امام حسین به مخالفانش در کربلا درباره شیطان چه گفت؟

استاد حوزه‌های علمیه ایران و عراق با اشاره به تلاش شیطان برای بازداشتن انسان از یاد خدا گفت: ذکر الهی اکسیر اعظم است که انسان را از پوچی و بیچارگی نجات می‌دهد.

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، حجت الاسلام محمدمهدی زارعی گلپایگانی با اشاره به نحوه تسلط شیطان بر قاتلان امام حسین(ع) اظهار داشت: افرادی مانند عمر سعد و شمر در گذر زمان تبدیل به جانورهای خطرناکی شدند. آن ها آرام آرام در مسیری خطرناک گام نهادند؛ به گونه ای که سیدالشهدا (ع) خطاب به آن ها فرمود «استحوذ علیکم الشیطان» یعنی شیطان بر شما مسلط شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری ایرنا، وی با بیان این که از نظر ادبی در کلمه «استحوذ» تدریج نهفته، افزود: شیطان آرام آرام همنشین آنها شد. شیطان در ابتدای کار یک وسوسه در دل انسان می اندازد و به مرور همنشین انسان می شود تا جایی که بر آنان تسلط می یابد. وقتی کنترل انسان به دست شیطان قرار گرفت، شعله وجدان خاموش می شود به گونه ای که احساسات انسان در مسیر شیطان به پیش می رود.

استاد مدرسه امام خمینی (ره) در نجف اشرف ادامه داد: امام حسین (ع) به مخالفانش در کربلا فرمود شیطان بر دوش شما سوار شده و کنترل شخصیت شما در دست شیطان قرار گرفت و شعله وجدان شما را خاموش کرد.

وی با استناد به بخشی از آیه ۹۱ سوره مائده اضافه کرد: شیطان تلاش می کند تا انسان را از یاد خدا باز دارد درحالی که ذکر خدا آثار فراوانی دارد و مقابله با شیطان در آن زمانی که تندباد وسوسه را در دل انسان ایجاد می کند، با ذکر الهی ممکن است.

کد خبر 1936575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =