کدام دختر پیامبر اسلام با یک مشرک ازدواج کرد؟/ دامادی که به جنگ پیامبر رفت

چرا «زینب» دختر دیگر پیامبر(ص) با «ابوالعاص» ازدواج کرد؟ بعد از بعثت هم ابوالعاص رسما مسلمان نشد و بعد از هجرت هم اجازه حرکت زینب(دختر پیامبر(ص) به مدینه را نداد و در جنگ بدر هم همراه با مشرکان به جنگ پیامبر(ص) رفت.

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا جباری، استاد تاریخ اسلام مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی به  شبهه ای درباره تاریخ اسلام از جمله چرایی ازدواج زینب، دختر پیامبر(ص) با یک مشرک پاسخ داده است که می خوانید:

پیامبر(ص) با بت‌پرستی به شدت مخالفت داشتند و بت‌های کعبه را شکستند ولی چرا دخترشان را به فردی به نام ابوالعاص مشرک دادند؟
ابوالعاص بن ربیع که فرد مشرکی بود با زینب بنت خدیجه ازدواج کرد؛ این ازدواج قبل از اسلام رخ داد و اصلا فضا، فضای مشرکانه بود و فقط چند نفر حنیف بودند و مشرک نبودند؛ این دو ازدواج کردند؛ تاریخ در اینجا ساکت است که چرا زینب با ابوالعاص ازدواج کرد و شاید او به حرف پیامبر(ص) توجهی نداشته است؛ بعد از بعثت هم ابوالعاص رسما مسلمان نشد و بعد از هجرت هم اجازه حرکت زینب به مدینه را نداد و در جنگ بدر هم همراه با مشرکان به جنگ پیامبر(ص) رفت.

البته این بحث وجود دارد که اصلا زینب، دختر پیامبر(ص) بوده است یا خیر ولی ابوالعاص در جنگ بدر اسیر شد و پیامبر(ص) شرط کرد تا او از زینب جدا شود و بتواند از اسارت بیرون برود. این مسئله نشان می‌‎دهد که دست پیامبر(ص) در ممانعت از ازدواج زینب با ابوالعاص بسته بوده و ایشان نمی‌توانسته‌اند مخالفتی نشان دهند؛ در هر صورت پیامبر(ص) کجاوه فرستادند تا زینب را از مکه بیاورند ولی برخی مانع شدند و در این ماجرا فرزند زینب هم سقط شد ولی شبانه او را آوردند و او تا حدود سال ششم در مدینه ماند و در این سال، ابوالعاص مسلمان شد و دوباره نزد زینب رفت.

کد خبر 1958211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =