۱ نفر
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
ساخت چیتگری دیگر در اصفهان، دریاچه فدک

چندین سال است انتقادات به انتقال آب صدای خیلی از حامیان محیط زیست و فعالان خوزستانی را در آورده است و در دیگر شهرها به بهانه آب شرب،کشاورزی میکنند و دریاچه میسازند.

اصفهان آب ندارد، آب استان‌های دیگر را می‌کِشد، در حال فرونشست است، اما: برایش دریاچه‌ی مصنوعی می‌سازند!
به نام شرب، آب را از سرشاخه‌ها به اصفهان می‌کشانند و با سدسازی‌های خسارت‌بار و انتقال آب از کارون و دیگر سدها، اکوسیستم حیاتی و اقلیم و اعتمادعمومی را نابود می‌کنند و اعتراضات قومیتی می‌سازند تا دریاچه‌ی مصنوعی بسازند و قایق‌سواری کنند و پاره‌ای خوش بگذرانند.

شهردار منطقه ۷ اصفهان گفته که تا اواخر سال آینده فاز سوم احداث دریاچه مصنوعی فدک که یکی از بزرگترین دریاچه های مصنوعی است به بهره برداری میرسد.
 
حال سوال اینجاست که آیا وزارت نیرو و متولیان محیط زیست بر اساس چه مبنایی مجوز احداث این دریاچه را داده اند؟

در شهری که آب شربش از دیگر استان ها تامین میشود و به بهانه آب شرب برای کشاورزی آب انتقال می دهند چه لزومی دارد دریاچه مصنوعی بسازند

 اعتراضات مردم خوزستان،شهرکرد و چند شهر دیگر بدلیل انتقال آب به اصفهان و استفاده برای کشت برنج و کشت هایی که مصرف آب بالایی دارند  بارها تنش هایی را بوجود آورده است

آیا با وجود کم آبی و کلی مشکلات دیگر احداث چنین دریاچه هایی خیلی ضروری است؟

کسانی که مجوز این پروژها را می دهند در دیگر شهرها همچین مجوزهایی را می دهند؟

وضعیت آب در کشور خیلی بحرانی است و انتظار می رود که مسئولان توجه ویژه ای نسبت به این موضوع داشته باشند و اگر مجوزی صادر میکنند تمام ابعاد آن را در نظر بگیرند.

46

کد خبر 1971261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =