طلسم کریستیانو رونالدو مقابل ایرانی‌ها؛ حسینی راه بیرانوند را رفت!

تقابل استقلالی‌ها با کریستیانو رونالدو از جذابیت‌های ویژه‌ای برخوردار بود.

سپهر ستاری: استقلال شب گذشته (سه‌شنبه) در هفته سوم رقابت‌های لیگ نخبگان آسیا به مصاف النصر عربستان رفت و در پایان به نتیجه یک بر صفر تن به شکست داد. آبی‌پوشان که با توجه به اتفاقات اخیر در کشور امارات از حریف‌شان میزبانی می‌کردند، در این بازی مقابل ستاره‌های پرتعداد النصر نمایش بدی نداشتند و در بسیاری از دقایق موفق به مهار آن‌ها شدند. مهم‌ترین ستاره ترکیب النصر، کریستیانو رونالدو بود که مدافعان استقلال شب سختی را مقابل او سپری کردند.

رونالدو درخشید ولی گل نزد!
با توجه به حضور کریستیانو رونالدو در خط حمله النصر، بخش زیادی از تمرکز مدافعان استقلال صرف مهار فوق‌ستاره پرتغالی شد و آن‌ها تلاش کردند به شماره ۷ رقیب فرصتی ندهند. با این حال رونالدو در طول ۹۰ دقیقه بازی ۶ ضربه به سمت دروازه استقلال زد که ۳ مورد از این ضربات از چارچوب دروازه آبی‌ها بودند ولی حسینی اجازه نداد تبدیل به گل شوند. رونالدو در این ۲ بار اقدام به دریبل‌زنی کرد که یکی از آن‌ها موفق بود و یک پاس کلیدی هم در نیمه اول ارسال کرد که باز هم حسینی اجازه نداد توپ وارد دروازه استقلال شود.

در مجموع رونالدو با کسب نمره ۷.۷۰ یکی از بهترین‌های زمین بود و گرچه نتوانست گلی به ثمر برساند ولی عملکرد خوبی داشت. او روی تنها گل بازی هم کاملا تاثیرگذار بود و روی ریباند ضربه‌اش، آیمریک لاپورت توانست دروازه استقلال را باز کند.

طلسم کریستیانو رونالدو مقابل ایرانی‌ها؛ حسینی راه بیرانوند را رفت!

۳۶۰ دقیقه ناکامی مقابل ایرانی‌ها

کریستیانو رونالدو در طول دوران حرفه‌ای خود ۵ بار مقابل ایرانی‌ها قرار گرفته که ۲ بازی جلوی تیم ملی ایران در جام جهانی، ۲ بازی جلوی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و یک دیدار با استقلال در لیگ نخبگان آسیا بوده است. او در این ۵ مسابقه فقط یک گل به ثمر رسانده که مربوط به اولین تقابل او در جام جهانی ۲۰۰۶ می‌شود. گلی که از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ابراهیم میرزاپور شد و اولین گل فوق‌ستاره پرتغالی در ادوار جام جهانی بود. رونالدو سپس در ۳ بازی مقابل تیم ملی و پرسپویلس هرگز نتوانست دروازه علیرضا بیراوند را باز کند و حتی در جام جهانی ۲۰۱۸ یک ضربه پنالتی را هم از دست داد.

ستاره النصر در بازی دیشب برای اولین بار مقابل سیدحسین حسینی قرار گرفت و تلاش زیادی برای گلزنی کرد ولی دروازه‌بان استقلال که فصل پرفراز و نشیبی را سپری می‌کند، با عملکرد درخشان خود جلوی ضربات رونالدو ایستاد.  حسینی در تقابل با کریستیانو رونالدو عملکرد خوبی داشت و باز هم جلوی گلزنی او مقابل یک تیم ایرانی را گرفت. دروازه‌بان استقلال در این بازی ۸ مهار داشت که ۳ مورد مقابل ضربات رونالدو بود و با کسب نمره ۸.۳ از سایت سوفا اسکور، به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

طلسم کریستیانو رونالدو مقابل ایرانی‌ها؛ حسینی راه بیرانوند را رفت!

رضاییان و ماشاریپوف، ستارگان آشنا با رونالدو

در میان بازیکنان استقلال، چند بازیکن برای کریستیانو رونالدو آشناتر از بقیه بودند؛ رامین رضاییان یکی از بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ بود که در بازی با پرتغال عملکرد بسیار خوبی داشت و دیشب هم بسیار با انگیزه ظاهر شد. رضاییان در جریان بازی فرصت زیادی به رونالدو نداد ولی روی صحنه کرنر منجر به گل، ستاره النصر بالاتر از او ضربه سر زد و در نهایت دروازه استقلال باز شد.

جلال‌الدین ماشاریپوف، ستاره ازبک استقلال که سابقه حضور در النصر و بازی کنار رونالدو را دارد، دیگر بازیکن نام‌آشنا برای فوق‌ستاره پرتغالی بود. در زمان انتقال رونالدو به النصر، پیراهن شماره ۷ متعلق به ماشاریپوف بود ولی او در ادامه تصمیم گرفت این پیراهن را به ستاره پرتغالی بدهد و شماره ۷۷ را به تن کند.

دیدیه اندونگ و گائل کاکوتا هم دیگر نفراتی بودند که سابقه بازی مقابل رونالدو را داشتند. اندونگ فصل گذشته برای الریاض در لیگ عربستان بازی می‌کرد و مقابل النصر به میدان رفته بود. کاکوتا هم در زمان بازی برای رایووایکانو مقابل رئال مادرید و رونالدو بازی کرده بود.

طلسم کریستیانو رونالدو مقابل ایرانی‌ها؛ حسینی راه بیرانوند را رفت!

پرسپولیس، آخرین فرصت رونالدو!

النصر این فصل یک بازی دیگر هم مقابل نمایندگان ایران دارد و باید روز دوشنبه 29 بهمن در هفته هشتم و پایانی این مرحله به مصاف پرسپولیس برود. این بازی که به میزبانی پرسپولیس برگزار می‌شود، آخرین فرصت رونالدو برای گلزنی و درخشش مقابل تیم‌های ایرانی در این فصل است و باید دید فوق‌ستاره پرتغالی در آن مسابقه چه عملکردی خواهد داشت. با توجه به جدایی بیرانوند از پرسپولیس، رونالدو این بار مقابل او قرار نمی‌گیرد و باید در برابر الکسیس گندوز، دروازه‌بان الجزایری سرخ‌ها بازی کند.

طلسم کریستیانو رونالدو مقابل ایرانی‌ها؛ حسینی راه بیرانوند را رفت!

258 258

کد خبر 1974489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =