این شهر مذهبی سردمدار استفاده از خودری شخصی است

بررسی سهم شیوه‌های مختلف سفر در ۸ کلان‌شهر حاکی از آن است که بیش از ۵۰ درصد سفر درون شهری در مشهد، اصفهان، شیراز و تهران با خودروی سواری شخصی انجام می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین ،بررسی سهم شیوه‌های مختلف سفر در ۸ کلان‌شهر تهران، مشهد، اصفهان، تبریز، کرج، شیراز، قم و اهواز حاکی از آن است که بخش زیادی از سفرها در کلانشهرهای تهران، مشهد، اصفهان و شیراز با خودروی سواری شخصی انجام می‌شود.

فارس در خبری نوشت:این در حالی است که به گفته یک کارشناس حوزه انرژی در سال ۱۴۰۲ سه میلیارد دلار بنزین وارد کشور شده است. 

همچنین برآورد می‌شود، در سال جاری ۵ میلیارد دلار بنزین وارد کشور شود.

در مشهد ۵۸.۳ درصد از سفرها به‌وسیله خودروی شخصی انجام می‌شود و در کلان‌شهر اصفهان ۵۵ درصد از سفرها با خودروی سواری شخصی انجام می‌شود.

شیراز در این زمینه سهم ۵۱ درصدی دارد. کلان‌شهر تهران نیز رتبه چهارم سفر توسط خودروی سواری شخصی را دارد بطوریکه در این کلان‌شهر ۵۰ درصد از سفرها با خودروی شخصی انجام می‌شود. 

در تهران ۱۶.۹ درصد سفرها توسط تاکسی و ون، ۱.۷ درصد سفرها توسط دوچرخه و فقط یک درصد پیاده انجام می‌شود. سهم مترو از سفرها در تهران ۹.۴ درصد و اتوبوس و مینی‌بوس ۱۲.۹ درصد است. در این کلان‌شهر ۶ درصد سفرها بوسیله موتورسیکلت انجام می‌شود. 

2236451_363.jpg

در کلان‌شهر مشهد که رتبه اول سفر با سواری شخصی را به خود اختصاص داده ۲۱.۴ درصد از سفرها توسط تاکسی و ون، ۳.۷ درصد از سفرها توسط دوچرخه و ۲ درصد هم بوسیله مترو انجام می‌شود. سفر با اتوبوس و مینی‌بوس در این کلانشهر ۱۴.۶ درصد است.

همان‌طور که اشاره شد سفر با خودروی شخصی در اصفهان ۵۵ درصد است در این کلانشهر که مانند تهران همواره با آلودگی هوا مواجه است ۱۲.۳ درصد از سفرها بوسیله تاکسی و ون، ۴.۲ درصد سفرها بوسیله دوچرخه، ۱۲ درصد پیاده، ۱.۲ درصد مترو و ۱۴.۸ درصد اتوبوس و مینی‌بوس و یک درصد بوسیله موتورسیکلت انجام می‌شود. 

در کلان‌شهر تبریز عمده سفرها توسط خودروی سواری شخصی، اتوبوس و مینی‌بوس و تاکسی و ون انجام می‌شود. در این کلان‌شهر کشورمان ۳۹.۵ درصد سفرها بوسیله خودروی سواری شخصی، ۲۵ درصد توسط اتوبوس و مینی‌بوس و ۳۳ درصد هم بوسیله تاکسی و ون انجام می‌شود. در کرج ۲۹ درصد از سفرها توسط سواری شخصی، ۴ درصد بوسیله موتورسیکلت، ۷ درصد به‌وسیله اتوبوس و مینی‌بوس، ۴ درصد بوسیله مترو، ۳۷ درصد پیاده و ۱۸ درصد توسط تاکسی ون انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، کرج از جمله کلان‌شهرهایی است که حجم عمده‌ای از سفرها در آن به‌صورت پیاده انجام می‌شود و در بین ۸ کلان‌شهر بزرک کشور این شهر بیشترین شهر سفرهای پیاده را به خود اختصاص داده است. 

بعد از این کلان‌شهر شهر قم و اهواز هم به ترتیب ۳۰ و ۲۷.۴ درصد از سهم سفرهای پیاده را به خود اختصاص داده‌اند.

۵۱ درصد از سفرها در شیراز بوسیله خودروی شخصی، ۱۳.۴ درصد توسط موتورسیکلت، ۱۲.۷ درصد توسط اتوبوس و مینی‌بوس، ۱.۶ درصد مترو و ۱۸.۳ درصد هم توسط تاکسی و ون انجام می‌شود.

در کلان‌شهر قم ۲۹ درصد از سفرها توسط سواری شخصی، ۲۰ درصد موتورسیکلت، ۸ درصد اتوبوس و مینی‌بوس، ۳۰ درصد پیاده، ۱.۴ درصد دوچرخه و ۱۰ درصد تاکسی و ون انجام می‌شود. این گزارش می‌افزاید: در کلانشهر اهواز ۱۹ درصد سفرها توسط خودروی سواری شخصی، ۵.۵ درصد توسط موتورسیکلت، ۱۹.۶ درصد با اتوبوس و مینی‌بوس، ۲۷.۴ درصد پیاده، ۲.۱ درصد دوچرخه و ۲۳.۱ درصد توسط تاکسی و ون انجام می‌شود.

۲۳۳۲۱۷

کد خبر 1965329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =