لاوروف درباره جنگ اسرائیل و حزب‌الله هشدار داد

درپی تشدید تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حزب‌الله، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی نسبت به پیامدهای کشیده شدن جنگ به لبنان هشدار داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در جریان دهمین اجلاس بین‌المللی «خوانش‌های پریماکوف» در مسکو گفت: ایده اصلاح شورای امنیت به بلوغ رسیده است و گام اساسی گسترش نمایندگی آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین است.

طبق گزارش شبکه الجزیره، لاوروف درباره تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه لبنان تاکید کرد: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که اسرائیل را نسبت به اثرات مخرب کشاندن درگیری و جنگ به لبنان آگاه کند.

وزیر امور خارجه روسیه در این باره ادامه داد: خطر گسترش درگیری به لبنان وجود دارد و جامعه جهانی باید به رویکرد فاجعه بار اسرائیل اعتراف کند.

وی اضافه کرد: واشنگتن از این بهانه استفاده می‌کند که هیچ طرف فلسطینی برای مذاکره وجود ندارد و به همین دلیل است که ما برای دستیابی به وحدت میان گروه‌های فلسطینی تلاش کردیم.

لاوروف تاکید کرد که مسیر واشنگتن برای حفظ هژمونی در جهان محکوم به شکست است. حتی اگر ایالات متحده یکی از مراکز جهان در آینده باقی بماند، که به احتمال زیاد اینطور است، این اصلاً به این معنی نیست که این مساله در چارچوب حفظ نظم جهانی با محوریت آمریکا اتفاق خواهد افتاد.

وی همچنین لاوروف با اشاره به اینکه فدراسیون روسیه می‌خواهد اطمینان حاصل کند که تهدیدات از سوی غرب نیستند، گفت: ما فقط به یک چیز توجه داریم و آن این است که تهدیدات علیه امنیت ما از طرف غرب نباشد.

لاوروف ادامه داد: اروپا زمانی می‌تواند به یکی از مراکز نظم جهانی چندقطبی تبدیل شود که به خود بیاید و بن‌بست کامل و پیامدهای معکوس مسیری را که تحت دیکته‌های واشنگتن دنبال می‌کنند، درک کند.

311311

کد خبر 1924976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 17
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    12 6
    اسرائیل خیلی خیلی واق واق زیادی میکند اگر وجود دارد به لبنان حمله کند تا نابودی خودش را با دستان کثیف خودشان رقم بزنند مرگ بر آمریکا واسرائیل نجس
  • حقیقت IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 2
    توان توجه و دقت به وضعیت کنونی و شرایط خطرناکی که « برگشت تبعات عقبه رفتاری نادرستکارانه در مفهوم دقیق تامین منافع حداکثری ناپایدار و موقتی خود و حزب یا گروه یا جامعه و کشور خود حتی به قیمت آسیب رساندن به دیگر کشورها که روی دیگر آن قربانی کردن عدالت و درستی که نفع پایدار همه است برای منافع حداکثری زودگذر و بازیافت حقیقت و قاعده برگشت تبعات عمل بخود در همین دنیا جدای از دیار باقی و باور به آن که نتیجه مرتبه ای از آگاهی و توانمند شدن است و تجلی علامت آن که تعغیر رویه و رفتار بر مبنا و پایه « درستی و عدالت » در مفهوم فوق و اهتمام دقیق و جدی در رویه درستکاری و حتی الامکان جبران زیانهای وارده چه توسط اسلاف یا در حال حاضر به زیان دیدگان تنها راه نجات و برون رفت از وضعیت خطرناک و هولناک کنونی است ولی چالش و مشکل بزرگ عدم توان توجه و غلبه بر نیروی عظیم گرانشی منافع در دسترس و وضعیت و آرامش بدلی کنونی است که تقریبا محال مینماید و تنها با بازیابی نیروی اراده و توجه خودآگاهانه است که آنهم مورد انکار و خود را در حد دیگر حیوانات و حتی اجرام پایین آورده و خود را فاقد توان اراده آزاد توهم‌ می‌کنند
  • سید مرادی IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    3 6
    سلام بله اسرائیل حمله به لبنان میکند وقتی نوکر علیه بگوش اسرائیل آمریکا 10 عدد 10 عدد هواپیمای بار بری سلاحهای خارج از عرف و ممنوعه به اسرائیل با پولهای هنگفت به اسرائیل غلامی خود از اسباط میکند و همواره برای رژیم کودک کش و نسل برانداز پشت سرهم تمامیه اعمال غیر قانونی کودک کشان را وتو. میکند چرا اسرائیل که ددمنش می‌باشد چرا حمله نکند مر بر تمام ظالمان جهان و قله ظالمان آمریکا بی تمدن ترین کشور جهان که ادعای بالاترین تمدن را دارد .
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    6 13
    رژیم صهیونیستی هنوز نفهمیده که با حزب الله لبنان نباید وارد جنگ شد حزب الله حماس نیست حزب الله یک قدرت الهی هست حزب الله اگر عصبانی شود دیگر قانون را نمی شناسند به صغیر و کبیر رحم نخواهد کرد پس حزب الله را تحریک نکنید که جهان را ویران خواهد کرد حزب الله یک فرهنگ هست و هر گز نابود نمی شود حزب الله در عرض یک ثانیه قادر هست رژیم صهیو نیستی را از صفحه گیتی روزگار محو نماید با حزب الله و سره شیر در نیفتید که پشیمان خواهید شد حزب الله لبنان روزگار رژیم صهیو نیستی وامریکا را در منطقه و جهان سیاه خواهد کرد و رژیم صهیو نیستی وامریکا را با موشک های دوربرد اتمی خود به قهر جهنم سوزان خواهد فرستاد....‌
  • مجتبی IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    7 6
    روسیه متجاوز بعد از هشت ساعت که اکراین را گرفت میاد اسرائیل را می‌گیرد
  • سید محمد IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    6 9
    ایران باید سلاح ضد هوایی در اختیار حزب الله قرار دهد و هزاران موشک آماده ها پرتاب ب اسراییل و نابودی سربازان آمریکایی در صورت ورود ب نگ و نابودی کل صهیونیسم جهانی و بر گشت تمام آوارگان فلسطینی ب کشور فلسطین