شما نظر بدهید/ آزمون شخصیت‌شناسی به فرایند دریافت گواهینامه اضافه شود یا خیر، چرا ؟

رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه لازم است در فرایند صدور گواهینامه سختگیری بیشتری انجام شود، گفته است: آزمون‌هایی همچون شخصیت‌شناسی به دیگر آزمون‌های دریافت گواهینامه اضافه شود.

به گفته سردار تیمور حسینی در همه دنیا فرایند دریافت گواهینامه نسبتاً سخت و پیچیده است؛ در حالی که در ایران سعی بر آسان‌سازی این فرایند داشته‌ایم.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا با اضافه شدن  آزمون شخصیت‌شناسی برای دریافت گواهینامه موافق هستید؟

شما کاربران محترم می توانید نظر خود را زیر همین خبر برای ما بنویسید.

4747

کد خبر 2002958

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    39 6
    همه جای دنیا اگر برای دریافت گواهی نامه سختگیری میشه ،برای اینه که وسایل حمل و نقل عمومی به وفور و با نظم در اختیار همه هست و می تونید روی آنها برای زندگی تون حساب کنید ،نه اینکه مثل همین تهران خودمون اتوبوس سواری مثل یک جنگ تن به تن می مونه. ماشین شخصی توی تهران ،یک وسیله ضروری زندگی است نه یک وسیله لاکچری . وگرنه کی بدش میاد نزدیک خونه اش با مثلا پنج دقیقه پیاده روی برسه به ایستگاه اتوبوس و بدون دغدغه رانندگی توی شلوغی و دردسرهای ماشین داشتن به کار و زندگی اش برسه.اول ناوگان حمل و نقل عمومی رو گسترش بدین و به روزرسانی کنید بعداً دیگه اصلا گواهی نامه صادر نکنید
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
      7 30
      عجب ! اصلا آمریکا به بد بودنِ حمل و نقلِ عمومیش معروفه. بماند که شلوغی سیستم حمل و نقلِ عمومیِ تهران، که با وجودکاستی هاش نسبتا خوبه، نسبت به شلوغی سیستم حمل و نقل عمومی توکیو جوکی بیش نیست.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
      11 0
      جواب سوال رو‌ بدید لطفا!
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
      29 0
      بله قطعا و بصورت سخت‌گیرانه باید اضافه بشه، عده‌ای جانی و خودشیفته پشت فرمون با جان مردم بازی نکنند
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
      13 3
      قراره یه پولی گرفته بشه.. جای این تصمیم های هوشمندانه!! زندگی مردمو سرو سامون بدین که به انقدر بی اعصاب و بی حوصله نباشن، همه کاراشون تا الان مثل این ،تلاش بیهوده و زیانبار بوده و هیچ چیزیو درست نکرده کسی که زندگیش به کام باشه انقدر رفتارش خوب میشه! فردا تو گواهینامه مینویسن روانی خخه
  • محمدرضاقدم IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    29 3
    فرایند صدور گواهینامه عذاب اور است ان کلاس رفتن ها که بیشتر پولش مهم است و امتحان شهری که ساده برگذار می شود (گواهی نامه بنده برای سال 1378 است ان موقع در تپه های شهرک ازمایش امتحان سخت تری می گرفتند)این چیزهایی را که می خواهند اضافه کنند به نظرم نمایشی است و کاربرد مهمی ندارد
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
      6 0
      همین مقررات رانندگی که هست درست اعمال بشود کافیه 'اضافه کردن مقررات سختردرجامعه مافقط بضرر افرادی است که خود رعایت می کنند.متاسفانه جولان خودروهای بدون پلاک یا با رانندگیهای آنچنانی در جاده ها وحتی خیابانها و عدم برخورد بازدارنده با انها(نه در آمدزایی)بیداد می کند.حالا دریافت گواهینامه سختر کنیم تا نداشتن گواهینامه هم بر دردها اضافه شود.
  • حسنعلی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    28 7
    با توجه به مشکلات رفتاری و عدم رعایت آداب اجتماعی و فشارهای روزمره و نابهنجاری افراد به نظرم این آزمون موجبات کمتر شدن رانندگان روانی و غیرنرمال می شود و کلاهش آسیب ها را در پی دارد
  • علی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    23 3
    اگه واقعا انجام بشه خوبه . نه اینکه یه کاسبی جدید راه بیفته و عده ای از این طریق برای آدمهایی که رد میشن با دریافت پول تاییدیه بگیرند . واقعا لازمه که هر کسی نتونه رانندگی کنه . شما دقت کنید این همه هزینه میشه یه پزشک تربیت بشه که شاید در طول مدت 30 سال کارش بتونه جان دو نفر رو نجات بده ( یعنی واقعا دو نفر رو از مرگ نجات بده حالا اینکه بعضی پزشکها همه عمرشون فقط صرف آنتی هیستامین نوشتن برای قطع آب ریزش بینی میشه خوب بود و نبودشون خیلی مهم نیست چون اون شخص 2 روز دیگه آب دماغش خود به خود قطع میشه ) بعد یه دفعه می بینید یه آدم با سابقه شرارت و خلاف و با اعتباد تو جاده باعث مرگ 10 نفر میشه !! یا حتی گاهی راننده اتوبوس هم میشن و جان 30 نفر تو دست این آدمهای داغونه .
  • محمدعلی محمدی م.ریحان IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    11 2
    بله به شرطی که اعمال آن مثل اجرای مسامحه آمیز مقررات رانندگی توسط پلیس در شهرهایی مثل اصفهان نشود.
  • امیر خلیلی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    24 3
    بله موافقم .بشرطیکه مثل مشاوره ازدواج صوری نباشد و خیلی از بایدهای دیگر
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    13 5
    متاسفانه بدیهیات حقوق شهروندی در ایران درک نشده. و شما هم به عنوان خبرگزاری حتی با آن بطور کامل بیگانه اید! راهنمایی و رانندگی هیچ حق و اجازه ای ندارد برای چنین کاری. چرا انقدر به کارهای غیرقانونی دامن می زنید و مشروعیت بخشی می کنید؟! فقط بر اساس قانون مملکت که در مجلس تصویب می شود حق خواهیم داشت برای آزادی های مردم محدودیت ایجاد کنیم.اصلا آیا درکی از حقوق مردم دارید! هر دقیقه یکی از یک جا محدودیت ایجاد می کند. باید برود در مجلس ، بطور علنی بحث شود، تصویب شود، اجرا شود وگرنه می شود مملکت ملوک الطوایفی
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
      15 1
      آزادی های مردم؟!!!!!! استاد اینایی که اتوبان رو با پیست اشتباه می گیرن و باعث از بین رفتن مردم میشن، چندتا خانواده رو به فنا میدن. میدونی میزان فوتی های تصادفات تو ایران چقدره؟!!! سالانه بیشتر از یه جنگ فوتی داریم. استاندارد نبودن ماشین و جاده هامون که قطعا تاثیر داره ولی بیشترین عاملش عامل انسانیه!!! یه عده روانی تو اتوبان ها و جاده ها پشت فرمون میشینن
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
      1 1
      متاسفانه درکی از لزوم وجود آزادی قانونی و لزوم بسته نگه داشتن دست حکومت برای دخالت در زندگی مردم ندارید و فقط دوست دارید یک نفر با چوب بالای سرتان باشد و هر روز دستور جدید برایتان صادر کند. من اصلا درباره اینکه خوب است آزمون روانی هم به آزمون گواهینامه اضافه شود یا نه صحبت نکردم. عرض من این است که قطعا این از اختیارات راهنمایی و رانندگی نیست و بدون مجوز مجلس اقدامی غیرقانونی و در راستای سیر بازگشت ایران به عصر پیش از مشروطه است.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    6 1
    هر کاری که به سختی زندگی مردم کمک کنه به نظرم خودش مخل و برهم زننده روان اشخاص است و لذا بهتره اقدام موثرتری انجام شود
  • سرشک IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    5 1
    درود برشما . وضع برخی دستورالعمل ها و قوانین در صورتی مناسب است که اجرای درستی هم داشته باشد .در مملکت ما بیشتر قوانین که مسیر کاری را سخت می‌کند فقط برای شهروندان قانون مدار که تعدادشان اندک است مشکل درست می‌کند و بقیه با پول و پارتی قانون را دور می‌زنند مجریان هم با دریافت وجه بیشتر همراهی می‌کنند مثل معاینه فنی خودرو یا دریافت گواهینامه های تحصیلی یا شغلی و... لذا تست شخصیت شناسی هم نتیجه لابی روانشناس و روانپزشک با پلیس راهور بوده و نتیجه ای جز ایجاد مشکلات و رشوه و.. نخواهد داشت.در صورتیکه هدف اصلاح وضع موجود حوادث رانندگی است کیفیت خودروها را ارتقا دهند و فرافکنی نکنند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    17 2
    اگر دکان دستگاه برای کاسبی نباشد هر چیزی که بتواند جلوی رانندگی افتضاح ما ایرانی ها رو بگیره و باعث بشه جلوی کشته شدن خانواده بی‌گناهی که داره قانونمند رانندگی می کنه رو بگیره هیچ اشکالی نداره
  • علی IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    2 1
    در دنیای امروز همه علوم و مناسبات با هم گره خورده اند و از هم جدا نیستند. آیا سختگیری لازم است؟ بله و صد البته. ما در راهنمایی و رانندگی هم به آموزش قوی تر، هم در بحث ارایه مدرک و هم در بخش اعمال قانون به قوانین به شدت سختگیرانه نیازمندیم. اما متاسفانه این بخش هم مانند بخش های دیگر مریض است و نیاز به جراحی دارد. اول به سرمایه گذاری نیاز دارد. دوم پارتی بازی حذف شود. سوما معیار انتخاب مسوولین بایستی تخصص و توانمندی باشد و نه تقوا. چهارم سازمان های موازی و دکان های خصولتی ایجاد نشوند. پنجم آموزش بایستی از مدارس شروع شود. ششم بجای تجربه کردن از دانش دیگر کشورها بهره گرفت. هفتم اینکه بایستی با جامعه روراست بود و آمار و حقایق در اختیار رسانه ها قرار بگیرند. نمیشه فقط با آب دادن به یک درخت از خشک شدن آن جلوگیری کرد. بایستی المان های زیادی را کنترل و یا تقویت کرد. خداوندا دروغ و دروغگو را از کشور ما دور بدار.
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    0 2
    با یک دوره آزمایشی ۳ ساله برای صدور گواهینامه بیشتر موافق هستم و اینکه دوره های آموزش رانندگی ایمن نیز برای صدور و یا تمدید گواهینامه الزامی گردد .
  • علی هاشمی زاده IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    2 1
    حتما کار خوبی می باشد . در دادن گواهینامه باید سخت گیری بیشتری لحاظ شود. هر کسی شایسته نشستن پشت فرمان خودرو نیست.
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    1 1
    نه فقط برای گواهی رانندگی که برای استخدام مدیران کل و جز ادارات و شرکتهای خصوصی هم باید تست روانسنجی رو پاس کنن
  • . IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    3 0
    اول چاله چوله های خیابان رادرست کنید که ده دقیقه پشت فرمان نشستن=بادل پیچه بعد یه کسب وکار جدید راه بندازید
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    2 1
    شخصیت واقعی افراد از طرز رانندگی آنها مشخص می شود بنابراین در زمان رانندگی باید روان شناختی از داوطلبین دریافت گواهینامه انجام شود .
  • علی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    7 0
    اضافه کنید . بالاخره بودجه کسری زیاد داره .
  • Iraj IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    6 0
    بیشتر به درد مسئولین می خوره تا داوطلب گواهی نامه.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    6 0
    این نوع برنامه فقط راهکار خالی کردن بیشتر جیب مردم است. ضمنا این تست را برای کارکنان راهنمایی و رانندگی و شهرداری وضع کنند که اول خوشان اصلاح شوند.خصوصا پلیس هایی که ورود ممنوع می روند و یا در ماشین پلیس چرت زده ویا ناظران انظباط شهری شهرداری که در حال شکارطعمه هستند!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۱۰/۰۸
    1 0
    خیر،در عوض برای خلاف کردن های حادثه ساز بشدت جرائم و سنگین کنید،ابطال گواهی نامه و زندان و غیره...