آتاتورک هیچ‌وقت سوار این بنز استثنایی نشد / عکس

مصطفی کمال آتاتورک بنیان گذار جمهوری ترکیه دو ماشین مرسدس بنز سفارش می دهد. اولی می‌رسد اما تا زمانی که دومین ماشین آماده شود فوت می کند و هرگز فرصت سوارشدنش را به دست نمی آورد.

به گزارش خبرآنلاین، این خودروی تاریخی در حال حاضر در موزه ی کوچکی از کلکسیون ماشین های قدیمی در پارکینگ مرکز اکاسیای استانبول نگهداری می شود.

مرسدس بنز W170 حاصل مهندسی آلمان‌ها در دورانی است که هنوز آتش جنگ جهانی دوم شعله‌ور نشده است.

این ماشین که از موتور چهار سیلندر خطی بهره می‌برد، در سال ۱۹۳۶ به عنوان جانشین مرسدس بنز W15 پا به عرصه گذاشت.

مرسدس بنز شاهکاری که قسمت آتاتورک نشد! / عکس

موتور ۱.۷ لیتری این ماشین کلاسیک ۳۸ اسب بخار قدرت تولید و با گیربکس دستی ۴ سرعته در هر ۱۰۰ کیلومتر چیزی حدود ۱۰ لیتر بنزین مصرف می‌کرد.

بنز W170 در انواع گوناگونی چون سدان ۴ در، کابریو لیموزین ۴ در، پیکاپ ۲ در، ون ۴ در و رودستر ۲ در تولید و به بازار عرضه می‌شد.

طراحی چشم‌نواز ماشینی که در ترکیه به نمایش گذاشته شده است، به خوبی مهارت و هنر ۸۰ سال پیش مهندسان مرسدس بنز را به نمایش گذاشته است.

۵۸۵۸

کد خبر 1726201

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Air force IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
    15 0
    المان پدر صنعت دنیاست . تمام صنایع اعم از خودرو سازی و صنایع هوایی و تسلیحات ابتدا از المان رشد کرده . دنیا ی خودرو مدیون المانها ست . بعدها فرانسه و ایتالیا و انگلیس و آمریکا و ژاپن دنباله روی المانها شدن . . بعد جنگ جهانی دوم هم مهندسان المانی صنایع کشورهایی مثل امریکاهو متجول کردن .

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین