یک زندانی همدانی با پس انداز دانش آموزان از حبس آزاد شد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: دانش آموزان مدرسه علمی همدان با پس انداز خود، زندانی جرائم غیر عمد را از حبس آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان، یداله روحانی منش با اعلام این خبر افزود: حدود سه سال پیش این زندانی که در کار ساختمانی مشغول به کار بود یک کارگر را برای آرماتور بندی بر سر ساختمان اورده که این فرد به علت سقوط از ارتفاع دچار ضایعه نخاعی شد.

وی اضافه کرد: با رای دادگاه این فرد، محکوم به پرداخت ۲۲ میلیارد ریال دیه شده که به علت ناتوانی در پرداخت این مبلغ که ناشی از حوادث کار بود، از حدود سه سال پیش راهی زندان شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان ادامه داد: با پیگیری این ستاد و مساعدت دستگاه قضایی، بدهی این فرد قسط بندی شده و بر این اساس ۷۰۰ میلیون ریال از این مبلغ در مرحله نخست یکجا و مابقی به صورت اقساط باید پرداخت می شد.

روحانی منش گفت: با توجه به ناتوانی این زندانی حتی در تامین رقم اولیه، با کمک دانش اموزان مدرسه علمی همدان و ستاد دیه، این رقم تامین و زندانی پس از تحمل سه سال حبس به آغوش خانواده خود بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شمار زندانیان جرائم غیرعمد این استان ۲۷۳ نفر است که امید می رود با کمک مردم سخاوتمند استان همدان و دیگر نقاط کشور، تعداد زیادی از این محکومان مالی تا پایان سال آزاد شوند.

به گزارش خبرآنلاین استان همدان، شماره حساب های ۰۱۰۶۳۲۹۵۵۵۰۰۱ بانک ملی، شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۳۰۷۱۲ بانک ملی، شماره حساب ۲۰۳۰۳۰۳۰۳۷ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۵۱۸۴ بانک ملت، شماره حساب ۳۳۲۲۴۳۸۳۱۰۳۸۷۱ و شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۰۳۸۳۷۹۸۰۳ بانک انصار آماده دریافت کمک های شهروندان جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

لازم به یادآوری است، در طی ۱۰ ماهه امسال ۲۱۵ زندانی جرائم غیر عمد با مساعدت نیک اندیشان از زندان های استان همدان آزاد شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1874534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =