۱ نفر
۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
بیت کوین چیست؟

بیت کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده در جهان است. در واقع مفهوم ارز دیجیتال به معنای امروزی با روی کار آمدن بیت کوین تعریف شده است.

بیت کوین چیست و چرا ارزشمند شده است؟ اگر با مفهوم ارز دیجیتال آشنا باشید، قاعدتاً باید درباره بیت کوین هم شنیده باشید. بیت کوین اولین ارز دیجیتال معرفی شده در جهان است. در واقع مفهوم ارز دیجیتال به معنای امروزی با روی کار آمدن بیت کوین تعریف شده است. همچنین در میان بیش از ۱۰۰ ارز دیجیتال معتبر بیت کوین بهترین آنها نیز است. بهترین بودن در ارزهای دیجیتال از نظر ارزشمندی و اعتبار سنجیده می‌شود.

بیت کوین به‌عنوان اولین ارز رمز نگاری شده در سال ۲۰۰۹ پا به زندگی انسان‌ها گذاشته است. مفهوم اولیه بیت کوین از همان ماهیت ارز و پول نشاءت می‌گیرد. به این ترتیب اگر بخواهیم بیت کوین را به زبان ساده تعریف کنیم باید آن را وسیله‌ای برای دادوستد در عصر دیجیتال امروز بنامیم.

 وسیله‌ای که وجود آن نه به کسی نه به دولتی و نه به شرکتی وابسته نیست. هیچ بانکی آن را تولید و عرضه نمی‌کند. هیچ پشتوانه‌ای اعم از بانک یا دولت و یا طلا ندارد و تمام ارزش آن نیز به دلیل محبوبیت در میان کاربران امروزی است. البته برای درک اینکه بیت کوین چیست و چرا با وجود این ویژگی‌ها به شدن محبوب شده بایستی اطلاعات بیشتری درباره این ارز دیجیتال به شما ارائه نماییم.

برای پاسخ به این سوال که بیت کوین چیست ؟ شما را با یک مقایسه ساده روبرو می‌کنیم.

قبل از اینکه پول به‌عنوان وسیله‌ای برای داد وستد در میان انسان‌ها رواج پیدا نماید، معاملات معمولاً از طریق کالا به کالا انجام می‌شد. اما پول شرایط این دادوستدها را بهبود بخشید. با روی کار آمدن پول امکان ارزش‌گذاری خالص برای هر کالایی در معاملات وجود داشت. پول هم به خوی خود تکه کاغذی بیش نیست و این ماهیت آن است که به آن ارزش می‌دهد. اکنون جامعه جهانی برای دادوستدهای خود به چیزی بهتر از پول نیاز دارد. بیت کوین به وجود آمده تا جایگزینی ارزشمندتر، بهتر، ایمن‌تر و همگانی‌تر برای پول در میان انسان‌ها باشد.

بیت کوین چیست؟

ماهیت بیت کوین چیست؟

یکی از مواردی که کمک می‌کند تا درک درستی از پاسخ سؤال قیمت بیت کوین چیست داشته باشید، درک ماهیت این ارز دیجیتال است که در این بخش سعی داریم آن را به زبان ساده برای شما بیان کنیم.

ماهیت بیت کوین چیست و چه تفاوتی با پول و طلا دارد؟ کسانی که شناخت کافی نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ندارند، و یا در دوره های آموزش ارز دیجیتال شرکت نکردند، به ‌واسطه شنیدن عبارت‌هایی مانند ارز، سکه، توکن، کوین و … بیت کوین را به‌عنوان سکه‌ای مانند سایر سکه‌های طلا تصور می‌کنند. احتمالاً مشاهده عکس‌های کامپیوتری ارائه شده از بیت کوین نیز در این تصویرسازی کاربران را حمایت می‌کند. اما ماهیت بیت کوین چیز دیگری است. برخلاف پول، طلا و سکه بیت کوین هیچ ماهیت فیزیکی ندارد و تمام تصاویری که از سکه بیت کوین می‌بینید، تصاویر کامپیوتری است که به دلیل ارزش بالای این ارز دیجیتال مشابه با سکه‌های طلا تصویرسازی شده است.

ماهیت بیت کوین را می‌توان یک واحد پولی در دنیای دیجیتال تعریف کرد. اگر تاکنون برای پرداخت هزینه‌ها و یا قیمت خریدهای خود نیاز داشتید که در یک حساب بانکی پول داشته باشید و یا برای خرید از کشوری به کشور دیگر نیاز به تغییر واحد پولی داشتید، اکنون با بیت کوین به هیچکدام از این موارد نیاز نخواهید داشت. برخلاف بانک‌ها که دارای دفاتر و اسناد کاملاً محرمانه هستند، تمام تراکنش‌های بیت کوین در یک دفتر عمومی در دسترس است. شبکه بیت کوین به‌عنوان یک شبکه غیرمتمرکز عمل کرده و امکان برقراری تراکنش را برای کاربران فراهم می‌آورد. شبکه‌ای که هیچ پشتوانه مادی نداشته و هیچ تضمینی هم برای ارزشمندی آن وجود ندارد.

بیت کوین چیست؟

هدف بیت کوین چیست؟

هدف بیت کوین چیست و آیا این هدف می‌تواند در آینده نیز ارزشمند باشد؟ نیاز پدر اختراع است. زندگی انسان نشان می‌دهد که هر وقت نیاز به ابزاری داشته و یا باید سیستم و نظامی بهبود پیدا می‌کرده، سریعاً از ترفندی جدید استفاده کرده است. زندگی انسان همیشه با ایده‌های جدید، ابزارهای مدرن‌تر و راحتی بیشتر گره خورده است. هدف از بیت کوین نیز دقیقاً بهبود شرایط گذشته خاکم بر نظام پولی  و بانکی جهان است. بیایید چالش‌های نظام پولی و بانکی را از نظر بهترین اساتید ترید ارزهای دیجیتالی بررسی کنیم:

  • نظام مالی کشورها و جامعه بین‌المللی ثبات چندانی نداشته و دائماً شاهد معرفی قوانین جدید در آن هستیم.
  • بانک‌ها به‌عنوان سرمایه‌دار وظیفه مدیریت و کنترل پول‌های کاربران را به عهده دارند.
  • برای یک تراکنش ساده ساعت‌ها و شاید روزها زمان لازم بود.
  • همه‌چیز در نهایت در سود بانک‌ها و بانک داران خلاصه می‌شد.
  • دولت‌ها تصمیم گیرنده اصلی درباره پول مردم بودند.
  • قبل از اینکه کاربران اقدامی نمایند، حساب‌های آنها از پرداخت مالیات و جرائم مالی مختلف خالی می‌شد.
  • خدمات مالی در برخی از کشورها بسیار ضعیف بود.
  • تورم مانند ویروسی تمام دارایی‌های نقدی کاربران را می‌بلعید.

آیا با این وجود نیاز به تغییر و تحولی بزرگ این بار به نفع مردم در نظام بانکی احساس نمی‌شود؟ هدف از بیت کوین را می‌توان برطرف کردن همه این چالش‌ها و مشکلات دانست. جدای از اینکه بیت کوین چقدر در رسیدن به این اهداف موفق بوده است، اهداف بیت کوین را می‌توان در موارد زیر بیان کرد:

  • یکی از اهداف اصلی بیت کوین خارج شدن دادوستدهای مالی کاربران از زیر نظر دولت‌ها و سرمایه‌داران است.
  • افزایش سرعت تراکنش‌های مالی در سطح بین‌المللی
  • عدم نیاز به وجود واسطه‌ها یا به اصطلاح طرف سوم در دادوستدها که امروزه در اختیار بانک‌ها و مؤسسات مالی است.
  • کمتر کردن هزینه تراکنش‌های مالی
  • بالا بردن شفافیت‌های مالی در تراکنش‌ها
  • بالا بردن امنیت دادوستدهای مالی

بیت کوین چیست به زبان ساده

در انتهای بخش اول این مقاله شما را با یک تعریف ساده از بیت کوین همراه می‌کنیم تا به‌صورت کامل نسبت به این ارز دیجیتال شناخت پیدا کرده باشید. بیت کوین چیست به زبان ساده می‌تواند تعریف زیر را دربر داشته باشد:

بیت کوین یک واحد پولی تعریف شده برای دنیای امروز است که نه ماهیت فیزیکی دارد و نه نیاز به تولید و تکثیر توسط یک بانک و دولتی. مردم می‌توانند ارزش کالاهای خریداری شده خود را با بیت کوین بپردازند بدون اینکه نیاز به افتتاح حساب در بانک یا موسسه داشته  و یا از خدمات شخص ثالثی برای این منظور کمک بگیرند.

با این تعریف از بیت کوین چیست به زبان ساده به راحتی می‌توان درک کرد که این ارز دیجیتال با چه هدفی ساخته شده است. پیش بینی های زیادی نشان می‌دهد که بیت کوین در آینده می‌تواند تبدیل به ارز واحد جهانی شده و به‌عنوان واحدی برای پرداخت ارزش کالاها در سرتاسر جهان شود.

هدف بیت کوین چیست؟

هدف بیت کوین چیست و آیا این هدف می‌تواند در آینده نیز ارزشمند باشد؟ نیاز پدر اختراع است. زندگی انسان نشان می‌دهد که هر وقت نیاز به ابزاری داشته و یا باید سیستم و نظامی بهبود پیدا می‌کرده، سریعاً از ترفندی جدید استفاده کرده است. زندگی انسان همیشه با ایده‌های جدید، ابزارهای مدرن‌تر و راحتی بیشتر گره خورده است. هدف از بیت کوین نیز دقیقاً بهبود شرایط گذشته خاکم بر نظام پولی  و بانکی جهان است.

تفاوت بیت کوین با طلا و ارزهای معمولی

کاربرانی که به دنبال سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال و یا طلا هستند، همیشه با این چالش روبرو می‌شوند که بین بیت کوین و طلا کدام را انتخاب نمایند. واقعاً باید طلا بخریم یا بیت کوین؟ واقعیت این است که مقایسه طلا و بیت کوین و بازار این دو از نظر ماهیت درست نیست.این مقاله برگرفته سایت کانون بورس می باشد و برای مطالعه مفصل تر و اطلاعات بیشر می توانید به مقاله بیت کوین چیست کانون بورس به نشانی https://kanoonebourse.com/what-is-bitcoin/ مراجعه بفرمایید.

کد خبر 1935626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =