«جان تری» می گوید به رغم اتهامهایی که در مورد توهین‌های نژادپرستانه به او وارد شده، حاضر نیست از کاپیتانی تیم ملی انگلیس دست بکشد.

به گزارش خبرآنلاین؛ مدافع تیم چلسی قرار است تیم ملی کشورش را در بازی دوستانه مقابل هلند در تاریخ 10 اسفند همراهی کند. در حال حاضر او مورد حمایت فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی انگلیس است چرا که به اعتفاد این مربی : «تا زمانی که اتهام تری ثابت نشده، او بی گناه است.» یکی از منابع نزدیک به تیم ملی انگلیس گفت: «فابیو احترام زیادی برای جان تری به عنوان یک بازیکن بزرگ و رهبر تیم قائل است و او را مناسب ترین گزینه برای کاپیتانی تیم ملی داند. »
تری هرگونه توهین به «آنتون فردیناند» بازیکن تیم کوئینز پارک رنجرز و برادر ریو فردیناند که را در دیدار دو تیم در ماه اکتبر گذشته، رد می کند.
قرار است او روز اول فوریه (12بهمن) در دادگاه حاضر شود و به اتهام توهین نژادپرستانه در ملآ عام پاسخ دهد. ممکن است برگزاری این دادگاه چند هفته به تعویق بیفتد. به این ترتیب جان تری اولین فوتبالیستی است که در یک دادگاه عمومی در بریتانیا محاکمه می شود و این جدی ترین گام کشور انگلیس در راه مبارزه با نژادپرستی در ورزش به شمار می رود. گروهی از قضات بریتانیا روز چهارشنبه و بعد از مطالعاتی که روی این پرونده انجام دادند تصمیم گرفتند که تری را به دادگاه بکشانند.
اگر تری در این پرونده مجرم شناخته شود حدود 2500 دلار جریمه خواهد شد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد او می تواند همچنان بازوبند کاپیتانی تیم ملی انگلیس و باشگاه چلسی را به بارزو ببندد.
او در دیدار پنجشنبه شب چلسی مقابل تاتنهام در لیگ برتر انگلیس، تیمش را در تساوی 1-1 در ورزشگاه «وایت هارت لین» همراهی کرد. در طول این بازی او مدام از سوی هواداران تاتنهام هو می شد. بسیاری بازی کردن او در تیم ملی انگلیس با این شرایط را لکه‌ای ننگین در کارنامه اتحادیه فوتبال انگلیس می دانند اما مسئولان این اتحادیه دست کاپلو را در تصمیم گیری در مورد این پرونده باز گذاشته اند.
یک روز قبل از آن هم، لوئیس سوارس مهاجم اروگوئه ای لیورپول به محرومیت از 8 بازی و پرداخت 40 هزار پوند جریمه بابت توهین نژادپرستانه به «پاتریس اورا» مدافع منچستریونایتد، محکوم شده بود.
 
43 43
کد خبر 190713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
    0 2
    چه مسخره بازی شده.قضیه رقابت با فیفا و بلاتر است.