یا اعمال زور می‌کنند توصیه می‌کنیم که دست از این کار برداردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی واکنش‌های گسترده به سخنان تازه‌ محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره «توقف اجرای قانون حجاب اجباری»، بازخوانی گفت‌وگوی تاریخی برادر او، شهید دکتر محمدجواد باهنر (عضو شورای انقلاب و نماینده وقت مجلس شورای اسلامی)، در خرداد ۱۳۵۹ معنا و اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. دکتر باهنر در آن برهه، هم‌زمان با سخنرانی خود به مناسبت زادروز امام علی(ع) در ارومیه، در مصاحبه‌ای رادیویی و مطبوعاتی دیدگاهش را درباره مسئله حجاب در شرع اسلام این‌طور بیان کرد: سخنانی که امروز پس از چهار دهه، یادآور پیوستگی فکری دو برادر در مرز میان انقلاب و قانون است.

«این مسئله در اسلام به صورت ارشادی مطرح شده و به هیچ وجه تحمیل وجود ندارد و باید به مردم رعایت اصول اسلامی را آموخت و به آن‌هایی که در این مورد تحمیل یا اعمال زور می‌کنند توصیه می‌کنیم که دست از این کار برداردند. اگر ایجاد اختلال کردند باید به‌شدت از آن جلوگیری کرد.» (بامداد امروز، شنبه ۱۰ خرداد ۵۹)

دکتر باهنر: حجاب در اسلام به صورت ارشادی مطرح شده و به هیچ وجه تحمیل وجود ندارد

۲۵۹

کد خبر 2126869

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 237
  • نظرات در صف انتشار: 26
  • نظرات غیرقابل انتشار: 126
  • حسین IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    186 9
    یعنی رو‌ که نیست سنگ پای قزوینه
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      عامل گسترش بی حجابی و وضع فعلی جامعه، همین شما اصلاح طلبهای ضد دین هستید. شماها طوری با حجاب دشمنی می‌کنید که انگار قاتل پدرانتونه. شماها مسلمان نیستید، بلکه هدفتون ریشه کن کردن حجاب شرعی و دین، در ایرانه. هیچ زن مسلمانی، با حجاب دشمنی نمیکنه. هیچ زن مسلمانی، بی حجاب نیست. شما اصلاح طلبها، دشمنی با حجاب رو در جامعه ایران نهادینه کردید. حالا اصولگراها هم در این خیانت بزرگ، همدست شماها شده اند. در قیامت هم به خدا و پیامبر بگید دستور صریح و مستقیم قرآن رو اختیاری توصیف کردیم.
    • نسل جدید IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      کاربر بی نام 14:30 به قول دیالوگ مشهور فیلم آژانس شیشه ای کارگردان سابق بر این محبوبتون حاتمی کیا: دوره ات گذشته مربی! نسل جدید و زنده تعیین میکنه چطوری زندگی کنه...حالا هی فحاشی کن، آخرش سکته میزنی😂
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      حجاب بخشی ش ذاتیه!!! دختر کوچک من با اینکه ما محجبه نیستم عاشق چادر و روسری است و نسبت به پوشش بدنش حساسه! نه میشه به زور کسی را محجبه کرد نه به زور خواست همه بی حجاب باشند اما خوب یه عرفی تعیین بشه که همه رعایت کنند، اینکه هرکس هرطور دلش می خواد در جامعه حاضر بشه اصلا جالب نیست لااقل از 1401 تا الان که نبوده به هر حال ما یه فرهنگ و سبقه تاریخی هم داریم
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      بابا اینا که تو خیابون حجاب ندارن یعنی دین اسلام رو قبول ندارن. ایران مال همه کسانی هست که در ایران زندگی می کنن نه مال عده خاص. و اگه کسی میگه چون کشور اسلامی است کسانی هم که مسلمون نیستن باید حجاب داشته باشن بر اساس کدوم آیه قرآن حرف می زنن. دست بردارید. جوانان الان کلا از دین برگشتن
    • مهدی نجفی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      5 2
      اول اینکه اصلاح طلب و اصول گرا هیچ فرقی با هم ندارند لااقل از نظر برخورد با حجاب و آزادی های اجتماعی دوم اینکه اگر میبینی بقول شما وضع حجاب مردم بد شده بابت سختگیری های ۴۶ سال گذشته است سوم اینکه خوشبختانه فقط اینهمه سختگیری های بیخود یک خاصیت داشت و اون اینکه مردم با چهره افراد متظاهر و ریاکاری که همه چیز های بد این مملکت و گرونی ها و اختلاس آقازاده هایی مثل هکتور رو ول کردن و چسبیدن به موی زن های مردم چهارم اینکه اگه از دیدن بد حجاب بودن دیگران یک جوریت میشه بشین خونه و لیمو ترش یا کافور نوش جان کن پنجم اینکه تا دو سه سال پیش که این مردم حجاب عرفی داشتن شما ها با سختگیری های بیخود مردم رو تولجبازی انداختین...ششم اینکه تو چشمات خیلی نا پاک که با دیدن چند لاخ موی خانم ها یک جوریت میشه خودت رو اصلاح کن اصولگرا هفتم اینکه شما هم کمی خرج کن زنت خوشگل میشه قطعا دیگه نیاز به چشم چرونی نداری ... واسه امروز بسه دیگه اصولی جون
    • احسان IR ۰۲:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      آهای نسل جدید. همین به شما نسل جدید اجازه دادیم انتخاب کنید که رفتین بی ارضه ترین و بی بخارترین رئیس‌جمهور دنیارو پیدا کردین و انتخاب کردین. همین شما نسل جدید فاتحه ی مملکت رو خوندین. بعدشم کی گفته نسل جدید تعیین میکنه چجوری زندگی باید کرد. نسل جدیدی که حتی راه رفتن رو از پدر و مادرانشون یاد گرفتن و حتی درس خوندنشون هم ( در اصل پدر و مادرها به جاتون درس خوندن) چجوری میخواد برای جامعه تعیین و تکلیف کنه. تو اگه هزار سالت هم باشه وقتی پدر و مادرت زنده باشن نمیتونی هیچی تعیین کنی بازم پدر و مادر از تو فهمیده ترن . ( حتی علما هم ثابت کرده). تنها حسنی که هر نسل به نسل قبل داره کار کردن با سیستم های جدید و احتراع سیستم های جدیده( اونم که متاسفانه دهه ی 80 و 90 فقط استفاده کردنشون و سرشون تو گوشی بودن رو یاد گرفتن). بازم شما عددی نیستی که برای پدر و مادر و پدربزرگ و مادربزرگت تصمیم بگیری نزدیک چهل و خورده ای سال از خدا عمر گرفتم هنوز جرات نکردم در مقابل بزرگترام بگم من تعیین کننده هم هستم. نسل جدید حتی ادب هم نداره میدونید چرا شما نسل جدید قدر داشته هاتونو نمیدونید؟ چون تو هیچی تلاش نکردین. حت
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      60 14
      بحث حجاب نیست بحث قلدری ودیکتاتوریه. خداوند با اون عظمتش فقط توصیه کرده و شما با اون حقارت که دارین حکم قتاله می‌دهید وای بر شما در روز قیامت
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      47 22
      عربستان مهد اسلام است و اسلام از آنجا ظهور کرد ولی الان حجاب رعایت نمی شود. کشور های مسلمان لبنان، عراق، سوریه، مصر، کویت، قطر، امارات، عمان، اردن، مالزی، فلسطین و سایر کشورهای مسلمان حجاب رعایت نمی شود آیا اسلام و قرآن و احکام شرعی و دینی و خدای اون ها با ما فرقی دارد.
    • مهدی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      68 18
      حجاب اختیاری است، نه بی حیایی و لختی و نه بدن نمایی نه بی بند و سخنان شهید بهشتی. وشهید مطهری و ازکتاب حجاب ایشان چنین استنباطی برداشت نمی شود..سخنان امام هم بی حجابی را به شدت رد می کنند. هرعملی که زمینه بی بند و باری را ایجاد کند از نظر اسلام محکوم است.
    • علی IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      26 13
      اقای محترم دینداری یه پدیده درونی است نه درتظاهر کردن وقتی مردم دراثر فشار اقتصادی ومعیشتی دارن تن فروشی میکنن شما حجاب رو فقط دریه شاخ مو میبینی پس همیشه عمقی فکرکن و مشکل از انجا باید حل بشه کسانی که حجاب رو درشاخ مو خلاصه میکنن اینا بقیه رو احمق فرض میکنن وفقط باتظاهر پیش میرن
  • صادق IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    229 8
    جالبه.تا حالا کسی این چیزا یادش نبود.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      1 0
      اقتصاد رو اصلاح کنید تا ازدواج ها زیاد شود وهمه سرگرم زندگی شوند وافراد وقتی برای بیرون رفتن وخودنمایی بیش از حد نداشته باشند ...با ازدواج واشتغال بکار وتحصیل این مسئله خود بخود حل شده واین قدر پررنگ نخواهد بود
    • راحله IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
      1 1
      ما کاری نداریم کی چی گفته ما به خود اسلام مراجعه میکنم که هیچ چیزی درش اجباری و زوری نیست حالا این اسلام دیکتاتور که شما و طالبان از خودتون ساختید به خودتون ربط داره ولی ما به اسلام واقعی کار داریم اجبار وجود ندارررررررره قرار نیست ما بخاطر وسواس و بیماری یه عده اسلام واقعی رو کنار بزاریم
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    صد البته که حجاب وپوشش مناسب قطعا موضوعی اخلاقی و تربیتی است و نه اجبار واین مهم فقط باید توسط آحاد افراد جامعه رعایت شود یعنی جامعه باید احساس نیاز به این رفتار را حس کند . اما متاسفانه باید عرض کنم مرحوم شهید با هنر اگه همین الان در این ولنگاری و بی حجابی حضور داشته و می دیدند قطعا نه تنها به فکر ارشاد نمی افتادند بلکه از کشور مهاجرت می کردند .
    • مریم IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      مهاجرت ؟؟؟؟؟ پاشو برو افغانستان این تنها جاییه که میتونی بری
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      امثال دکتر باهنر،مطهری،بهشتی و رجایی در جامعه ای پرورش یافته اند که حجاب اختیاری رواج داشته و اندک نفرات بیحجاب باعث نشده که کشورشان را ترک و مهاجرت کنند.شاید نسل جدید پوشش سر را قبول نداشته و رعایت نکنند اما ولنگار و بی حیا نیستند.این شمائید که با تندروی،انگ های زشت و ناپسند میزنید و اندک کسانی که پوشش ناجور دارند را به کل جامعه تعمیم میدهید.
    • منصف IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      کسی جلوی شما را هم نگرفته اگه ناراحتین هر جا خواستین برین تا در کنار باحجابها زندگی کنین، البته هیچ جای دنیا همچین محلی را پیدا نخواهید کرد چون هیچ جا غیر از ایران حجاب اجباری نیست.
    • ایرانی IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      89 15
      فکر سن شما قد نمی ده شاید قد بده. ولی اینو بدونید که شهید باهنر ، شهید بهشتی ، فیلسوف شهید مطهری قبل از انقلاب و دورانی می زیستند که حجاب در ایران اجباری نبود. چادری ، مانتویی ، شل حجاب و بی حجاب کنار هم زندگی می کردند. حجاب خوبه ولی دورویی خوب نیست. دورویی انسان بودن را نابود می کنه و هیچ کس، هم دیگه رو نمی شناسه. پسری که دختر خانمی را با حجاب می بینه و ممکنه عاشقش بشه ولی بعد بدونه تو بین خانواده خود و بین ما محرم ها و جشن ها بی حجاب است چه حسی بهش دست میده. این جور حجاب ها جز فریب و دورویی نیست. آیا آن پسر فکر نمی کنه همه دختر ها همین طور هستند. به زور حکومت تو خیابون حجاب داره ولی بی حجاب بین اقوام و جشن های مختلط.
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      0 0
      تو هم مهاجرت کن
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    خدا رحمت کنه باهنر ورجایی رو انسانهای والایی بودند خدا خوار وخجل کنه ترور کننده ها روواقعا انسانهای درست وشجاع بودند
  • ناشناس IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    مگر دکتر باهنر در آن زمان مجتهد بوده که در مورد حجاب نظر بدهد ؟ ما نبایدروایت پیامبر مان را رها کنیم وسخن باهنر را ملاک قرار دهیم
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      حتی زمان پیامبر تمام زنان پوشش اجباری نداشته اند.
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      1 1
      زمانی که امیرالمومنین به خلافت رسید یک سری عمل از زمان خلفای قبلی در جامعه رواج پیدا کرده بود وقتی امام دیدن مردم به اون اعمال عادت کردن و تغییر آنها ممکن نیست کنار آمدند مثل نماز تراویح . معنی این یعنی اصل و اتحاد مردم بالاتر از خیلی چیزهاست.
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      16 4
      بنظرم پیغمبرهم بگه شما قبول نمیکنی،چون اون چیزی روکه میخوای دراسلام میبینی،باهنر مطهری و..اسلام شناس بودن وبراساس روایت سخن میگفتن نه براساس منافع وخواست عده ای که ازحجاب استفاده ابزاری میکنم
    • اعظم IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      6 3
      🌸 حجاب، انتخاب آگاهانه نه اجبار در قرآن کریم، توصیه به پوشش و عفاف وجود دارد، اما هیچ آیه‌ای به‌صراحت اجبار قانونی یا حکومتی برای حجاب را بیان نکرده است. در واقع، اصل اساسی در قرآن، آزادی انتخاب و مسئولیت شخصی در ایمان و عمل است. خداوند در سوره بقره، آیه ۲۵۶ می‌فرماید: «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» (در دین هیچ اجباری نیست، راه درست از نادرست آشکار شده است.) این آیه نشان می‌دهد که ایمان و عمل دینی باید از روی باور و آگاهی درونی باشد، نه از ترس یا اجبار بیرونی. در مورد حجاب، قرآن در سوره نور، آیه ۳۱ و احزاب، آیه ۵۹ خطاب به زنان مؤمن می‌فرماید که پوشش خود را حفظ کنند تا شناخته شوند و آزار نبینند. اما نکته مهم این است که در هر دو آیه، خطاب دعوتی و ارشادی است، نه دستوری با ضمانت اجرایی یا مجازات دنیوی. سوره نور، آیه ۳۱: «وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا...» در اینجا خداوند با واژه "قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ" (بگو به زنان مؤمن)، مسئولیت را به خودِ مؤمن وا
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
      0 0
      نه تو مجتهدی.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    اظهارات شهید دکتر باهنر در بابت ارشادی بودن مقوله حجاب و نه تحمیلی بودن آن با تدفیق در آیه ۵۹ سوره احزاب و شأن نزول آیه شریفه مذکور درست و نیز وفق روح آموزه های دینی است
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    بله فقط ارشادی ست تحمیلی و اجباری والزامی نیست اختیاری و مختاری است کسی می‌خواهد با حجاب باشد و یا بی حجاب اختیار با خود اوست
    • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      77 93
      الان دیگه بحث حجاب نیست، باید مواظبت کنن که بعضی لخت و عریان نشن وسط مترو یا خیابون. جنبه آقا، امان از جنبه و عقده
    • زنده باد کوروش کبیر IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۱
      2 0
      راستی راستی به نظر جمع حجاب چیز بدیه؟ کار به اجباری بودن و اختیاری بودنش ندارم آیا بی حجابها بخاطر لجبازی با نظام البته همه نه بعضیها اینقدر زننده بیرون میان که در هیچ کجای دتیا اینطور نیست آیاحجاب واقعا امنیت نمیاره؟
  • نسرین IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    هیچ امری با زور جواب نمی دهد بخصوص برای جوانان امروز که بهیچ عنوان زیر حرف زور نمی روند.
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      1 0
      من حالا کاری به حجاب ندارم اما خداییش بی‌ادبی، گستاخی، نگهدار نبودن ارزش‌ها و سنت‌ها و .... نیاز به این همه تعریف و تمجید نداره!! یه مشت مادر و پدری که حوصله وقت صرف کردن برای تربیت ندارند و نداشتند، هر رفتار فرزندشان که از عقده‌های خودشان نشات می‌گیره را تعریف می‌کنند!!! حالا حجاب نباشه دیگه نسبت به مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی، روابط جنسی آزاد و ... یکم حساس باشید، فکر نکنم از این نسل بشه بقای انسان را امیدوار بود چه برسه به تعالی اخلاق
  • ایرانی وطن پرست IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    57 23
    جالبه یکسال و نیم بعد انقلاب شهید باهنر این حرفو زده.اگر تند روی نمیشد مملکت ۱۴۰۱دچار آشفتگی وبهره برداری بیگانه وبلند گوی کثیف اونا اینتر آشغال نمیشد.
  • حسن IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    سلام علیکم خدارحمت کند شهید باهنر را در این مورد بخصوص مراجع باید نظر بدهند مخصوصا رهبر معظم انقلاب خدا هدایت کند رسانه هایی که حکم خدا را سبک می شمارند
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    سلام‌اسلام‌وقران‌وفقیه‌عادل‌وباتقوا‌واسلام‌شناس‌برای‌ما‌تبیین‌میکنند‌نه‌دیگران‌که‌تخصصی‌در‌این‌زمینه‌ندارند‌واحکام‌‌اسلامی‌و‌رو‌فقیه‌باتوجه‌به‌شرایط‌که‌یکیش‌زمان‌هست‌به‌مردم‌میگه‌ونظر‌مراجع‌تقلید‌مخصوصا‌رهبر‌عزیزتر‌ازجانمون‌که‌محبوب‌دل‌انسان‌های‌ازاده‌ی‌‌جهان‌هستند‌معلومه
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    وقتی حضرت آقا می میفرمایند باید قانون حجاب اعمال شد و مردم موظف به رعایت قانون هستن دیگه جای حرفی نمی ماند
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    21 84
    تحریف گفته ها دور از ذهن نیست با وجود این ابزار جدید رسانه ای

    پاسخ سایت: منبع دقیق ذکر شده، می‌تونید مراجعه کنید به کتابخانه مجلس و روزنامه «بامداد» را به تاریخی که گفته شده ملاحظه فرمایید.

  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    حجاب الزامی توسط امام خمینی بزرگترین فقیه تاریخ ، نه تنها مطرح بلکه اجراشده. پس مزخرف نگید. توجیه نکنید. مرد باشید بگید ما ضد دینیم، بنده شیطانی و با حجاب مخالفیم.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      حجاب برای زن مسلمان واجب است اما هیچ کجا از اجبار و زور برای پوشانیدن زنان سخنی به میان نیامده حتی در قرآن.دکتر برهانی استاد فقه تاکید کردند که هیچ شرع و فقهی نداریم که اجبار به پوشش را بعنوان وظیفه برای دیگران ملزم کرده باشد
    • رحیم IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      انقلاب را امام با بی حجاب وباحجاب به سرانجام رسوند بهتره از طرف امام افکار مریض خود را مطرح نکنید
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    بجای حجاب به معیشت و فقر اهتمام بورزید.ظاهر تنها ملاک نیست از باطن و وجدان استفاده و درد واقعی را درمان کنید .
  • حسین IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    27 90
    انشتین ها، قوانین شرع وقانون مصوب، یعنی تحمیل به قانون شکنان. نانتون در بی عفتیه شما افسادطلبها
    • ناشناس IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      0 1
      دوست عزیز شما با اسم سید الشهدا حسین پیام میزاری ولی نه از حسبن(ع)چیزی می دونی نه از اسلام امثال شما خوارج تندرو و کند رو و منافق در دین باعث وضع موجود در کشور در تمام زمینه ها شدند که الان با تفکر مریض سخنان دکتر باهنر استاد بزرگ اسلام را اینگونه زیر سوال می بری
  • ۱ IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    85 10
    نظرشان درست است در قرآن نیز سفارش شده به زنان پیامبر و مومن که خود را بپوشانند که این کار برای آنان بهتر است و هیچگونه مجازات و حدی برای برای عدم حجاب مطرح نشده یعنی شما در ادامه آیات مرتبط با حجاب مجازات و حدی را مشاهده نمیکنید و صرفا نوریه و سفارش به حجاب شده علاوه بر ان توصیه خطاب به همسرا پیامبر شده تا شان پیامبر و آنان حفظ شود و زنان مومن تا در راه چرا که آن آنان را از افتادن در مشیر نادرست باز می‌دارد اما برای عدم رعایت آن مجازات تعیین نکرده بر خلاف گناهانی چون زنا دزدی و....که برای عدم رعایت آن مجازات شدید تعیین شده
    • امید IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      19 81
      آخه بی هویت مگه تومفسرقرانی خدالعنتتون کنه بی دینهای شیطان پرست
  • علی IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    40 72
    حجاب را گفته نه لخت بیرون امدن را
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      91 24
      تو رو اگه دعوت کنن به منزل و بگن راحت باش یهو منقل و بافور و سنجاقتو درمیاری شروع میکنی به کشیدن.حکایت شما همینه،تا کسی میگه نمیخام روسری بزارم سریع میچسبید به پایین تنه و هزار جور فکر کثیف میاد به ذهنتون.فکر میکنید همه مثل خودتونن
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    87 13
    استناد مدافعان حجاب اجباری دقیقا به کدام آیات قرآنیست بفرمایند تا مردم بخوانند در قران بر پوشش مناسب برای همسران پیامبر و رنان مومن توصبه و سفارش شده نه اجبار و تهدید به مجازات در صورت عدم رعایت ان .
    • خدیجه IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      1 0
      بجزقران که حجاب رابرای زنان بعنوان وسیله ای برای حفظ عفت وپاکدامنی ودوری ازازارواذیت مردان قرارداده زنانی که هم برای ما بعنوان الگومعرفی شدندحجاب داشتندحجاب داشتندمثل خانم حضرت فاطمه س وحضرت زینب س. این یعنی حجاب برای زن لازم وضروری هست حالا نه لزوما چادرولی یک پوشش معقول ودرشان زن مسلمان
  • محسن IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    30 69
    چقدر شما بیشرف هستید چقدر جالب یک مصاحبه رو طوری عنوان کردید که از حرف هاش نتیجه برعکس میشه گرفت بترسید از خدا
  • علی IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    79 16
    بفرس برای اونایی که از راه حجاب میخوان نون بخورن و اعمال قدرت کنن
  • عباس IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    85 19
    قضیه حجاب دیگه اختیاری شده هرکی هم خوشش نمیاد...طالبان احتمالا پناهندگی میده
    • فضل الله عالی پور بندر دیر IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      1 0
      سلام . هرکسی باید به اندازه آگاهی و دانشش در مورد حجاب حرف بزنه . بهتره بیشتر شنونده باشید .
  • ربه کا IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    81 23
    حجاب اجباری ، زور گفتن به زنان است . زورگویی را تمام کنید . وگرنه شما هم هیچ فرقی با آمریکا ندارید . انگار زور گفتن تو خون همه ی آدمهاست .
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    65 12
    خدا پدرت را بیامرزد جناب شهیدباهنر که فرمودی در اسلام حجاب بصورت ارشادی وجود دارد...
  • بی نام IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    19 49
    شهید گرانقدر دکتر باهنر ، درزمانی که حکومت اسلامی تازه برقرار شده بود گفته اند برای اقناع افراد باید کار فرهنگی وارشادی کرد نه زور وخشونت ،ولی ایشان اصل حجاب را منکر نشده ونگفته که آنرا قبول ندارد ، شما درحال حاضر برای پوشاندن ضعفهای دولت هم جناحتان فورا”یا لایحه حجاب را می چسبید یا فیلترینگ را.
  • هادی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    72 11
    تندرو ها فعلا سوژه ای ندارند که اسبشان را بتازانند ،سوژه ها ته کشیده ،مجددا دارن لشکر کشی می‌کنند تا دوباره مملکت را به آشوب وبگیرم وبگیر بکشانند واز منافعشان به این شکل دفاع کنند .
  • حرف مردم IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    52 9
    تشکر از خبر آنلاین
  • ایرانی IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    78 14
    تا وقتی دغدغه شما نحوه لباس پوشیدن دیگران است فرصتی برای پرداختن به مسائل مهم تر ندارید و همینطور کشور پسرفت میکند. اگر کسی بی حجابی را نمی‌پسندند انجام ندهد، با افراد بی حجاب معاشرت نکند، هر طور که صلاح میدانید برای پوشش خود تصمیم بگیرد، با دیگران چکار دارید؟ خجالت نمی کشید که به کسی بگویید چطور لباس بپوشد؟
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    18 62
    خدا رحمت کنه این شهید رو نه اجتهادش و یقینا نه مرجعیتش ثابت نبود و نشده ولی امروزه حرف اول و آخر رو رهبر انقلاب میزنه که یقینا فهیمتر از اون شهید هست وای کاش منافقانه مقاله نمی نوشتی و حرف رهبری رو که حکم به وجود رعایت حجاب کرده رو هم نقل میکردی
    • IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      17 7
      از رهبری مایه نذار. اگر رهبر حجاب اجباری قبول داشت تکلیف اجرای قانون حجاب را به شورای عالی امنیت ملی واگذار نمی‌کرد. کشور کارها و گرفتاری‌های بسیار مهم‌تری داره.
    • علی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      17 0
      رهبری هم بارها گفتن کم حجابها دختران این کشورن، از رهبری مایه نزارید اگه بنا بر اجبار بود ایشان صریحا در سخنرانی عمومی بیان میکرد. در زمان پیامبرم اجباری درکار نبوده. از پیامبر جلوتر نرید مگه اینکه قصد داشته باشین دین جدید در همه امور اجبار و الزام درست کنید که در همسایه شرقی کشور هست میتونید رجوع کنید
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    46 9
    نظر ایشان کاملا درست است حجاب اجباری در اسلام نیست
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    4 59
    رضا پهلوی فکر کرد با دختر داشتن زنهای ایرانی میان دنبال اون، بعد دید حکومت ایران حجاب را ازاد کرد بیخیال شد رفت. پدرش فکر می کرد با فرح ازدواج کنه فرزند پسر داشته باشه جانشین اون بشه، نتیجه این شد حکومت پهلوی فروپاشید.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    27 1
    احسنت
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    14 39
    بسمه تعالی.در هر کشوری بدون در نظر گرفتن اعتقادات دینی و یا فلسفی اجتماعی آنها، یک مجموعه قوانین و موازین برای پوشش وجود دارد و آن را یک نوع نظم اجتماعی پیشرفته میدانند. مثلا در ژاپن پوشش دختران و پسران در مدارس یک نظام خاص دارد،در ادارات و اماکن دیپلماتیک همینطور. پوشش نشانه شخصیت افراد هر جامعه ای هست، ما علاوه بر درک و فهم این مسئله اجتماعی،در دینی که مردم به آن اعتقاد دارند نیز،به آن توجه جدی شده است. کسانیکه میخواهند این بی نظمی اجتماعی و ولنگاری را بر جامعه تحمیل کنند،از اصول نظامات اجتماعی جوامع بشری هیچ اطلاعی ندارند. متأسفانه ما در کارهایمان همیشه دچار افراط و تفریط هستیم و همین ضعف را در شئونات اجتماعی هم تعمیم می‌دهیم. خیر الامور اوسطها.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      1 0
      در ایران هم در مدارس پوشش خاص وجود دارد و همه رعایت میکنن، در ادارات و سازمان ها هم پوشش خاصی دارند حالا شما می‌خواهید در معابر و مراکز عمومی همه را یکدست سیاه پوش کنید خب معلوم است ک نمی‌شود دکتر!!
  • مارال IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    43 13
    حجاب نه الزام دینی داره و نه الزام قانونی انتخاب نوع پوشش (چه اسلامی و چه غیراسلامی) باید به خود زنان و دختران ایرانی واگذار شود زنان باید حق اختیار و اراده بر بدن خودشان را داشته باشن تحمیل حجاب یعنی نفی این حق و سلب اختیار از زنان
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    28 5
    یا خود مهندس باهنر هم از نظر برادرش دکتر محمدجواد باهنر بی خبر بود یا در این ۴۰ سال منافعش اقتضا نمی کرد که نظر برادر را مطرح کند.
  • هیشکی IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    40 4
    دستهای پنهانی از آستین مجاهدین خلق بیرون آمد و افرادی که سد راه آنها بود را ازبین بردند، مثل رجایی وباهنر، مطهری و بهشتی، امام موسی صدر! اگر اینها زنده بودند اکنون وضعیت ایران وانقلاب چیزی نبود که می‌بینیم، مسلما ایران آبادتربود، این‌همه دشمن نداشتیم، صلح و آرامش هم درایران وهم درمنطقه حکمفرما بود!
    • ن IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      4 8
      شهید بهشتی هم آمریکا را دشمن و شیطان بزرگ می دانست جناب
  • طاهری IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    22 4
    رحمت ،و روحت شاد ،ای کاش بودی
  • فرامرز IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 0
    درود بر با هنر جانم فدای رهبر...
  • مستقل IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 0
    لطفادراستنادهرحکم و نظری درموردمسائل جامعه به قرآن لطفامحل و آیه ی مورداستنادراذکرکنید تا ابهامی برای مسئولان ومردم باقی نماند. مثل آیه ۲۷۹ سوره بقره که ربارابه صراحت اعلان جنگ باخداورسولش دانسته ولی متاسفانه دربانکهاوبین بعضی ازمردم رواج فراوان داردکه این جای نگرانی است.اگرقراربه اجرای احکام خداست درهمه ی سیستم و جامعه،دغدغه داشته باشیدکه اجرایی شود نه برای بعضی ازاحکام ونظر(چون اجرای احکام خدافراتراز علاقه وزمان است،بایداجراشود) ،بهمین حاطر امام عصر (عج)بعدازظهورش ان شاءالله احکام خداراکه تعطیل شده اندرااحیاءو اجراخواهندکردبامیدآنروز.
  • بهمن‌ IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    3 0
    داداش حجاب چیه عامل قحطی هستند اینا مگه پیغمبر نفرموده نان نباشه ایمان نیست؟! حجاب که سر جاش ما هم اکی هستیم حیا خوب چیزیه .ولی نان نباشه حیا میره کنار مردم خودشونو یه جوری تخلیه میکنن مطمئنا با این روند ایران تجزیه میشه چون دولت‌ها در ایران ناکارآمدی هستند .خود رییسس اتحادیه عرب هم از واژه دولت ها استفاده کرده
  • امیر خیرآبادی IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    9 21
    برادر ایشان از نام همین بردار توانسته است به مجلس را پیدا کند ولی امروز یک در صد برادرش نیست
  • عباس IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    30 3
    چرا برداشتها از اسلام خصوصا مذهب شیعه و علی الخصوصی فتاوای مراجع اینقدر متفاوت هست .؟!! بزرگانی چون شهید صدر و شهید بهشتی و طالقانی و ......... اصلا اصراری بر حجاب اجباری نداستند و افرادی چون رسایی و نقد علی و .........اینقدر به بهانه به زور مردم را به بهشت بردن دنیای مردم را جهنم میکنن.
  • مصطفی خزایی کوپایی IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    20 33
    بله ماهم مشکلمون برخوردهای پراز ایراد گشت ارشاد بوده و هست ولی نه به این معنی که زنان به سمت عریانی پیش بروند با همسرمون بنده و یا بسیاری از دوستان و همکاران وآشنایان بیرون نمی شه رفت یا بسیار افتضاح شده واقعا تا کجا می خواد پیش بره ؟ صحنه ها پوشش زنی که کلا توری پوشیده و تمام اندام و بدنش نمایان هست ، یا بخش هایی از شکم تا ناف ، بخش هایی از بالای سینه ها و شروع آنها ، سرهای بدون روسری و شال ، پاهای لخت تا زانو ، بیرون آمدن با دامن که کاملا فرد عریان هست ، و صدها مورد با شکل های مختلف بی حجابی و عریانی بسیار زننده هست و غیر قابل تحمل واقعا درآینده ای نه چندان دور چه می شود خدا می داند ؟ اون وقتی که مانور داده شد حالا روسری نباشه مگه چی می شه و حجاب جمع بشه فکر الان رو باید می کردند متاسفانه تعدادی از خانم ها هم دیگه شورش رو درآوردند و واقعا معلوم نیست تا کجا می خوان پیش برن ؟! دقیقا خیلی از خانم ها متاسفانه دارن زیبایی ها و اندام خودشون رو به نمایش می ذارند و سطح تحریک دراجتماع خیلی بالا رفته باعث تاسف است 😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔😔
    • شهروند IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      1 1
      ماشاالله چقدر دقیق هم نگاه کردی!
    • موری IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      0 1
      تو تحریک میشی یعنی😅
    • مریم IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      5 5
      وای شما چقدر کثیف و اشغال و پلید هستید که به ناموس مردم زُل می زنید و تمام وضع او را برانداز می کنید تو اگر مسلمان و مومن هستی چرا این قدر خیره به زن ها میشوی، تو یه آدم غیر مسلمان و چشم پلشت بیش نیستی و دم از اسلام و قرآن نزنید لطفا
  • امید IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    21 44
    خفه شیداصلاح طلبان کثیف بی دین شمااگردین داشتیداگرخداشناس بودیداوامرخدارارعایت میکردیدازدم دزدواختلاس گروفاسدهستیدحجاب امرخداونداست وقانون جمهوری اسلامیست بی شرفهای بی غیرت بی هویت الهی به بدترین وشدیدترین عذابهاوبیماریهای ناعلاج وگرفتاریهامبتلاشوید
    • IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      2 1
      زنجیر پاره کردی؟ بی ادب
    • مسی IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
      2 0
      چیه امور مردم بدست شما ۱ درصدی ها نیفتاده هر مهملی رو که از مغز کرم خوردت رد میشه رو تبدیل به نوشته میکنی؟ به قول بزرگتون آب بریز اونجایی که سوخته ... حدّ خودتم بدون با مردم در نیُفت طالبانیه امروز و داعشیه فردا که حتی فسیلهاتونم پوسیده ...
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      4 2
      پهن مغز
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      7 0
      ادب داشته باش!
    • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      4 1
      🌸 حجاب، انتخاب آگاهانه نه اجبار در قرآن کریم، توصیه به پوشش و عفاف وجود دارد، اما هیچ آیه‌ای به‌صراحت اجبار قانونی یا حکومتی برای حجاب را بیان نکرده است. در واقع، اصل اساسی در قرآن، آزادی انتخاب و مسئولیت شخصی در ایمان و عمل است. خداوند در سوره بقره، آیه ۲۵۶ می‌فرماید: «لَا إِكْرَاهَ فِي الدِّينِ قَد تَّبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ» (در دین هیچ اجباری نیست، راه درست از نادرست آشکار شده است.) این آیه نشان می‌دهد که ایمان و عمل دینی باید از روی باور و آگاهی درونی باشد، نه از ترس یا اجبار بیرونی. در مورد حجاب، قرآن در سوره نور، آیه ۳۱ و احزاب، آیه ۵۹ خطاب به زنان مؤمن می‌فرماید که پوشش خود را حفظ کنند تا شناخته شوند و آزار نبینند. اما نکته مهم این است که در هر دو آیه، خطاب دعوتی و ارشادی است، نه دستوری با ضمانت اجرایی یا مجازات دنیوی. سوره نور، آیه ۳۱: «وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا...» در اینجا خداوند با واژه "قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ" (بگو به زنان مؤمن)، مسئولیت را به خودِ مؤمن وا
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    31 3
    امثال شهیدباهنروشهیدبهشتی وسهیدمطهری درعین حال که مذهبی بودند ولی روشنفکر هم بودندومتحجرنبودندواگرترورنمی شدندجامعه مایه این فلاکت هم نمی افتاد!
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      0 1
      امثال شهید بهشتی و مطهری ها در ایمان وعمل به اسلام حقیقی انگشت کوچک امام خامنه‌ای عزیز هم نمی شوند
  • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    36 3
    مردم اکثریت مسلمان هستند مثل پاکستان، عراق و ترکیه، و در ایران نیز باید حجاب سر اختیاری باشد نه با زور، آیا در این کشورها زنان برهنه میایند به انظار عمومی (حداقل من برهنه ندیدم)
  • ن ر IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    10 23
    همش تقصیر دولت ومسئولین که زنان و دختران ایران زمین اینطور بی حجاب شدند انقدر تو دوران رئیسی دختران رو اذیت کردن که ۹۹ درصد زنان و دختران بی حجاب شدن تا سال ۱۴۰۱یک نفر هم بی حجاب یابد حجاب نبودمن خودم زنم ولی میرم تو خیابون از زن بودنم خجالت می کشم انقدر بی حجابی بی حیایی زیاد شده همش هم تقصیر مسیولین هست خود کرده را تدبیر نیست
  • مسعود IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    25 2
    اکثر علما حجاب ارشادی توصیه کردن نه اجباری یادستگیرکردن این آقایان تندرودر مجلس وخارج ازمجلس به بیحجابی گیردادند
    • ایران IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      5 15
      اینقدر سلیقه ای حرف نزنید شما ضد باحجابی ...بی حجابی حرام ...برید سری در دادگاهها وبهزیستی ها ومدارس و..بزنید اکثرا همین بی حیایی ها وبی حجابیها وبی دینی هاست که جولان فروپاشی خانواده ها وانواع فسادها رو تسرع کرده است ...بهانه نیارید کار فرهنگی سر جای خود کار اقتصادی هم سر جای خود
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    1 1
    حجاب قانون دینی، ملی و کشور است...
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    1 0
    الان بحث حجاب نیست بحث برهنگیه. آنانی که با حجاب اجباری و قانونی مخالفند اعلام کنند که حد پوشش تاکجاست. یعنی اگر زنان بالباس خواب اومدن بیرون نباید به آنان تذکر داد.بعدشم حکومتی اونه قانون وضع کنه و همه باید تابع باشند. درهمه کشورها قوانینی برای پوشش وجود داره.
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 1
    وقتی حجاب در دین اجباری نیست چه اجباری مردم را بخاطرش آزار بدهید تو کل کشورهای اسلامی هم حجاب آزاد هست.
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 0
    سلام دوستان یکی از راه های راحت حکومت کردن بر مردم ، مردم به کارهای بیهوده دعوت کردن : مشروب خوری ، بی‌حجابی ، کاواره ها ، سگ بازی ، ... لطفاً کمی تاریخ مطالعه شود ، اگه هیچکدام از این موارد بالا نباشد مردم حکومت رو به چالش می‌کشند همیشه باید پاسخگو باشند و زیر زربین هستند دولت میبایست به فکر ساخت مسکن ، شغل ، ازدواج...و کار برای دولت سخت میشود وقتی میگه راحت باشید و قانون الزام حجاب وجود ندارد یعنی برید راحت باشید و حال کنید و کار به کار نداشته باشید و ....
  • علی IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 0
    به نظر بنده فعلا به جیزی که تیم دولت باید فکر کنه مشکل اقتصادی و وضعیت ناهنجار معیشت مردم هست که بیش از هر چیز مهم میباشد مثلا طلا و دلار در طول یکسال دو برابر شده و بیشتر کالاهای اساسی مردم دو الی سه برابر شده است خواهشا دولت ذهنیت مردم را نباید به مساله حجاب متوجه کنه و مشکل اقتصادی به نوعی با کشف حجاب برطرف نمیشه و مردم بلانسبت با این ترفند ها گمراه نمیشن تاکید میکنم خواهشا مشکل اقتصادی و معیشت مردم را حل و فصل کنید
  • حسین IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    1 0
    لعنت براین جماعت تندرو .عرضه حل مشکلات مردم رو ندارن چسبیدن به حجاب .بابا والله مردم از ریخت شماها بیزارن .هر وقت مشکلات معیشتی و اقتصاد و طلاق رو حل کردین بعد از مردم توقع حجاب داشته باشین .مردم از دروغهای شما بیزارن
  • متقی. شیراز IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    1 0
    خبر آنلاین با این خبرهات دامن بزن به بی‌حجابی ببینید به کجا می‌رسید؟ الان در جامعه بیشتر بی‌حجابی تحمیلی داریم تا حجاب اجباری.. بعنوان یک رسانه ایرانی مسلمان وظیفه دارید به حجاب کمک کنید نه توجیه بی حجابی. هرکس به بدحجابی کمک کند قطعا خیر نمی‌بیند و نیت خوبی هم ندارد
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    1 0
    انگار اینا خونوادگی با حجاب که دستور خداست مشکل دارند ما را بگو با تعلیمات دینی ایشون تو کتاب ها ی درسی آموزش دیدیم. باعث تاسفه.
  • محمد مهدی جدی فرد IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 0
    شهید باهنر روحت شاد و یاد گرامی کاش شما ها بودید این وضع مملکت نبود یک مشت افراد بی مسولیت و فارق ار هر مشکلی با حقوق های نجومی که عمده دغدغه شان این است چطور پول خرج کنند امان از انسانهای مفتخور و انگل
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    1 0
    سلام. در مورد آیات روش و صریحی وجود دارد که تکمیل کننده همدیگر هستند و در زمانی متفاوتی نازل شده است نشان دهنده رعایت حجاب و انجام پوشش برای زنان است .
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 0
    یعنی همون گشت ارشاد دیگه؟؟؟ میگشتم تو شهر ملت رو ارشاد میکردن....مشکل ما اینه که تفسیر به رای مون خیلی فعاله...اونی که گشت ارشاد رو راه انداخت تفسیرش از حکم ارشادی این بود...اونی هم که میگه همه چی رو ول کنید ۹۰ درصد مردم بی حجابن تفسیرش رها کردن و ول کردنه....حکم ارشادی یعنی تربیتی که به صورت مستمر و آگاهانه باشد و باعث رشد شود، ...در تولیدات رسانه، مد و پوشاک و رفتار و کردار مسئولین، در تخصیص بودجه به سیاستگذاری های فرهنگی در نظارت بر چگونگی استفاده از این منابع و بودجه ها، وگرنه صد تا سازمان و نهاد و بنیاد موازی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر بزن تا ...همشون میشن نوندونی واسه یه عده
  • سرباز خمینی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    1 0
    العان حجاب اجباری طرح نتانیاهو هست و عده ای مامور و مجبور به اجرای آن هستند چون امر به معروف و فیلترینگ و حجاب اجباری بهترین شیوه برای نفاق افکنی بین جمهوری اسلامی و مردم هست
  • گنجی IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۸
    0 0
    سلام. سخنان شهید باهنر برای اصلاحطلبان اون زمان بوده که پونز در سر زنان فرو میکردن و کروات قیچی میکردن و الان فراری و مواجب بگیر آمریکا هستن لطفا واقعیت را بگویید
  • بابک IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    آقایان وخانم هایی که عقد وکینه از نظام دارید.ماهم از برخی سیاست‌های نظام گلایه مندیم .اما حجاب قبل از اسلام،،در ایران باستان مرسوم ومقبول عموم بوده است.ما نباید حجاب را فقط حکم اسلام بدانیم. ایرانیان وزرتشتیان قبل از اسلام ،موحد بوده اند وایضا باحجاب،درنتیجه خانماها واقایان حجاب ایرانی را رعایت بکنند .بانوان معصوم ایران را بخاطر کینه از نظام به ابتذال وبی بندباری نکشیدوازخدابترسید...والسلام.درود برزرتشت وکوروش بزرگ تابعین مسلمان آنان....
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    یکی از موارد پنجگانه رسیدن به امر تشریعی و فقهی سیرت رسول الله است که در فقه به سنت رسول ص تعبیر شده اگه یه دور کتاب حضرت زهرا س نوشته مرحوم دکتر جعفر شهیدی و هر کسی بخونه دقیقا نوشته شده در ازدواج علی ع و فاطمه س ام سلمه و عایشه جلو شتر حضرت زهرا بدون حجاب دایره می‌زدند و میرقصیدند و پیغمبر ص هم حضور داشته پس پیغمبر به حجاب گیری نمیداده فقط یه آیه در سوره نسا هست که خطابش به زنان پیغمبره پس حجاب اختیاری سنت رسول الله و کتاب الله است لطفا این بحث و درز بگیرید خیلی ها با این بحث ها در صدد شروع آشوب و قتال هستند
  • بنده خدا IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    خاک بر سر کسانی که برای رسیدن به اهداف کثیفشون از مسئله حجاب و بی حجاب کردن زن ایرانی دستاویزی ساختن تا افکار قشر عطیمی از جامعه که زنان هستند را از مسائل مهم و اصلی پرت کنن
  • مامان میم IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    30 5
    خواهر بی حجاب من...قربون شکل ماهت، کاری به باهنر و بی هنر نداشته باش... من وتو هردومون زنیم، به هم رحم نکنیم کی میخواد به ما رحم کنه...لطفا قشنگیاتو تو خونه واسه همسر یا پارتنرت به نمایش بذار نه تو خیابون واسه شوهرای بقیه همجنسای خودت...بابا جان منی که نوزاد دوماهه دارم، بچه مدرسه ای دارم یا شایدبهره ی کمتری از زیبایی دارم نمیتونم ۲۴ ساعت روبرو آینه باشم خودمو بزک کنم، تو خونه ۲۴ ساعت جلوی بچه ام هم نمیتونم مثل تو نیمه لخت باشم، آخه شوهر یکی مثل من بره تو خیابون چشمش به امثال تو بیفته میخواد من و با شما مقایسه بکنه، یا انتظار داره مثل شما باشم یا نسبت به من سرد میشه...منم یا باید قید شوهره رو بزنم، یا باید از وقتی که با بچه ام هستم بگذرم و گیر قر و فر خودم باشم...نمیرسم خواهر جان، نکن تو رو به خدا...
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    6 4
    کاملا درست ..
  • عبدالله IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    7 5
    دوستان حجاب در کنار یک دستور دینی بودن یک پدیده اجتماعی است که بودنش آثاری و نبودنش هم آثاری دارد که بررسی آثار هر کدام و سبک سنگین کردن آن ها تعیین کننده است اگر در قوانین کشور جز قوانین است باید پذیرفته شود همانطور که مثلاً بستن کمربند ایمنی در خودرو جز قوانین شد و برای اجرای آن از الزاماتی استفاده شد و الآن مورد پذیرش همه است و اگر کسی تمکین نکند جریمه و اعمال قانون می شود.
  • ناشناس IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    11 4
    مردم عزیز کشور ما باید حجاب زنان و دختران نیجریه ای و زنان و دختران مالزیایی را خوب ببینن و تماشا کنن اگر حجاب بد است چرا اونا با اینکه سنی هستند خیلی زیبا حجاب درجه یکی دارند من خودم به شخصه طرفدار حجاب خوب هستم اما نمیشود حجاب را اجباری کرد باید سر مسئله حجاب کار کرد و فرهنگ سازی کرد نمیشود مردم کشورمون را از خودمون ندانیم و باهاشون غریبه باشیم و مدام بخاطر بد پوششی بزنیم تو سرشون باید اونا را تشویق کرد نه اینکه حتی اونا را در صدا و سیما راه ندهیم باید مسئولین ما با مردم عزیز کشورمون دوست باشند و نباید صبح و ظهر شب مدام از حجاب براشون بگیم این یک پروسه طولانی است و باید در این زمینه صبور بود چه عیبی دارد یک آخوند با دختران بی حجاب گفتگو کند مسئولین کشور ما باید زیبایی اسلام را به مردم نشان بدهند نه اینکه بخاطر بد حجابی مردم حتی از رفتن به مراسمات خانواده های بی حجاب از انها فاصله بگیرند
  • احسان IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    7 8
    سلام و عرض ادب به شهید باهنر عزیز. مطمئن هستید که این حرف های شهید باهنره؟ نه عزیزان کی گفته حجاب در اسلام اجبار نیست، خیلی خوبشم هست. شما مراجع تقلید زنده رو میذارین کنار اونوقت میرین از یک شهید جملاتی رو منتشر میکنید که مردم نتونن برن بپرسن آیا راسته یا دروغه؟ مسلمان شدن اجباری نیست. ولی حجاب در اسلام کاملا اجباریه. هر کسی هم حتی کافر باشه، اگخ در جامعه ی اسلامی زندگی میکنه باید تو اماکن عمومی حجابش رو رعایت کنه. چرا به نام یک شهید فتوای در.غ میدین. دو روز دیگه هم حتما میگین فلان علامه ی شهید نماز رو هم اختیاری اعلام کرده. شما که اسلام رو قبول ندارین، چرا به دروغ غش میندازین توش. ما هرچی میکشیم و هر فسادی تو جامعه ریشه میدونه مقصرش اصلاح طلب های فاسدن. اصلاح طلب ها موقع کار کردن بی عرضه ترین انسان هان.( فقط سفر کردن یاد دارن و رکودهای اقتصادی شدید) مثل روحانی خاتمی و پزشکیان. ولی موقع حرف زدن حرفه ای هستن. عمدا میان تو جوونا حرف از آزادی برهنه گی میزنن که اگه تو سیاست و کارهاشون هرکار اشتباهی کردن کسی بهشون اعتراض نکنه. زمان ما هم خاتمی با حربه ی آزادی اومد بالا ( و فقط سفر کرد)
  • علیرضا IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    6 10
    شما چرا با کلمات بازی می‌کنید حجاب اگر اجباری نباشد پوشش در تمامی جوامع اجباری هستش پس این یک قانون پوشش است و همه ملزم به رعایت آنها هستند و طبق قانون باید برخورد شود دیگر آنکه حجاب یک امر شرعی در قرآن است و طبق دستورات الهی باید انجام شود آیۀ ۳۱ سورۀ نور: «قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکی‏ لَهُمْ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ (۳۰ نور) وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی‏ جُیُوبِهِنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَنِی أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَکَتْ أَیْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعِینَ غَیْرِ أُولِی الْإِرْبَهِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذِینَ لَمْ یَظْهَرُوا عَلی‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا یَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِه
  • موسی صفایی IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    10 11
    حجاب یعنی حجب و حیا. خب حجب و حیا داشتن که اختیاریه و کسی هم کار نداره.ولی بی حیایی و بی عفتی در جامعه اختیاری نیست .دقت کنید که هر کسی که حجب و حیا نداره بی حیا نیست .ولی کسی که بی حیا هست حجاب هم نداره. آیا با خانمی که با لباس خواب در انظار ظاهر میشه نباید جلوش رو گرفت?کاشکی نظرات آقای باهنر رو در این موارد هم بپرسید .
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    7 8
    خب عزیز من وفتی حد و حدود کشور اسلامی را زنان و دختران رعایت نمی کنند پس مجبوریم تحمیل و زور بالای سرشان باشد و گر ن ی جورایی تسلیم دشمن شدیم
  • ایرانی محمدرضا ضد شاه IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    4 7
    حکومت در کجای مملکت چادر و حجاب را تحمیل کردند که میگویید حجاب اجباری برادر باهنر و پزشکیان حجاب ارشادی را هم قبول نمیکنند که گشت ارشاد ورود کند وبه وظیفه خود عمل کنند
  • مصطفی IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    8 7
    حجاب زوری که عقیده احترام پشتش نباشه مفت نمی ارزه چشمی که هرزه و مریضه بی حجاب و بدحجاب براش فرقی نداره
  • IR ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    10 4
    ولی طالبان. و طالبیون. اینطور فکر. نمی کنند. زنان. همچون اسیران. زمان
  • عاطی IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    4 8
    خب نماز و کارای دیگه هم تحمیلی نیست پس کلا بزاریم کنار بره بعد مکه کشور های دیگه که دین ندارن قانون پوشش ندارن حداقل در دانشگاه و محل کار و مدرسه اجازه پوشیدن خیلی لباسا رو ندارن چرا در حالی که بانوان اروپایی افتادن دنبال لباس های پوشیده تا جایی که تقاضا رفته بالا و باعث شده فروشگاه لباس پوشیده براشون بزنن از بس اذیت شدن ما باید با زار و مردممون بیفتن دنبال لباس لختی بعد حجاب شامل چی میشه اگر فقط موی سر هست باشه مشکلی نیست حرف شما درست ولی آیا این آزادی شامل بدن هم میشه مثلادیکی با بکیتی شاید دوست داشت بیاد بیرون یا یه آقا شاید دوست داشت با لباس زیر خالی بیاد بیرون منی که حالم بهم میخوره نگاه کنم تکلیفم چیه چون حجاب تحمیلی نیست حق با اونع
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    8 8
    فرمایشی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم در مورد مشاهدات معراجی نقل شده که یکی از آنها سرنوشت زنان بی حجاب است. عمل خلاف شرعی که در مرئی و متظر عموم امجام شده و به صورت منقول از حضرت مجازات دارد چگونه می تواند ارشادی باشد و گناه و جرم تلقی نشود؟!استناد به گفته های عزبزان انقلاب در مقابل مواضع رهبرمعظم انقلاب شیطنت است.
  • سادات IR ۰۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    6 12
    باسلام اولا قانون حجاب یک قانون هست وسرعا مکلف هستید اژاعت کنید درضمن امام ره فرمود تو غلط میکنی قانون رو قبول نداری قانون هم تورو قبول نداره پس تو ایرانی باغیرت نیستی که حجاب شرعی رو قبول نداری لطفا یکم تعقل اگردارید
    • Mostafa IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      0 0
      ببین کی داره از عقل حرف میزنه!!!
  • کمال IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 8
    دو برادر اما این کجا و آن کجا
  • سادات IR ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    8 7
    البته بی حجابی وکم کم عریانی بعضی خانمهای ضددین ریشه در ذات ولقمه اونهاداره وکسی که حرف حق تو گوشش نمیره مثل سپاهیان یزید که تعدادشونم زیاد بود هستن. امام فرمود دلیل صف آرایی درجبهه کفر لقمه حرام خوردن اینهاست کسیکه امرخدارو مخالفت کنه در لقمه خودش تحقیق وشک کنه واصل حجاب در قران آمده وبی حجابی محاربه با خداوند هست وبالاخره خداوند دهان اینجورافراد رو خورد خواهد کرد الیس صبح به قریب. اللهم عجل لولیک الفرج🤲
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      0 0
      یه کمی هم به فکر اقتصاد مردم باشید و ببینید محاربه در کجاها قرار دارد ا فقط موی سر نشان کردید
    • مریم IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
      1 1
      در زمان امام و سایر علما و مراجع با همین زنان بی حجاب در کوچه و خیابان در رفت و آمدن بودن و زندگی می کردند، سایر کشورهای مسلمان بخصوص عربستان که مهد اسلام و قرآن است حجاب رعایت نمی شود که خیلی نسبت به ما مقیدتر و پای بندتر هستند لبنان ساحل مدیترانه برو ببین زنان چگونه هستند مصر ، سوریه توی فیلم ها ببین چطوری است حجابشان، لا اکراه فی دین قد تبین من رشد،
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    9 8
    آقایان حجاب راازسرزنان ایران یواش یواش برداشتن کاری که رضاشاه قاجار کردولی بازورامااین آقایان باگفته های اربابانشان. وبه قول خودشان آرام ولی سروصداانجام دادن تاریخ و تمدن ایران رافرختندبه غربیها
  • حامی پور IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    کثیف تر از خبرآنلاین پیدا نکنید، قبل و بعد این متن را هم منتشر کنید شما تو هر کشوری باشی باید به قوانین اون پایبند باشید حتی اگه مورد قبول شما نباشه. همینهایی که میگن تو دین اجباری واسه حجاب نیست و قوانین را به دلخواه خودشون تفسیرمیکنندو تغییر میدهند، بیایند بطور مثال ، قانون مهریه راهم تغییر بدهند، حالا مسلمان نیستند و اجبار نیست ، اما پای طلاق و ارث و .... که میشه طبق قانون اسلام مهریه و ارث میخواهند، ........

    پاسخ سایت: قبل این متن ایشان درباره غائله کردستان به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داده‌اند و ربطی به بحث حجاب ندارد. دکتر باهنر این پاسخ را در جواب پرسش یکی از خبرنگاران درباره حجاب داده‌اند. آخرِ نقل قول ایشان، داخل پرانتز منبع را درج کرده‌ایم، «بامداد امروز، 10 خرداد 59» تشریف ببرید کتابخانه مجلس و اصل روزنامه را رویت فرمایید.

  • علی اصغر همدانی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    مگر چیزی بنام "قانون حجاب اجباری" داریم؟؟ حتما منظورتان لایحه حجاب و عفاف است پس چرا عنوان رادیو بی بی سی را حقنه می کنه و می کنید؟؟
  • سعید IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    فرض کنیم روسری را بردارند، حد پوشش کجاست؟ یعنی تا کجا پیش برویم برای جامعه مشکل ساز نیست و می گوییم تا همین حد بس است؟
  • ایرانی IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    بعضی‌ها بی حیایی را بابی حجابی اشتباه گرفتن این طرز لباس پوشیدن بعضی آقایان وخانوما فقط تو کاباره و جاهای بدتر از اون میتونید ببینید . اینجا همه چی در همه وهیچ‌کس قانونی که به نفعش نباشه را رعایت نمیکنه . حرف باهنر هم وحی نیست .
  • .... IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    کاش فقط مسئله روسری بود یه سر به تجریش بزنید حتی پیر زنها با دامن کوتاه و نیم تنه و بدون شلوار میان بیرون😔
  • اسی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    اگر مسلمانی حجاب واجبه اگر مسلمان نیستی.وایرانی هستی .ایرانی ها هزار سال قبل اسلام حجاب داشتند.(کوروش نامه گزنفون) اگر کلا هیچی رو قبول نداری!! قانون رو باید رعایت کنی.والسلام
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    مسئله اختیاری یا اجباری بودن حجاب آنهم از لحاظ قانونی نه از لحاظ شرعی . مثل قطره ای در مقابل دریاست به مسائل دیگر بپردازید. شهید باهنر درست گفته حجاب تحمیلی نیست ولی شما تحمیل کردید.سعی کنید ظلمها و فسادهای دیگر را ریشه کن کنید
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    درسته ،اگرغیر ازاین بود وبنا بر اجبار ومجازات بود همچون شرب خمر وزنا وسرقت برای آن در قرآن مجازات تعیین میشد
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    البته حجاب رعایتش باعث پاکی وعفت است وخوب است زنان با باعشق آنرا پذیرا باشند تا خداوند هم برکاتش رو برآنان نازل کند وگرنه حجاب وارشاد وهدایت اجباری برابر فرمایش خداوند در قرآن سودی ندارد
  • خواهر شهیدم IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    بنظر من اجبار به حجاب بشدت اشتباهه چون در هر اجباری ایستادگی وجود دارد و چهره دین را غیر منطقی وسیاه جلوه میده و بعد در این شرایط کشور گروهی عمدا کشور را به سمت بحران سوق میدن
  • مرتضی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    بعضی ها انقدر میگن اجبار نیست آقا الان که اجبار نیست هر کسی بخواد بی حجابه حالا شما چی میگید دنبال بی دینی هستید چهره واقعی خودتون رو نشون بدید انقدر پشت حجاب اجباری پنهآن نشید
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    اینمصابح ابه مال اول انقلاب که هنوز انقلاب جا نیفتاده بودم مر م دو قطبی نکنید
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    یاد پزشکیان افتادم که سر خود و از طرف خودش توی دانشگاه بخشنامه حجاب صادر کرد و حتی نوع و رنگ آن را هم مشخص و از ورود بی حجاب ها جلوگیری کرد و حالا دوبار خودش بر خلاف آن. عمل کرد بعد اینکه شما اصلاح طلب ها صدوهشتاد درجه بر خلاف انقلاب و موازین آن تلاش می کنید و توی کاغذ پاره تا و‌ گاوصندوق ها موردی دنبال یک سخن و یک مصاحبه می کردید که حجاب در جامعه کمرنگ و برداشته شود ولی بدانید هر روز ابا و اجدادتان هر دقیقه فحش و لعنت می شوید یک بی حجاب زننده و یک منکر می بینند ولعنت می کنند بر باعث و بانی ان
  • حسن IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    زور و اجبار به هر کاری باعث مقاومت و بر عکس عمل کردن رو به دنبال خواهد داشت، لطفا زیاد به مسئله حجاب گیر ندهید فعلا مسئله معیشت، درمان و دارو ، مسکن، اشتغال و ارامش روحی و روانی مردم خیلی مهمتر از حجاب است
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 1
    من حجاب قبول ندارم ب باحجابم احترام میگذارم لا اکراه والدین...نسل جدیدم نیستم اسلامی قبول دارم شیعه ام جونمم میدم برا حسین اولا حسین علی اولاد علی وائمه حجاب شخصی کل کشورهای مسلمان حجاب اجباری نیست ب جز طالبان عقب مانده و توی ایران مردم آزاری نکنید اصلا بی حجابی ربطی ب این ندارد که کسی بخواد ضد انقلاب باشد...حجاب شخصی
  • فریبا IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 0
    پدر خدا بیامرزم در دهه شصت وقتی ناظم‌های جلاد مدارس دخترانه پاچه شلوار دختران مدرسه را متر می کردند که مبادا از بیست سانتی متر کمتر باشد و مژه هایشان را می کشیدند که مبادا ریمل زده باشند، به من گفت: دختران این دختران لخت به خیابان خواهند آمد. این در حالی بود که پدر من سواد ششم ابتدایی داشت و پدرش هم روحانی بود ولی از هر جامعه شناسی بهتر تشخیص داد که این نوع تربیت اسلامی، ضد تربیت اسلامی است و این نوع جبر حجاب، به کشف حجاب منجر خواهد شد متاسفانه فوت کرد و ندید که پیش بینی اش تا چه اندازه درست بوده. اما امیدوارم عقلانیت دکتر باهنر و امثال ایشان جایگزین تندروی ها با نتیجه معکوس شود.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    می بینم خداراشکر برعکس اوقات دیگه مردم با مطالبی که می‌گذارید همراهی وحمایت نکردند.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    سلام طبق آیات قرآن حجاب واجب شرعی است وکسی که دنبال رضای خداست تکلیف دارد رعایت کند، حال اگر در جامعه تحمیلی باشد یا نه نظر دیگری است،،، اما طوری وانمود نکنیم که از نظر اسلام اگر حجاب رعایت نشود معصیت نشده. عدم رعایت حجاب مثل حق الناس، عهد شکنی ،دروغ، ربا، اختلاس ، بی نمازی و.... خلاف رضای خداوند متعال می باشد اما بعضی گناهان بسیار سنگین تر می باشند، وآن گناهی است که آشکار انجام میشود. و بی حجابی یکی از آنهاست، اگر کسی بی نماز باشد اکثرا دیگران متوجه نمی شوند و با توبه به راحتی قابل جبران می باشد اما بی حجابی چون باعث تشویق دیگران و قبح شکنی در جامعه است و آشکار است شاید خداوند توفیق توبه را هم ندهد. وگناه انحراف دیگران هم بر عهده گناهکارباشد.
  • سلطانعلی بائیس زاده IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    این متن رادرمجلس پخش کنید آقای باهنر دقیقا نظربرادرشهدش راگفتم بجزجبهه پایداری هیچ کس موافق حجاب اجباری نیست
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    امیدواریم همه‌ی انسانها به امر خداوند که یکی هم درباره حجاب هست تسلیم شوند خداوند متعال حجاب را به خاطر آسایش و آرامش خود شخص امر کرده ان شاءالله که آنقدر نادان نباشیم که امر پروردگار جهانیان را نادیده بگیریم
  • هادیانفر IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    بی حجابی و لخت شدن در خیابان و عریان شدن خیلی فرق است میان این و حجاب اجباری محمدرضا باهنر یک ضد دین و منافق است. اگر کسی مسلمان باشد حتما باید حجاب داشته باشد. ولی حجاب اجباری چیز دیگری است مثلا بگن حجاب فقط چادر است و الگو تعریف کنند که هرکس این الگو را رعایت نکند باهاش برخورد می شود آن وقت این می شود حجاب اجباری . ولی از نظر خداو رسولش هر زن و مردی باید حجاب‌ را رعایت کنند. حتی مردان هم رعایت کنند نمی شود مردان لاابالی گری کنند. ولی درخانه حجاب اجباری نیست.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    حجاب اجباری ..در اسلام نفی شده .ومورد قبل نیست .. باید آزاد باشه .. من چشمام و در پیش کنم ..
  • سوال منطقی IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    شهید باهنر نفرمودند عریان شدن و لخت شدن در انظار مردم چه حکمی دارد؟..و آیا آنهم در اسلام حالت ارشادی دارد و اجباری در آن نیست و تحمیل در آن نیست؟ حکم در ملا عام بوسیدن مردان زنان را در ملاء عام ، چه محرم چه نامحرم، چه حکمی دارد؟ حکم عدم فحش دادن و فحاشی به زنان و دختران نامحرم ؛ ارشادی است و تحمیلی در آن وجود ندارد؟ فقط نمی دانم چرا قوه قضاییه حکم می دهد و به نفع دولت هم جریمه ها واریز می شود ..آهان روان جامعه بهم می خورد... آنوقت بی حجابی ، بی حیایی؛ لخت و برهنه بودن دختران و زنان جامعه ، روان جامعه را ، روان جوانان پسر و مردان جامعه را ، چه مجرد و چه متاهل، بهم نمی زند؟
  • رضا IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    حالا که همه با آگاهی از دین و اسلام زندگی میکنند دگه دیر شده برای پوست انداختن .
  • عزیز IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    سلام مسئله حجاب یک مطلب شرعی است و ربطی به نظرات هیچکس ندارد و سند و مدرک تنها فرمایشات مقام معظم رهبری است
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    چرا اصحاب رسانه الان بیدار شدند وسخنان روحانیون مطرح گذاشته را به گوش مردم می رسانند کسانی که حق را کتمانمیکنند باید مجازات شوند
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    عزیزانم .زمانی .به نظرم شیخ فضل الله نوری بودگفت کاشت وفروش وخریدوواسطه گری تنباکو را مصادف با جنگ با امام زمان دانست وبا این فتوا استعمار امپراتوری انگلیس خبیث راشکست داد عزیزانم ازسالیان پیش بحث حجاب راجهت بی ایمان وبی غیرت وبی حیا کردن ملت ایران دردستور دشمنان این ملت دردستور بوده .می بایستی مقتضیات زمان را در نظرگرفت.به امید ایرانی با ایمان و قوی

    پاسخ سایت: میرزای شیرازی فتوای تحریم توتون و تنباکو را صادر کردند.

  • جامعه شناس IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    حجاب اسلامی جنبه ارشادی دارد ! بله ! حجاب اسلامی یعنی پوشش بنحوی باشد که فقط گردی صورت و کفین ( مچ دست به پایین ) بدون زینت !! کاملاً انتخابی و ارشادیست نیمه برهنگی و خودآرایی ! خلاف قوانین جمهوری اسلامی است ! هم اون بی هنر مفت خور باید خجالت بکشه ، هم شما پروژه بگیرها
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    الحمد لله مسئله حجاب حل شد لااقل آقایان اصلاح طلب جلوی برهنگی ! رابگیرید
  • علی IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    آقا لازم نیست شهید باهنر گفته باشه اینها اگر قرآن را هم بخوانند به همین نتیجه می رسند متاسفانه قرآن را هم نمی خوانند در سوره احزاب و دو آیه در سوره نور. یکی از اینها گفته بود که مردها به انحراف کشیده میشندو خانواده ها فلان میشود. قرآن در آیه سی سوره نور اول به مردهای مومن، می گوید نگاه نکنید یغضوا من ابصارهم .. شما نگاه نکنید به دلالت التزامی یعنی حجاب زنان اختیاری هست که در صورت رعایت نکردن شما مردها وظیفه شرعی دارید نگاه نکنید.
  • تقی IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    پایداری های تندرو مثل آقا تهرانی رسانی ثابتی غضنفر ی بانکی پور که اینهمه مملکت را خواستند با قانون حجاب کشور را دوقطبی کنند و وظایف نمایندگی خود را فراموش کردند جملات شهید باهنر را سر لوحه صحبت های خود قرار دهند واز تشنج و درگیری مردم اجتناب کنند
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    دشهید دکتر باهنر مرجع شیعه نیست که سخنش مورد توجه ومبنا قرار گیرد شما اگر راست می گویید چرا فرمایش حضرت آقا را نمی نویسید که به عنوان «حکم» مطرح فرمودند بنابراین سخن دکتر باهنر در مقابل نص صریح قرآن وحکم امام جامعه اعتبار ندارد .
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    آقای خبرآنلاین، نظر امام خمینی و مراجع تقلید را هم در خصوص حجاب و وظیفه حاکمیت را هم بیان کنید.
  • جانباز بی اعصاب IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    توی انتخابات و مراسمهای انقلابی و مخصوصاً جنگ 12 روزه از بزرگ و کوچیکتون همواره میگفتند این بی حجابها پای نظام موندند و پشت ولایت هستند.. چی شد.. از پل گذشتید
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 2
    این گفتار شهید باهنر ربطی به رعایت حجاب در جامعه ندارد بلکه در ارتباط با تفکر و نظر شخصی افراد هست و البته اصلاح طلبان میخواهند این مصاحبه را به نفع خود مصادره کنند
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    سلام بر همه وقتی یه جایی آتیش بگیره اگه جلوش نگیری همه جارا فرا میگیره ولی اگه جلوش بگیری کنترل میشه برادران و خواهران عزیز حجاب امر خداوند هست بعدش حجاب چه ضرری برای طرف داشته که این همه سفت و سخت مقابلش می ایستید الان دیگه بی حجابی مطرح نیست بابا دختران تموم لخت شدند این امر عادی سازی میشه تا جایی که حرکات خیلی فجیع تری رخ بدهد که باز هم والله تو پارک ها که میری آدم خجالت می‌کشه از بعضی حرکات زشت و ناپسند تمام این عوامل همین شل گرفتن امر خداوند هست بعضی میگند به ماچه که طرف بی حجابه یا میگن به شما ربطی ندارد که من بی حجابم خب فردا طرف تو خیابون شلوارش می‌کشه پایین دستشویی می‌کنه آره باز میگه به شما چه ربطی داره تو به هرچه اعتقاد دارین امر خداوند را سست نگیرید ناسلامتی کشور ما اسلامی هست واقعا آدم تو خیابون وقتی اکثریت دختران را میبینه با این بدن نمایی خجالت می‌کشه همه ی ما موظفیم که تلاش کنیم این امر الهی برقرار باشه والله قسم گناه گردن همه مون را میگیره فرقی هم ندارد بشناسی یا نشناسی طرف خاطره برای گوشیش ضربه گیر بگیره برای ماشینش چادر بگیره اما حاضر نمیشه دختر خودش را نصیحت کنه
  • دنیای درد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    بخاطر مریضی 14 ساله از خونه بیرون نرفتم ولی اونجور که توی فضای مجازی از فیلم و کامنت ها متوجه شدم اکثر مردم ایران بابت گرانی کمرشکن و... آتیش زیر خاکستر هستند دنبال بهانه اگه وجود دارید توی خیابان به یه بی حجاب گیر بدید...
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 1
    کسی کاری به دین والله نداره چی گفته الله به پیامبرش گوش زد کرده پیام بده حق تو سر مردم زدن نداری کو گوش شنوا صدیقه ای
  • امیر علی IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 3
    هر کی حجاب نداره باید اعدام شود
  • ایرانی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 1
    طرف خود وخانواده اش دائم سفر اروپا وآمریکا می رن اونجا تحریک نمی شن اما برای منافع خودشون تو ایران فقط ادعای مسلمانی وحجاب زنان می کنن اگه اسلام برات مهمه به اون اقتصاد بپرداز که هرروز گرونی بیشتر می شه بالای ۹۰درصد مردم دنبال دین نیستند وفقط زندگی دنیا براشون مهمه خدا رحم کرد اسلام تو عربستان ظهور کرد نه ایران ،وگرنه این گروه اندک طرفدار حجاب اجباری از داعش والیان هم بدتر بودند
  • ناشناس IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 1
    نظرات را خوندم هیچ کدام جواب موضوع مطروحه نیست چون قرار نیست که هر کی هرکی باشه و هر کسی تفسیری از دین بکند بلکه به صراحت قانون اساسی به اصل ولایت فقیه اشاره‌ دارد که ختم کلام را به عنوان فصل‌ الخطاب بيان می کند که متن نظر ایشان در آریشیوهای مختلف وجود دارد..
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 2
    حجاب به ابن شکل را همسر آقای موسوی درست کرد
  • منصور امین IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 0
    خداوند متعال درجات این شهید را عالی است متعالی فرمایند
  • افسر IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 2
    خب دیگه اینو گفتید ک دیگه از فردا همه با مائو میان بیرون تیر دشمن دقیق ب هدف خورد
  • زنده باید مملکتم و اقوامش. IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    حجاب خوبه...ولی بچه های تازه به دوران .قبولش ندارن.یعنی اصلن معنی حجاب رو نمی‌دونن.وبا زور اینا رو نمیشه چادری کرد...و دهه شصتی ها رو بی چادر کرد..چون فرهنگها فرق کردن.ودومن ما باید حجاب چشم خودمون و نگه داریم تا کسی رو بی حجاب نبینیم...کل موجودات دنیا آزاد هستن.....
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 1
    من خودم با حجاب نیستم اما همیشه روسری یا همون شال سرم گذاشتم ‌ . در ضمن چرا این قدر بحث حجاب خدا برای خانم ها گذاشته برید قرآن بخونید برای آرامش و حفظ خانواده ها . نیازی نیست آدم ها در مورد حجاب نطر بدهند و بگویند حجاب اجباری و دیگه حجاب نزارید و هرکسی که این کار رو میکنه مثل این که داره با خدا میجنگ و مشخص که همگان در مقابل خدا شکست میخوریم و کسی پیروز و سربلند که از خدا اطاعت بکنه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 2
    زنان بی حجاب با این همه تلاش امثال شما هنوز در کشور ما نسبت به بانوانی که حجاب دارند در اقلیت هستند و ملزم به رعایت قانون. به فرض هم که کسی زبان اسلام و زبان قرآن را متوجه نشده باشد
  • ناشناس IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    کدام انسان با شرفی قبول می کنه دختر ،خواهر ،زن یا مادرش با سر باز بالباس های کاملا بدن نما خودش رو درکوچه وخیابان وبازار درمعرض دید مردان نامحرم تردد کنه ،اصلا اسلام به کنار ،غیرت وحیای پدروبرادر وپسر ایا چنین اجازه ای میده .پوشش یک قلعه محکمی برای هر زنی هست چه دیندارباشه چه بی دین وربطی به فقیر وغنی نداره ،زن موجود بی قیمت نه وسیله وکالایی برای لذت که نا محرمان از ان بهرمندشوند ،دردنیای مادی چنان غرق شده ایم که عالم غیب رو فراموش کرده ایم وقتی خالق هستی می فرمایند به زنان ومردان مومن بگو مراقبت اعضای بدنشون باشن ازذات مخلوق خود اگاه است وشیطان ملعون هم قسم یادکرده که همه بنی ادم رو به قعرجهنم بفرسته ،پس به جای اجرا کردن دستورات دشمن به فکر فردای بعداز مرگ باشیم .
  • حمیدرضا حبیبی IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 2
    کلام ولی فقیه حجت و فصل‌الخطاب است. ایشان فرمودند:حجاب واجب شرعی و واجب سیاسی است.
  • صنایع‌دستی IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 3
    اگر به قانون احترام بگزاریم، حجاب در کشور ما قانون است. بله میدانم که در مسائل دیگری هم به قانون احترام نمیزارن، اما شما بیا برو پارک قیطریه غروبها ببین بی حجابی یعنی چه. دیگه جایی از اندام بعضی از خانن ها نیست که عیان نباشه، بابا به خدا خیلی از مردها به صورت غریزی تحریک میشن و این واقعاً گناه هست. اوتی که میگه چشماتو درویش کن چرت و پرت میگه، چون اونوقت همیشه چشمها رو باید بست و مثل نابینا ها یه چوب بگریم دستمون که تو خیابون بتوتیم راه بریم.
  • داود IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    آخه کوته فکری هم حدی داره!!! کجای دنیا و در کدام برهه تاریخی با اجبار و زور میشه فرهنگسازی کرد!؟ آیا رضاشاه تونست با زور زنها رو بی‌حجاب کنه!؟ الآن هم نمیشه با زور خانمهای بیحجاب رو باحجاب کرد. کسی با حجاب دشمن نیست، بلکه عقل سلیم با حجاب اجباری مخالفه...
  • ناشناس IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    حالا یکی باید بگه کی گفته شهید باهنر باید مقیاس درستی یا نادرستی مطالب باشه . مشکل ما اینه که دستورات قرآن و اسلام را به افراد میشناسیم نه با مقیاس قرآن.
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    اینطور تیتر زدن ته پدر سوختگیست. اسلام یک واجب مولوی دارد و یک واجب ارشادی. واجب ارشادی یعنی خود عقل به اهمیت حکمی پی می برد و شارع مقدس یعنی خدا آن را تایید می کند. بنابراین منظور شهید باهنر اینست که حجاب یک واجب ارشادیست یعنی عقل هم به وجوب آن حکم می کند و خدا این را تایید کرده است. لذا سخن ایشان بر لزوم حجاب به صورت موکد اشاره دارد. مصاحبه ایشان به درد مخالفان حکم خدا یعنی حجاب نمی خورد
  • ناصر IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    روحش شاد عاقبقت بخیر رفت و الا مثل این بی هنر هم او هم بی هنر میشد
  • ناشناس IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    خدا بیامرزتت آقای باهنر آنقدر فهمیده و دانا و باشعور بودی کاش بودی...
  • صابر IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    به خدا حجاب وبی حجاب کار خودش می‌کنه دست از خرافات بردارید توکه حجاب داری با اون که حجاب ندارد دریک قبر دفن نمی‌کنند اعمال هرکسی به خودش مربوطه فقط قوانین وانسانیت رعایت کنید بقیه امور خودش درست میشه
  • مجتبی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    چنین مصاحبه‌ای وجود نداره و دروغ محضه ، تحریف حقیقته ، تحریف تاریخ حقایق شهدای انقلاب اسلامیه ، به شهید دروغ و تهمت می‌زنند تا حرفای بی ارزش و ضد دین امروز ، برادر شهید را توجیه کنند ۰

    پاسخ سایت: دوست عزیز، منبع مصاحبه در انتهای آن داخل پرانتز درج شده است؛ «بامداد امروز، 10 خرداد 59». می‌توانید به کتابخانه مجلس مراجعه فرمایید و اصل روزنامه را رویت کنید.

  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    دورویی ونفاق در دینداری این است که با علم داشتن به انجام تکالیف و وظایف دینی یعنی عمل به واجبات وترک محرمات در نشر افکار ضد دینی وعمل به ترک واجبات ترویج عقاید انحرافی در جامعه کنی و خود را به جای خدا وکتاب خدا واوامر الهی ومناهی الهی خودمختار بدانی واین تفکر را منتشر کنی وادعای دینداری کنی
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    دورویی ونفاق در دینداری این است که با علم داشتن به انجام تکالیف و وظایف دینی یعنی عمل به واجبات وترک محرمات در نشر افکار ضد دینی وعمل به ترک واجبات ترویج عقاید انحرافی در جامعه کنی و خود را به جای خدا وکتاب خدا واوامر الهی ومناهی الهی خودمختار بدانی واین تفکر را منتشر کنی وادعای دینداری کنی سایت شما اینگونه نظرات را که روشنگری است منتشر نمی‌کند چون هدفش انتشار افکار معارضین است نه موافقین
  • شکوهی IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    شهید باهنر همچی حرفی نزده ، خبر فیکه ، تهمت به شهدای والا مقامی مثل شهید باهنر عاقبت خوب و خوشی نداره ، حجاب حکم صریح خدا قران است ،فقط بی‌دین ها از دستورات الهی سرپیچی میکنند ۰ بی حجابی توطئه دشمنان اسلام و انقلابه برای نابودی خانواده های مسلمان ۰

    پاسخ سایت: منبع این مصاحبه همانطور که در انتهای مطلب داخل پرانتز درج شده، روزنامه «بامداد امروز، 10 خرداد 1359» است. می‌توانید اصل روزنامه را از مرکز اسناد ملی یا کتابخانه مجلس دریافت و راستی‌آزمایی بفرمایید.

  • م IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    این سخن مربوط به سال ۵۹ و ابتدای تشکیل و پا گرفتن جمهوری اسلامی است و اشاره به انجام کار فرهنگی و شناساندن مبانی اسلامی دارد، هر زمانی اقتضاآت خودش رو داره کما اینکه در صدر اسلام خیلی از احکام موضوعیت نداشت
  • احمدی IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    اصلاح طلبان و غربزده های فاسد باعث و بانی خیلی از انحرافات و مسببین اصلی وضعیت کنونی هستند چون بیش از چهل سال در راس قدرت بوده اند و از روی نفاق و فتنه دارند خیانت می‌کنند ۰
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    اقای باهنر اقلا به پدرت احترام بگذار وبخاطر مسائل بی اساس ایران را دچار هرومرج نکن . همه به پدر تو افتخار میکنن چطور شما اینقدر بی ملاحضه هستید.

    پاسخ سایت: دکتر محمدجواد باهنر برادر محمدرضا باهنر بودند و نه پدرشان.

  • مهرداد IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 1
    خیلی زور می زنید ، قانون حجاب را از اصالت زیر سوال ببرید، ولی اگر قرار است در این جایگاه کسی یا کسانی جواب صریح و صائب بدهند. وجود مقدس فقهاي عظام و مراجع تقلید گرام و بویژه و بالاخص ساحت امام جامعه اسلامی مقام معظم رهبری است تمام # فصل الخطاب
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 2
    اقای باهنر درست میفرما ین حتی حضزت علی هم فرموده در دین هیچ اجبا ری نبست ولی کو گوش شنوا
  • غلام غلامی دو IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 2
    خوب بفرمایید که بیحجابی وخاصه فاحسه گری در اسلان ازاد شده.هر احمقی بازد جواب بدا تا دوشن سود.
  • آدم IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    تا کِی میخواهید دوروغ بگویید!!! نه ای مبنای شهید باهنر است و نه مبنای اسلام!!!
  • ناشناس IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 2
    ,با این حرف ها می خواهید گرانی و فشار اقتصادی را پنهان کنید و مردم را به جان هم بندازید با حاشیه ها چهار چوب اصلی کشور ما انقلاب اسلامی اسلامی بودن با بی حجابی هیچ تناسلی نداره اسلام یک پازل کامل که این پازل با تمام قسمت ها کامل میشه اگه کسی اسلام را قبول نداره بره تو پست توی خانه اش هر کاری بکنه ولی قوانین را نمی توانه تو اجتماع نقض کنه این یعنی تربیت بد کردن نسل های کوچک تر من وقتی یک زن را می بینم پاهاش را گذاشته بیرون دامن کوتاه پوشیده و روسری سرش نمی کنه کنار دخترش راه میره داره به دخترش می گه هر کاری دلت می خواد بکن داره اجتماع را سلیقه ای می کنه این یعنی نفاق و جنگ در جامعه انداختن و ای بر آن روزی که مردم به جایی که تابع قانون باشند تابع دلشون باشند آن جامعه به هرج و مرج کشیده می شه حجاب که کنار بره کف جامعه به جای اینکه زمینه رقابت های علمی و فرهنگی و انسانی و اخلاقی بشه...!!! میشه جایی برای عرض اندام کردن و مقایسه ظاهر و اشرافی گری و مد و لباس به نفع کی هست مدگرایی فقط و گرفتار شدن مردم و در دام بلایی مدرنیته افتادن و به گند و کثافت کشیدن جامعه با تزئین زنان
  • حمید IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    3 0
    اصلا"""" باعث تاسففففففف هست از اول این چیزا مطرح شد عادی برخورد میشد الآن مث مالزی بودیم تند روی کردید اسلام ضربه دید برید کففففف خیابونا ببینید چند ٪ جووووناااا مسلمان هستن خودتان برید نامحسوس سوال کنید بفهمید من متاسفم اسلام را سست کردید و اقتصاد را خراب کاش بهتر عمل میشد کااااش ...
  • بانو IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 5
    خدا از تون نگذره همین مانده که لخت وعریان بشن که اونم به لطف شما دارن لخت وبرهنه توخیابانها رژه میرن . خدا گفته حجاب نه
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    تازه اینحرف زده این همه سال کجا بودید
  • وحید IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 0
    حجاب در مورد زنان پیامبر بوده و حالت عامه ندارد و هیچ جنبه اجباری در قرآن یافت نمیشود
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    3 5
    جامعه روگندزدن بی حجابا جامعه به فسادکشیده شده
  • رضا IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    1 0
    مدافعان حجاب اجباری بغرمایند استناد و منبع آیه قرآن در کدام سوره و آیه هست تا بقیه هم مستفیذ شوند و دیگه شبهه ای نه تنها برای مردم ایران بلکه برای ۲۰۰ کشور جهان روشن شود شاید کل عالم و هستی با حجاب شدند.
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 2
    اکثریت مخالف پوشش های بد و عیر متعارف و برهنگی هستن.اما شاید اولش عرف نباشه ولی وقتی قانون حجاب برداشته شد کم کم برهنگی را عرف می‌کنند و یک روز سر بلند میکنی و میبینی ایران عفیف ما هم شده مثل غرب برهنه.این یک روندی هست که شما نمیتونید جلوش رو بگیرید مگر اینکه از قانون حجاب حمایت کنی تا برداشته نشه ،چون اگر شد دیگه از اختیار همه خارج میشه
  • علی IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    3 0
    ادم گوشنه دین وایمان نداره من خودمو مثال میزنم من وقتی گوشنه باشم دین وایمان ندارم مردم زیربارگرانی لح شدن کاری به چندتا بچه سال ندارم که بدمیگردن ازدید شما بدحجاب هستن تواسلام صحبتی ازفقر گوشنگی نیومده بنظرم بیشتربه فکراین باشید که مرغ شده ۲۰۰تومن میوه زیرکیلوی ۲۰۰تومن نیست گوشت شده ۱تومن حقوق کارگرشده ۱۱تومن اینو کجای دلمون بزاریم بعدشما دنباله حجابی خدایا خودت به فریادمون برس
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    2 2
    درمورد صحبت های شهید باهنر.بله دردین اجباری نیست بدرستیکه نتیجه رشد فکری بندگان صالح است.لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد.ایت الکرسی . پذیرش دین اسلام اجباری نیست مگر به رشد فکری رسیده باشی.
  • علی رضا IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 4
    میشه اون آیه ارشادی رو بیارید
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    3 2
    صاحب سایت غرض داری همه نظرات را نمیگذاری.هرچی مخالف حجاب نظر دادن نظرات رو گذاشتی ولی چند نظر مخالف برهنگی و بیحجابی گذاشتیم هیچ کدام رو منتشر نکردی. لعنت خدا به مخالفان احکام خدا
    • اسماعیل IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
      1 0
      دقیقا نظرات بنده که با ادله تاریخی وکتب تاریخی همراه بود رونگذاشت. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
  • یوسفعلی مدرس IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    پیداکنیدگوش شنوارا؟؟!!
  • افسانه IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    به نام الله پاسدار حرمت خون شهیدان البته شاید شهید باهنر در آن زمان سخنانی فرموده اما اگر ما مسلمانیم باید تسلیم بی قید و شرط خداوند باشیم .خداوند در قرآن می فرماید .ولا تفسدوا فی الرض بعد اصلاحها .وادعوه خوفأ م طمعأ والله قریب من الحسنین .یعنی بعد از اینکه در زمین اصلاح شد دیگر فساد نکنید و او را بخوانید از روی بیم و امید قطعآ رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است .
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    روحت شاد. افسوس که برادرت به انگل تبدیل شده.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    حجاب از نظر شرعی تعریف خاصی داره یعنی پوشاندن کل بدن به جز گردی صورت بدون آرایش و دست ها تا مچ . این مغالطه وجود داره که در بین زنان ایرانی اصلا این حد از پوشش وجود نداره. آنچه مطرح هست حدود پوشش هست کسی زنان رو مجبور به رعایت حجاب مد نظر اسلام نکرده. پس لطفا خبر آنلاین نون به نرخ روز خور کاسه کوزت رو جمع کن و دیگه ماله کش بی‌حیایی جامعه و بی غیرتی مردا نباش.
  • مهدی IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    متاسفانه چهره ای اصلی انقلاب به هر دلیلی نیستند و گروه‌هایی بی هویت ، تازه به دوران رسیده و دقیقا مانند منافقین خود تفسیر از دین همه کاره شده اند و حتی در خط رهبری هم نیستند. اینها ضد انقلاب های اصلی اند.
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    صد در صد منافقید. ببین امام دکتر باهنر چی گفت. امام شرعی که باید طبق قرآن و شرع و دستور امام زمان حرفش را شنید و عمل کرد رها کرده ای به شاگردی که حجت شرعی نیست متوسل شده ای؟ به این می گویند نفاق.
  • مجید حسینی IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۱۹
    0 0
    فوتوشاپ است. منبع ندارد!!! چرا ننوشته که این کلیشه، از کدام روزنامه است؟!!!

    پاسخ سایت: دوست گرامی، منبع در آخر مطلب درج شده است؛ روزنامه «بامداد امروز» منتشرشده به تاریخ 10 خرداد 1359. تشریف ببرید کتابخانه مجلس یا مرکز اسناد ملی و عین روزنامه را ملاحظه بفرمایید.

  • به عشق شهدا IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    آهای به اصطلاح نسل جدیدی ها لااقل برید چندتا وصیت نامه شهدا را بخونید ببینید چقدر سفارش به حجاب کردند ، همون شهدایی که اگه نمی رفتند الان هممون نوکر و کنيز عراقی ها بودیم،
  • حجاب اسلامی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    با دین خدا هر که در افتاد ور افتاد...
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    دین هم به صورت ارشادی هست تمام احکام دین ارشادی هست این دلیل بر اثبات بی حجابی نمی شه
  • محمود IR ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    با بی حجابی یا در واقع بی غیرتی و بی حیایی تیر دشمن ب هدف خورد و تن فروشی آزاد شد چرا چهار دست و پا میخواید مردم طرف خودتون نگه دارید این راهش نیست دکتر پزشکیان ب فکر اقتصاد باشید با این کار جایگاهشان را حفظ کنید ن با بی عفتی و پایمال کردن خون شهدا
  • عزت شعاعی IR ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    حجاب حدود الهی است و قانون اجتماعی برا تکریم خانواده باید اجرا شود و ضد انقلاب بی حجابی رو ترویج می دهد با امر به معرف باید اصلاح کنیم
  • ۱۱۰ IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    حجاااااب دستووووووور خداست..۳۱ نور ۵۹ احزاب خودتونو بکشید هم نمی‌تونید انکار کنید به عقلتون رجوع کنید مطمئن می‌شید. حالا حجاب کامل پیشکشتون..یه حجاب عرفی باید داشته باشین که..هر کی مخالف حجاب هست موافق لختیه.
  • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    با این حساب امام خمینی هم که دستور مقابله با بی حجابی در ادارات دادند و بعدا تبدیل به قانون شدتحمیل زور کردند و رهبری معظم هم که حرام سیاسی را مطرح کردند همینطور . .امان از دست منافقین جدید که آسمان و زمین را به هم می‌دوزند تا حکم الهی را تعطیل کنند
  • حمید IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    ایرانی جنبه نداره میخواد لخت بگرده .در کشورهای غربی هم رعایت میکنند در اجتماع اگه حجاب اختیاریه چرا به حجاب دارها دارن گیر میدن بحث سر چهارتا لاخ مو نیست وگرنه بز هم مو داره
  • فاطمه IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    چرا دنبال حاشیه امن می گردین برای دور زدن قانونی که خدا تو کتاب قرآن دستور داده بعد از هر کجا سند و مدرک میارین برا اثبات غلط بودن امر ولی خدا چرا دنبال هرجور مرج هستید عقل سلیم که هیچ ولی با دوتا چشم خودتون نمی بینیدبی حجابی بی بندوباری میاره و امنیت رو از جامعه می بره به عنوان یه خبر گزاری تحقیق کنید و ببینید که دنیای غرب به چه کثافتی دچاره که الان دارن در موردش بیانه می دن در مورد گسستگی خانواده درموردتجاوزات درمورد کثافت کاری های سلبریتی های به اصطلاح چشم ودل سیرشون
  • نگار IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    اسلام هیچ چیز را تحمیل نمی کند اگر هم اصرار برمطلبی داردبرای حفاظت از خودمان است در خصوص حجاب خداوند در کتاب خود بر ان تاکید فراوان دارد وقتی خداوند می فرماید زیبایی های خود را از نامحرمان مخفی نگه دارید برای امنیت خود زنها است
  • بی‌نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    0 0
    هرچی که در موردش دستور وباید باشه، یعنی محدودیت، مقابل محدودیت یعنی حساسیت و ولع وجذابیت بیشتر ،حالا هی بیشتر محدود کنین، بابا تو امکان مذهبی که یکم انسان باید مراعات شوخی وخنده رو بکنه، انسان سر چیزای الکی میخنده ،چرا ،چون اونجاها یکم محدود شده
  • فرزاد فتن IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    1 0
    شما نظرات رو به صورت گزینشی منتشر میکنید چرا سخنان شهید بهشتی و شهید مطهری رو بازگو نمیکنید چرا سخنان امام و رهبری رو نمیزارید تازه ارشادی باشه یعنی مسوول جمهوری اسلامی با وضع زننده بره در دیدارهای رسمی یا مسابقه دو ماراتن بزارن بعد یه عده هنجارشکن رقص راه بندازن مسئولین هم روی سن وایسن تماشا و کاری نکنن پس چرا ارشاد نمیکنین مگه نمیگین ارشادی دروغگوتر از امثال خبر انلاین و رسانه های افساد طلب کمتر جایی رو سراغ داریم
  • روحی IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۰
    3 0
    وقتی موضوعی از اول در کشوری قانون شده، عدم رعایت آن توجیهی نداره و جرم محسوب میشه. حکومت و قانون کشور ما بر اساس شریعت اسلام پایه گذاری شده و قوانین در جمهوری اسلامی که حدود ٩٩درصد مردم بهش رأی دادن لازم الاجراست. حالا مسئولینی که قسم دروغ خوردن که پایبند باشن به قانون و آرمانهای انقلاب ولی رعایت نمیکنن، درک جایگاهشان
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۲
    0 0
    اصل مسلمونی تو اروپاست، مسلمونای اروپا باحجاب کامل درکنار بیحجابا زندگی میکنن، اصلا هم جوگیر بی حجابی نمیشن، فقط به دستورات خدا عمل میکنن،اما توایران بااینکه مسلمونن اما از اروپاییها بیحجاب ترن، روشنفکری رو تو بی حجابی میبینن
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    منظور ازحجاب کدوم حجابه؟ الان زنها علاوه برروسری شلوارهاشونم درآوردن و دامن های چاکدار و بلوز کوتاه و آرایش کرده برای مردان مثل شیاطین ریختن بیرون، منظور کدوم حجاب است .
  • من IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    خبرآنلاین،کی بهت گفته اینو بگی باباجون؟!☺️
  • Faridon.gh4848 IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    مناسفانه آنهای که توسط گروهای منحرف ترور شدند مث شهید مطهری و باهنر و بهشتی اکثریت روشنفکر مذهبی بودند اگر این ها بودند اصلاحات اساسی ایجاد میکردند...
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    و اکنون نیز سالها بعد به این نتیجه رسیده اند. چنانکه عده ای تندرو و خشونت دوست به بخاطر اظهارات برادرش که تکرار همان سخنان برادر شهیدش بود حمله و اعتراض کردند .
  • ایرانی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۳
    0 0
    به چرای این وضع حجاب وعفاف بدور از جناحی بازی توجه نمی‌شود. چرا دستگاه‌ها مسئول در قبال کوتاهی ها وترک فعل‌های شدن مدعی وپرسش گر. حوزه های علمیه. سازمان تبلیغات .ارشاد اسلامی. ائمه جمعه وجماعات .آموزش وپرورش.و... م مگر مشکل در نسل جدید نیست درقبال حجمه سنگین فضای مجازی و.. چه کار کردند. فقط استفاده از قوه قهریه وته دید شده شیوه بر خورد که بی نتیجه حتی اثر معکوس خواهد داشت. لطفا همدیگر را با بر جسب جناحی که کشور را به بیراهه برده مورد عذاب و خطاب قرار ندهید
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۴/۰۷/۲۴
    0 0
    این گفته شید با هنر درست هستش پس لطفاً شما هم بیاموزید واگر خیلی کار دست هستید ماشین گشت بزارید جلو مغازه‌هایی که گران فروشی میکنند یا نانوا ها وضع اقتصادی درست کنید نه جلو زن و دختر مردم بگیرید.. تا بزور حجاب کند این حجاب اجباری کاری پیش نمی برد آب ونون نمیشه برا مردم انگار تو این مملکت دردی نیست جز حجاب بابا درد مردم نداری نداری

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین