شهرت فیلم ساز چهارمحال و بختیاری به کشور آمریکا رسید

فیلم کوتاه احمدرضا بوفون به کارگردانی مرتضی شهبازی گندمکاری از هنرمندان فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری به مرحله نیمه‌نهایی بیست‌و یکمین جشنواره Cinema Touching Disability در آمریکا راه یافت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین چهارمحال وبختیاری، معاون هنری و سینمایی این اداره کل گفت: احمدرضا بوفون از جمله آثار شهبازی گندمکاری است که پس از کسب موفقیت در جشنواره‌های بین‌المللی مختلف، توانسته است به بخش نیمه‌نهایی یکی دیگر از رویدادهای جهانی حوزه فیلم در امریکا که به موضوع معلولیت می‌پردازد، راه یابد.

شهرام فرجی با بیان اینکه جشنواره CINEMA TOUCHING DISABILITY FILM FESTIVAL AND SHORT FILM COMPETITION با هدف تغییر تصویر معلولیت از طریق فیلم پایه‌گذاری شده است، افزود: جشنواره فیلم معلولیت آمریکا بهترین آثار فیلم‌سازان مستقل از سراسر جهان را در بخش‌های مستند، داستانی و پویانمایی‌ به نمایش می‌گذارد.

وی یادآور شد: مرحله پایانی و اعلام برگزیدگان این جشنواره اوایل مهر امسال برگزار خواهد شد.

فرجی درباره فیلم احمدرضا بوفون نیز گفت: این فیلم کوتاه به ماجراهای نوجوانی توان‌خواه به نام احمدرضا می‌پردازد که علاقه بسیاری به دروازه‌بانی و جانلوئیجی بوفون فوتبالیست ایتالیایی دارد، او به جای یکی از بازیکنان غایب تیم روستا وارد میدان مسابقه می‌شود اما اعضای تیم او را به دلیل عملکرد ضعیفش از زمین ‌بازی بیرون می‌اندازند تا داستان به شکلی دیگر به پیش برود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: فیلم کوتاه احمدرضا بوفون به تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان مرکز استان مدتی قبل، جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی جشنواره فیلم‌های ورزشی دانشگاه نیویورک را که با حضور فیلم‌هایی از ۱۸ کشور جهان برگزار شد به دست آورد.

وی افزود: همچنین این فیلم در هشتمین جشنواره فیلم‌های ورزشی فرانسه که با همکاری فدراسیون بین‌المللی سینما و تلویزیون ورزشی (FICTS) در شهر نیس برپا شد، توانست دیپلم افتخار این جشنواره را از آن خود کند.

شهرامی با بیان اینکه مرتضی شهبازی گندمکاری علاوه بر کارگردانی این فیلم که در مناطقی از چهارمحال و بختیاری فیلم‌برداری شده است در بخش نویسندگی این اثر هم با علی‌اصغر حجت پناه همکاری کرده و طراحی صحنه و لباس و تدوین اثر را نیز بر عهده گرفته است، یادآور شد: از بازیگران این فیلم می‌توان به احمدرضا (سبحان) زیلابی، مهدی صفری، حسین خرمی، امیرسام اسلامی، آرتین خلیلی، حسین شهبازی، امیرسام قیصری، امیرسام شهبازی، محمدمهدی طهماسبی، یونس اسلامی، یوسف رفیعی و ابوالفضل شهبازی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: مهیار بختیاری به عنوان دستیار کارگردان، محمد شاه‌حسینی به عنوان تصویربردار، نوید قیصری دستیار تصویر، میثم حجت پناه به عنوان عکاس و تصویربردار پشت صحنه، حبیب محمدی به عنوان صدابردار، محمد ثریا به عنوان تدوینگر و محمدرضا بداغی و ساره نادعلی در بخش موسیقی از جمله عوامل فنی هستند که در ساخت فیلم احمدرضا بوفون همکاری دارند.

گفتنی است، فیلم احمدرضا بوفون از جمله ۱۰ اثر کوتاه و مستند ساخته مرتضی شهبازی است و این فیلم‌ساز چهارمحال و بختیاری تاکنون با ساخت این تعداد اثر، حضور موفقی را در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی پشت سر گذاشته است.

فیلم «احمدرضا بوفون» ساخته هنرمند چهارمحال و بختیاری به نیمه‌نهایی جشنواره‌ آمریکایی رسید

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1924910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =